[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Krant fotografeert in 1,5 uur tijd 17 bellende chauffeurs


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
In Groot-Brittannië is ophef ontstaan om de voorpagina van de Daily Mail, waarop negen ‘buitenlandse’ vrachtwagenchauffeurs herkenbaar zijn afgebeeld met een smartphone in de hand achter het stuur.

Dit een dag nadat een Poolse vrachtwagenchauffeur tot 10 jaar cel is veroordeeld wegens het doorrijden van 4 mensen.

 

Bron: Daily Mail

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Telegraaf deed dezelfde proef op de A10 http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/26941644/__Dit_rijgedrag_is_schokkend___.html

 

Als bewezen is dat je een ongeluk veroorzaakt terwijl je met je telefoon bezig bent keert de verzekering niet uit.

 

Bron: De Telegraaf

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, maar wel dezelfde fout. En als een auto je doodrijdt, schijn je precies net zo dood te zijn als wanneer je door een vrachtwagen geplet wordt.

Ik ben benieuwd wanneer de laatste vrachtrijder om het leven is gekomen in de file nadat een luxeauto op hoge snelheid achterop geknald was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Telegraaf deed dezelfde proef op de A10 http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/26941644/__Dit_rijgedrag_is_schokkend___.html

 

Als bewezen is dat je een ongeluk veroorzaakt terwijl je met je telefoon bezig bent keert de verzekering niet uit.

 

Bron: De Telegraaf

Benieuwd naar het eerste transportbedrijf wat een claim aan zijn broek krijg omdat zijn personeel op de boordcomputer zit te kl*ten.

 

Daarnaast, ik heb mijn smartphone vaak in zo'n houder staan. Daarmee overtreedt je geen enkele wet, maar ondertussen is het misschien nog wel gevaarlijker dan het ding in je hand te houden.

 

Blijf er bij, het ding moet simpelweg geblokkeerd worden als je sneller als 5 km/u verplaats. Dat is jammer voor de meerijders, maar er is simpelweg geen andere optie om het terug te dringen.

bewerkt door Vrachtrijder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd wanneer de laatste vrachtrijder om het leven is gekomen in de file nadat een luxeauto op hoge snelheid achterop geknald was.

 

Er zijn tal van chauffeurs aangereden doordat automobilisten niet zaten op te letten. Telt dat ook of moet het persé door de telefoon komen? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bullshit. Niet opletten is niet opletten. Of het nu door de telefoon komt of wat anders (navigatie, radio, blodne schone op de stoep..), maakt in mijn ogen niet uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bullshit. Niet opletten is niet opletten. Of het nu door de telefoon komt of wat anders (navigatie, radio, blodne schone op de stoep..), maakt in mijn ogen niet uit...

Aan de overtreding veranderd er inderdaad niets, maar aan de gevolgen wel. Het risico dat een luxeauto een stilstaande vrachtwagen compleet verplettert lijkt mij niet zo heel erg groot. Desalniettemin, als jij de foto's heb, dan zie ik ze graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Precies Corydon !

Ik heb het geluk dat mijn begrenser ietswat hoog is afgesteld  ;)

Hierdoor haal ik menig collega in

En ik kan je zeggen............zeker 8 van de 10 zit op zijn telefoon te koekeloeren

(of hun papierwinkel bij te werken of zo)

 

Kortom: die 17 in 1,5 uur is eeeerrrruuuuuggggg onderschat

bewerkt door scania1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zijn alleen weer foto's van in mijn ogen 2 totaal verschillende dingen. Smartphone bedienen OF met je telefoon aan het oor zitten bellen. Of je nu dat laatste aan het doen bent of dat men zich achter de het oor zit te krabben en in zich zelf praat, is in mij ogen voor de veiligheid niet heel verschillend.

 

Het grote probleem is het bedienen EN lezen van allerlei apparaten. vroeger keek je met een schuin oog op je ritlijstje nu tuur je op je scherm. Dat is vaak toch net even een klein seconden langer is mijn ervaring. En in die tijd leg je heel wat meters meer af, met alle gevaren van dien.

 

Bellen, eten en drinken onder het rijden is in mijn ogen heel wat anders. Als ik dat nooit onderweg gedaan had was ik al ontelbare keren in slaap gesukkeld.

bewerkt door Ben-nie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het risico dat een luxeauto een stilstaande vrachtwagen compleet verplettert lijkt mij niet zo heel erg groot. Desalniettemin, als jij de foto's heb, dan zie ik ze graag.

 

Wat wil je nu met die onzin? Natuurlijk verplettert een personenauto geen vrachtwagen. Dus als je wilt horen dat het alleen andersom kan: Ja, dat klopt. Gefeliciteerd ermee, koop een taart en ga het lekker in je ééntje vieren.  :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is door de Daily Mail dus gezegd dat er op een uur tijd 17 buitenlandse chauffeurs zaten te bellen, nadat een Pool tot 10 jaar werd veroordeeld omdat hij achterop een file klapte terwijl hij door zijn muziek aan het bladeren was op zijn  smartphone.

Het impliceren dat het alleen de buitenlanders zijn en alleen maar vrachtwagenchauffeurs die zich hier aan bezondigen en dat die de brave Britse autobestuurders zoiets niet doen is één van de oorzaken van de verontwaardiging.

 

We zien allemaal dat zowat iedereen zit te bellen en te rommelen met zijn al dan niet slimme foon, van fietsers tot bus-en vrachtwagenchauffeurs. Iedereen zou toch best eens naar zichzelf kijken in plaats van " de anderen......"

Ja, ik zit ook wel eens te bellen achter het stuur, meestal handsfree maar toch lang niet altijd, ik zit ook wel eens te rommelen met radio, navigatie, thermoskan ed.

En ik merk dan ook zelf dat mijn koers niet altijd mooi recht is.

Ik daag iedereen hier uit van een (handsfree) gesprek te voeren waar je moet nadenken over wat je zegt, terwijl hij/zij ergens achteruit moet indraaien terwijl het eigenlijk wat krap is .

Op een lege autoweg kan een gesprek in mijn ogen best wel.

 

Het blokkeren van het signaal al rijdend is een dood spoor omdat de helft van de betalingen en navigaties dan ook uitvallen.

Als je handsfree gaat verbieden moet je eigenlijk ook passagiers verbieden in een auto, want zolang er interactie is is ook een deel van de concentratie weg.

 

Edit: had al gepost voor het bericht klaar was :angel: , iets met dikke vingers en kleine toetsen....

bewerkt door swoike
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat wil je nu met die onzin? Natuurlijk verplettert een personenauto geen vrachtwagen. Dus als je wilt horen dat het alleen andersom kan: Ja, dat klopt. Gefeliciteerd ermee, koop een taart en ga het lekker in je ééntje vieren.  :bey:

Nee, dat hoef ik niet te horen. Het ging om jouw eigen reactie.

 

 

Zelfde risico vindt je? 1200 kg pkw of 40000 kg lkw?

 

 

Nee, maar wel dezelfde fout. En als een auto je doodrijdt, schijn je precies net zo dood te zijn als wanneer je door een vrachtwagen geplet wordt.

En uiteindelijk, na veel omwegen, geef je toch wel toe dat ondanks diezelfde fout er wel degelijk verschillende risico's zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

......

 

Als je handsfree gaat verbieden moet je eigenlijk ook passagiers verbieden in een auto, want zolang er interactie is is ook een deel van de concentratie weg.

 .....

Daar gaat mijn werk! LOL

 

Wij hebben niet voor niets een bordje in de bus hangen met de tekst (in de trend van:) verstoor de chauffeur niet tijdens het rijden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden