[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het spoor bijster


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

media_xll_9191515.jpg

 

Een vrachtwagen is vandaag gekanteld op een werf van de werken aan het Gewestelijk Expresnet (GEN) aan de IJsbergstraat in Schepdaal (Dilbeek). De chauffeur bleef ongedeerd.

"Eén van onze ervaren chauffeurs dumpte op de werf een lading treinbalken", klinkt het bij de firma Groep Wulteputte uit Lokeren. "Maar vermoedelijk door de niet zo stabiele ondergrond en omdat een deel van lading bovenaan bleef vastzitten, raakte de vrachtwagen uit evenwicht waardoor het voertuig kantelde. De chauffeur zat nog in zijn cabine, maar raakte daarbij niet gewond."

Er diende een kraan ter plaatse te komen om het gevaarte in de late namiddag recht te trekken. Al enkele jaren worden de terrein rond de spoorlijn 50A in Schepdaal gebruikt als werfzones waar materiaal geparkeerd of gestockeerd wordt in het kader van de vernieuwingswerken. Groep Wulteputte werkt in onderaanneming voor Tuc Rail en Infrabel.

 

Bron: HLN.be http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2932746/2016/10/19/Vrachtwagen-met-lading-treinbalken-gekanteld.dhtml

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

["Maar vermoedelijk door de niet zo stabiele ondergrond en omdat een deel van lading bovenaan bleef vastzitten

Als de foto bij het ongeval hoort dan kan je zien dat de oplegger nog tot achter aan toe vol heeft gezeten. Dus dat deel van bovenaan klopt wel, maar onder aan zat er ook nog gewoon in........ :p

Maar ik geloof graag dat die (betonnen ??) "bielzen" in de bak blijven hangen tijdens het kiepen. Dus een stevige ondergrond EN vlak staan tijdens het kiepen is een eerste vereiste.

Aangezien deze locatie vaker gebruikt wordt voor op -en overslag activiteiten.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk eerder, dat de chauffeur al is begonnen met kiepen in de bocht/bij aanrijden.

Lijkt me stug dat hij op die plek (zo vlak voor de ingang) gaat storten.

 

Ik denk ook dat de echte reden van het vallen het schrikken is....door dat kleine zwarte mormel op de voorgrond, wat vast en zeker uit de bosjes is gesprongen en keihard BOE heeft geroepen.... :p

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Administrators

Linke zooi... heb dat ook wel eens gereden. 'n Paar keggen op 'n frame waar dan een palletwagen onder past takelen ze zo'n complete as op en vermaak je er mee! Eigenlijk net te breed om breed te laden, in de lengte is ook niet echt je dát in een distri-rit. Al kun je dan wel beter afspannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Linke zooi... heb dat ook wel eens gereden. 'n Paar keggen op 'n frame waar dan een palletwagen onder past takelen ze zo'n complete as op en vermaak je er mee! Eigenlijk net te breed om breed te laden, in de lengte is ook niet echt je dát in een distri-rit. Al kun je dan wel beter afspannen.

Ik heb ze weleens zien rijden met die assen op een platte bak ,zag er op het eerst gezicht wel "veilig" uit.,hoe ze die assen op die bokken hadden gelegd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Schotpoort rijdt een soort van sternet tussen diverse Nedtrain werkplaatsen (Onnen-Haarlem-Maastricht o.a.) en magazijn Tilburg met een daarop afgestemd wagenpark. De klusjes die ik wel eens deed waren voor een bedrijf in die sector wat vnl goederen- en werktreinen 'doet'. We reden naar de Waalhaven waar er nieuwe wielbanden op gekrompen werden.

Dit was meer op incidentele basis en dan telt vaak alleen de prijs...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden