[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Duitsland wacht gigantisch chauffeurstekort


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Op Bigtruck.nl las ik het volgende blog:

 

In Hamburg is een initiatief gestart om chauffeurs en hun arbeidsomstandigheden beter te beschermen. Onlangs ging er zelfs een website live getiteld fair-truck.de.

De Hamburgse partners beseffen dat er iets gebeuren moet. Het chauffeursvak heeft een bar slecht imago en in Duitsland worden de chauffeurs nog slechter betaald dan in bijvoorbeeld Nederland en Frankrijk. Van het Duitse chauffeurscorps, zo'n half miljoen man, is 38% 50 jaar of ouder. Dus als er niets gedaan wordt, zit Duitsland rond het jaar 2022 met een tekort van 122.000 chauffeurs. Ziehier waarom er al geroepen wordt om de vele immigranten die het land heeft, dan maar als chauffeur op te leiden. Ook wordt duidelijk waarom men zo happig is op platooning en autonoom rijden.

 

Lees verder http://bigtruck.nl/blog/item/duitsland-wacht-gigantisch-chauffeurstekort 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

"Van het Duitse chauffeurscorps, zo'n half miljoen man, is 38% 50 jaar of ouder....."

Wordt er in deze berekening wel rekening gehouden met het feit dat steeds meer chauffeurs "uitgevlagd" worden en dus door een NIET autochtoon wordt vervangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is allemaal stemmingmakereij en het het komende chauffeurs tekort is een grotenleugen van de werkgevers om maar goedkopp personeel aan te kunnen trekken.

Het werd een tijdje geleden al voorspeld. Maar iedereen had het te druk met andere dingen en klagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben het niet helemaal met je eens shompie

In nrw hebben we een tekort aan chauffeurs

Je hoeft maar langs te gaan en je kunt beginnen

Kijk naar mij smorgens ontslag op staande voet genomen en 4 uurtjes later zat ik aan tafel bij het bedrijf waar ik nu voor rij

En wat jij zelf zegt er is werk zat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoelde het cynisch.

 

Er zijn hier nog steeds mensen die zeggen dat het niet waar is. Ik zij dit jaren terug al. Het word eens tijd dat dit tekort of toekomstige tekort gebruikt gaat worden door de bonden om eens wat aan het fooitje te doen waarvoor sommige van jullie schijnen te werken. Dit is de tijd lijkt me...

 

Dus bonden< stop met het geld pompen in buitenlandse prestige projecten en ga doen waarvoor jullie ooit opgericht zijn. De belangen behartigen van jullie leden.

 

En mijn belang hier bij?  Alles wat jullie er bij krijgen kan ik bijna dubbel op mijn uurloon gooien....LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben het niet helemaal met je eens shompie

In nrw hebben we een tekort aan chauffeurs

Je hoeft maar langs te gaan en je kunt beginnen

Kijk naar mij smorgens ontslag op staande voet genomen en 4 uurtjes later zat ik aan tafel bij het bedrijf waar ik nu voor rij

En wat jij zelf zegt er is werk zat

nou Vledder grijp je kans.. of rij je al ergens anders ???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is allemaal stemmingmakereij en het het komende chauffeurs tekort is een grotenleugen van de werkgevers om maar goedkopp personeel aan te kunnen trekken.

 

En om Shompie's deur nog wat verder te openen: men is op zoek naar chauffeurs. Mensen die wat meer kunnen dan met behulp van de TomTom van A naar B te rijden. En die mensen zijn inderdaad "op".

 

 

Behalve hier.  :D

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moet je als 46 jarige beroepschauffeur met een goede staat van dienst, eens gaan kijken naar ander werk omdat je wat anders wilt. Kom je van een kouwe kermis thuis, wedden? Dus dat chauffeurstekort lijkt mij nogal mee te vallen hier in NL. Tenzij je erin trapt voor een fooi te gaan werken, of een uitzendbureau met payroll praktijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moet je als 46 jarige beroepschauffeur met een goede staat van dienst, eens gaan kijken naar ander werk omdat je wat anders wilt. Kom je van een kouwe kermis thuis, wedden? Dus dat chauffeurstekort lijkt mij nogal mee te vallen hier in NL. Tenzij je erin trapt voor een fooi te gaan werken, of een uitzendbureau met payroll praktijken.

Vreemd ik Ben 47 en binnen 4 uurtjes had ik een andere baan hier in duitsland wegens dat ze chauffeurs tekort komen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep en werk ook voor een duitse firma

 

De discussie over werken in duitsland en wonen in nederland is hier al vaker gevoerd....kan het even niet terug vinden maar er kleven nogal wat nadelen aan....iets met hypotheekrente aftrek etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moet je als 46 jarige beroepschauffeur met een goede staat van dienst, eens gaan kijken naar ander werk omdat je wat anders wilt. Kom je van een kouwe kermis thuis, wedden? Dus dat chauffeurstekort lijkt mij nogal mee te vallen hier in NL. Tenzij je erin trapt voor een fooi te gaan werken, of een uitzendbureau met payroll praktijken.

Collega van me is 44 en die had de banen voor het uitzoeken, waaronder payroll en uitzendbureaus maar ook zat rechtstreeks.. Hij werkt de maand november nog uit bij ons en dan is ie vertrokken

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Ik moet 11/11 afrijden. Ervanuit gaande dat ik dan slaag heb ik een jaarcontract om droge bulk te gaan rijden.

 

Vrijdag gelijk gemeld dat ik geslaagd ben. Krijg ik vanochtend een mailtje dat ze een grote klant kwijt zijn volgend jaar, dat ze moeten inkrimpen en dat er voorlopig niemand aangenomen wordt. Da's flink balen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden