[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Eigen vrachtwagen


BrianV

Vraag

  • Forumlid

Ik zou graag in de toekomst chauffeur willen worden, al duurt dat nog best een tijdje aangezien ik pas op 3VWO zit maar dat ter zijde, Ik had een aantal vraagjes. Als eerste, Als ik me zou aansluiten bij een bedrijf, zou ik dan een eigen vrachtwagen krijgen en heb ik ook keuze uit bepaalde wagens? Ik zie wel eens een mooie Scania die getuned is. Als ik hem kon laten tunen qua kleur en lampen, is dat dan op mijn kosten? En hoeveel ervaring zou ik nationaal op moeten doen om internationaal te kunnen gaan rijden? 

 

Alvast bedankt, 

 

-Brian 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

En misschien is Brian wel die uitzondering....... Ik zou eerst een andere opleiding (die je ook leuk lijkt) afmaken, en dan kijken of ik het nog leuk zou vinden om te gaan chauffeuren .....ik zie wel dat er erg weinig animo is door de jeugd om Het transport in te gaan, oriënteer je goed voor je er aan begint (het heeft vast een reden waarom erg weinig mensen dit beroep kiezen.....staar je niet wild op een auto, dat ding is maar om mee te werken, 

wbt het internationaal rijden ik denk dat er straks geen hollanders meer over de grens gaan, dat laten we goedkope arbeidskrachten doen, zijn we tenminste op tijd bij de piepers.

 

succes

 

groeten martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

als je daadwerkelijk op VWO zit dan zou ik toch een andere baan kiezen........

 

 

naar mijn idee heb je in ieder geval al de verkeerde instelling. je wordt geboren als chauffeur en je kunt het niet leren op enkele uitzonderingen na.

Ik heb gescheiden ouders, mijn vader zie ik sinds mijn 4e niet meer hij was altijd al chauffeur geweest. Ik vind vrachtwagens al vanaf jongs af aan indrukwekkend en het zit in me bloed, voertuigen besturen vind ik geweldig. Me moeder raadt het mij niet aan om chauffeur te worden in verband met mijn niveau, al wil ik zelf iets doen wat ik leuk vind en voor altijd zal willen doen en dat is een vrachtwagen besturen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En misschien is Brian wel die uitzondering....... Ik zou eerst een andere opleiding (die je ook leuk lijkt) afmaken, en dan kijken of ik het nog leuk zou vinden om te gaan chauffeuren .....ik zie wel dat er erg weinig animo is door de jeugd om Het transport in te gaan, oriënteer je goed voor je er aan begint (het heeft vast een reden waarom erg weinig mensen dit beroep kiezen.....staar je niet wild op een auto, dat ding is maar om mee te werken, 

wbt het internationaal rijden ik denk dat er straks geen hollanders meer over de grens gaan, dat laten we goedkope arbeidskrachten doen, zijn we tenminste op tijd bij de piepers.

 

succes

 

groeten martje

Heel erg bedankt voor je reactie! ik zal zeker eerst een andere opleiding afmaken en daarna kijken of ik toch overstap na het chauffeuren :p 

 

Groet Brian 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hey BrianV,

Misschien moet je gaan sparen voor je CE rijbewijs.

Dan kan je naast je studie s'avonds en in het weekend en in vakanties ritten doen.

Kun je leuk vijverdienen

Maar leer in ieder geval wel door

Je kan later altijd nog beslissen of je er mee door gaat.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bewerkt door Marco1977
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb gescheiden ouders, mijn vader zie ik sinds mijn 4e niet meer hij was altijd al chauffeur geweest. Ik vind vrachtwagens al vanaf jongs af aan indrukwekkend en het zit in me bloed, voertuigen besturen vind ik geweldig. Me moeder raadt het mij niet aan om chauffeur te worden in verband met mijn niveau, al wil ik zelf iets doen wat ik leuk vind en voor altijd zal willen doen en dat is een vrachtwagen besturen.

maak je school af ga un paar jaren werken als je dan nog wil kan dat altijd nog je kan tot je 67jaar door met werken Suc6 brainV 👍👍
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gewoon doen wat je graag doet. Als je later 45 jaar in een kantoor heb gezeten denk je bij jezelf, dat chauffeurs forum toch.... En wat is er aan de hand met al die chauffeurs die mij vertellen iets anders te doen terwijl ze zelf....

 

Je kunt ook nog denken om naar Canada te emigreren. Daar kun je rijden. In een sjieke auto.

 

In NL zal je t zeker moeten leren op een oudere wagen lijkt me.

En als jij een nette aan geklede auto leuk vind, dan ga er voor.

Leef je eigen leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hey BrianV,

Misschien moet je gaan sparen voor je CE rijbewijs.

Dan kan je naast je studie s'avonds en in het weekend en in vakanties ritten doen.

Kun je leuk vijverdienen

Maar leer in ieder geval wel door

Je kan later altijd nog beslissen of je er mee door gaat.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heel erg bedankt voor het meedenken, lijkt me een goed idee! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gewoon doen wat je graag doet. Als je later 45 jaar in een kantoor heb gezeten denk je bij jezelf, dat chauffeurs forum toch.... En wat is er aan de hand met al die chauffeurs die mij vertellen iets anders te doen terwijl ze zelf....

 

Je kunt ook nog denken om naar Canada te emigreren. Daar kun je rijden. In een sjieke auto.

 

In NL zal je t zeker moeten leren op een oudere wagen lijkt me.

En als jij een nette aan geklede auto leuk vind, dan ga er voor.

Leef je eigen leven.

Jaa, mijn tweede keus zou advocaat zijn maaarrr ik weet niet of ik het leuk genoeg vind om het tot me 65e te doen, dan zou ik het meer voor het geld doen dan voor me plezier, in tegendeel lijkt me het truckers leven geweldig en zou ik het denk ik heel lang volhouden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat is je loonschaal.

Als het goed is groei je door naar maximaal D5. Ieder jaar een schaal omhoog.

Maar gezien jouw "wensen" zit er ook een kans in dat je in een nog lagere schaal begint. De C schaal.......

Hoe duurder je wensen zijn hoe lager je loonschaal? :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niet overal, maar die bling bling moet toch ergens van betaald worden.

Denk je dat er veel opdrachtgevers zijn die extra betalen omdat een transporteur met een trekker op de dam komt waar voor €10.000 aan extra's (overbodige luxe voor het werk !!!!!!!) op zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niet overal, maar die bling bling moet toch ergens van betaald worden.

Denk je dat er veel opdrachtgevers zijn die extra betalen omdat een transporteur met een trekker op de dam komt waar voor €10.000 aan extra's (overbodige luxe voor het werk !!!!!!!) op zitten?

Nee haha ik had een voorgevoel van niet maar hoopte stiekem van wel :p wist niet dat ze die bling bling uit eigen zak betaalde :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niet overal, maar die bling bling moet toch ergens van betaald worden.

Denk je dat er veel opdrachtgevers zijn die extra betalen omdat een transporteur met een trekker op de dam komt waar voor €10.000 aan extra's (overbodige luxe voor het werk !!!!!!!) op zitten?

Bij mijn andere werkgever had ik juist het probleem dat door de extra bling (special paint) op sommige plaatsen niet meer welkom was

Maar zonder gekheid een 'dikke' auto is leuk maar je levert zelf altijd wel iets in.. Ik heb het 5 jaar gedaan, ben als jong ventje heel Europa door geweest maar uiteindelijk zijn de centen het belangrijkste

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Toch denk ik dat ik eigenwijs ga zijn, en lekker op de truck ga. Ik ben een werker en een kantoorbaantje lijkt me maar niks, Lekker de hele cabine voor je zelf hebben en langs heel Europa rijden lijkt me heerlijk. Wel maak ik netjes me VWO af zodat ik altijd een 2e keus heb voor als het toch verkeerd uitpakt :p die Bling bling is toch niet nodig. Een mooie Volvo of Scania voor me zelf  hebben maakt me leven mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

wist niet dat ze die bling bling uit eigen zak betaalde :)

Er zullen heus wel bedrijven zijn waar alles door de "baas" betaald wordt. Maar dan moet je meer in het eigen vervoer gaan zoeken.

Maar zoals Danny het al schrijft, je levert altijd zelf wat in. Al was het alleen maar iedere zaterdag verplicht samen de auto's wassen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er zullen heus wel bedrijven zijn waar alles door de "baas" betaald wordt. Maar dan moet je meer in het eigen vervoer gaan zoeken.

Maar zoals Danny het al schrijft, je levert altijd zelf wat in. Al was het alleen maar iedere zaterdag verplicht samen de auto's wassen.......

en als ze dan allemaal gewassen zijn krijg je een worstenbroodje 🤗🤗
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden