[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Treinverkeer stil door vrachtwagen onder brug


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

HOLTEN - Een vrachtwagen is maandag aan het begin van de middag klem komen te zitten onder een spoorviaduct in Holten. Het voertuig wilde onder een viaduct in de Dorpsstraat door, maar dat paste niet.

http://i64.tinypic.com/2ptec00.jpg

Bron: Tubantia http://www.tubantia.nl/regio/reggestreek/rijssen-holten/vrachtwagen-vast-onder-spoorviaduct-in-holten-treinverkeer-ligt-stil-1.6618162

Eerder vandaag was het in Almere ook raak

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/141338/almere-vrachtwagen-vast-onder-viaduct-treinverkeer-stilgelegd

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Er staat dus wél een bord met 'n doorrijhoogte van 4 meter (vanmiddag foto's van gezien) en zelf ben ik er geregeld met 4.10 onderdoor gekomen. Er is wel vrij recent 'n nieuw wegdek aangebracht las ik ergens dus dat gaat ook niet meer; dit lijkt op een megatrailer achter een standaard trekker. Foto van Freek Snijders vanaf fb.

 

14955911_739185336233894_476346646429643

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom stopt de trein eigenlijk? die rijd er toch niet onder door???

 

Veiligheidsjihad.

 

 

Uit het bericht over Almere:

 

"Volgens een woordvoerder van ProRail wordt het treinverkeer altijd stilgelegd wanneer een viaduct wordt geraakt. Er moet dan eerst een aannemer komen om te beoordelen of er geen schade is aan het viaduct"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Er staat dus wél een bord met 'n doorrijhoogte van 4 meter (vanmiddag foto's van gezien) en zelf ben ik er geregeld met 4.10 onderdoor gekomen. Er is wel vrij recent 'n nieuw wegdek aangebracht las ik ergens dus dat gaat ook niet meer; dit lijkt op een megatrailer achter een standaard trekker. Foto van Freek Snijders vanaf fb.......

Ja, vanaf deze kant...

Maar die wagen kwam vanaf de andere kant :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is dit wel een megatrekker, de chauffeur met deze naamplaat reed er ook al toen ik er nog werkte en is ervaren. Ik vermoed daarom dat er een kolleka mee op pad was.

Megatrekker + gewone trailer is geen enkel probleem: Gewoon de luchtvering van de trekas zo zetten dat de chassis van trekker en trailer parallel lopen.

Als je dat niet doet, beschadig je je trekker, denk ook aan de aansluitingen op je tank.

Ook ik zie nog geregeld mensen zo rijden en als je dan weet dat de megatrekkers een voorgeprogrammeerde rijhoogte hebben... :x

Gewone trekker + megatrailer gaat, maar je bent duidelijk te hoog. Vond dat zelf niet erg fijn rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Leeuw even een antwoord over de chauffeur die uitstapt, lijkt mij namelijk geen kollega

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Heeft een spijkerbroek aan ipv trainigsbroek, dus denk dat je gelijk hebt! :cool:

@ Schoenenreus: Jawel, maar de megatrekkers zijn duidelijk in de meerderheid.

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Rob, ik ben niet te groot om toe te geven, dat mijn vermoeden fout was. Dat ik dat vermoedde op basis van gelijksoortige en andere zaken die ik in mijn tijd daar heb beleefd en nadien nog heb ervaren, ach...

Maar ik zal niet niet mijn ex-collega's als "toppers" afdoen, want de meeste waren prima chauffeurs, ongeacht de naam die het bedrijf in de volksmond heeft. Toppers treden op in de Arena, diegenen die jij zo graag als stuurvasthouders betitelt, werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en het is ook gewoon een mega trekker. volgens mij heeft kanteltrans in de eigen trucking vloot niet eens normale trekkers.

Volgens mij een standaard trekker met lagere banden. Kijk maar naar zijn diesel tank.

Een echte mega trekker had hier geen problemen.

bewerkt door volvofh12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden