[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Stempels niet ingeschoven


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

De N50 is maandagmorgen om even voor 07.30 uur bij Kampen in beide richtingen afgesloten nadat meerdere auto's op de stempels van een kraanwagen waren gebotst.

De stempels van de kraanwagen waren nog niet ingeschoven terwijl de wagen wel aan het rijden was.

Door de afsluiting staat in beide richtingen file en worden weggebruikers omgeleid. Verkeer vanuit Apeldoorn met bestemming Emmeloord kan bij het knooppunt Hattemerbroek omrijden in de richting van Zwolle, Heerenveen en Joure over de A28, de A32, de A7 en de A6. Verkeer vanuit Emmeloord met bestemming Zwolle kan bij het knooppunt Emmeloord eveneens omrijden richting Joure en Heerenveen over de A6, de A32 en de A28.

De kraanwagen zou ook nog olie gelekt hebben. Grote kans dat er een ZOAB-cleaner opgeroepen moet worden om het wegdek te reinigen voordat deze kan worden vrijgegeven.

Update 08:04 uur

De weg is in beide richtingen vrijgegeven. Gezien de lange files die zijn ontstaan, is omrijden nog wel raadzaam.

 

Bron: VID

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zitten daar geen waarschuwings signalen op?

Ik bedoel, hier gaat van alles piepen als we willen wegrijden met open deuren....

 

Maar je kan wel wegrijden? Oordoppen in en gáán.. ;)

 

In NL slaan de OV bussen bij een haltering direct op de parkeerrem, volgens mij. Althans, die indruk heb ik als  ik hoor dat de chauffeur al gas geeft voordat de rem er af is.. OF dat de deuren nogmaals open en dicht moeten omdat er een hick-upje in het systeem zit. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Was misschien olie uit de verrot gereden stempels??

 

Zou je dat als pkw bestuurder zodanig 'verrot' kunnen rijden?

 

Het lijkt mij aannemelijker dat er een storing aan het systeem was.. waardoor de stempels niet geheel ingeschoven waren.. en dat er om één of andere reden besloten is toch te gaan rijden... :confused:

 

Misschien wel met markeringen erop enzo..  maar ja, dat zal wel niet helpen met een 'tijdens het rijden op een beeldscherm kijkende chauffeur' die je tegemoet komt.. :zegtniets:

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Natuurlijk kun je dat kapot rijden ,er zitten uitwendig ook oliedruk leidingen om de kraan verticaal op te stempelen

En als het een oudere kraan is zullen er misschien wel minder toeters en bellen op zitten

Teven zijn stempelpoten geel gemarkeerd

Het kan zijn dat de machinist een poot vergeten is ,Als hij in gaat pakken schuift hij zijn poten voor meer dan de helft in 

waar na hij weer afstempelt en daarna draait hij zijn stempelschotten waar hij op normaal staat ,achter op de kraanwagen

En dan schuift hij zijn stempelpoten helemaal ,daar is het misschien fout gegaan door er 1 te vergeten

Helaas , stom , maar kan gebeuren wie heeft er nooit van zulk soort dingen 

En rijden met uitgeschoven stempel poten kan !  Want als ze op een bouwput ergens anders moeten gaan staan

gaan ze hem meestal niet helemaal inpakken , maar rijden ze stapvoets met uit geschoven stempels .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

In NL slaan de OV bussen bij een haltering direct op de parkeerrem, volgens mij. Althans, die indruk heb ik als  ik hoor dat de chauffeur al gas geeft voordat de rem er af is.. OF dat de deuren nogmaals open en dicht moeten omdat er een hick-upje in het systeem zit. :rolleyes:

Klopt, de halterem heet dat.

Bij een Mercedes Citaro zie je dat ook op het display. Je achterwiel is dat ingekleurd. (Maar goed, je ziet ook op het scherm dat de deur open staat en het rode lampje in de deur-open knop brandt, dus als je dat allemaal niet door hebt.....)

bewerkt door RealZeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden