Spring naar bijdragen
roadtrain

Huidige auto als schaalmodel

Recommended Posts

Die tekno's van ons kwamen ook daar ergens weg, kon het niet lezen wat er op de (grote) doos stond maar leken chinese tekens

attachicon.gifSchermafdruk 2016-11-18 23.52.02.png

Zitten die miniaturen dan al in de bedrijfskleuren in de doos vanaf China??

Hier in ut dorp zat vroeger Lion toys, en daar werden de miniaturen door hunzelf in de bedrijfskleuren gespoten.

De oorsprong van Lion toys licht bij de fam van Leeuwen uit Wassenaar, en die zijn toen hier naar Brabant gekomen en hebben toen hier een klein fabriekje opgebouwd.

Nadat de baas zelf overleden was heeft zijn vrouw en dochter het bedrijf voortgezet.

Uiteindelijk is het een jaar of 6 geleden overgenomen door Tekno

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Collega spuit ze in de juiste kleur, verzorgd de bestikkering.

heb zelf nog afteraf reflecterende belijning aangebracht over de zijkant. Zit nog te wachten op geel voor de achterzijde.......

Het model is een ''tweetietter''  zelf rijden  we ''drietietter'' maar daar is slecht aan te komen...

bewerkt door roadtrain

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-11-2016 om 11:46 zei ouwe:

Zitten die miniaturen dan al in de bedrijfskleuren in de doos vanaf China??

Hier in ut dorp zat vroeger Lion toys, en daar werden de miniaturen door hunzelf in de bedrijfskleuren gespoten.

De oorsprong van Lion toys licht bij de fam van Leeuwen uit Wassenaar, en die zijn toen hier naar Brabant gekomen en hebben toen hier een klein fabriekje opgebouwd.

Nadat de baas zelf overleden was heeft zijn vrouw en dochter het bedrijf voortgezet.

Uiteindelijk is het een jaar of 6 geleden overgenomen door Tekno

Lees het bericht nu pas. Ik heb een poosje voor Tekno gewerkt dus kan wel wat antwoorden geven.

Tekno heeft 2 eigen productie locaties te weten in Tsjechië en China. Ze komen dus compleet kant en klaar in de doos vanuit die landen.
Lion Toys had de laatste jaren van het Udense bestaan hun productie ook al elders.

WSI en Tekno kwamen zelfs een tijdje uit 1 dezelfde fabriek in China maar dit is al een paar jaar niet meer het geval. WSI is tegenwoordig ook volledig in Chinese handen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-11-2016 om 11:32 zei keijzershof:

Me huidige auto naast me oude auto

Is wel 1/87

Nu je het zegt...
Ik heb een paar weken geleden met een oud-collega van je zitten eten bij op de Vos, die vertelde het dat je tegenwoordig op de bus zit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu je het zegt...
Ik heb een paar weken geleden met een oud-collega van je zitten eten bij op de Vos, die vertelde het dat je tegenwoordig op de bus zit. 

Ja klopt ondertussen alweer 8maandjes

Gr johan

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden