[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vanf hoeveel klanten op 1CMR


NederBelg

Recommended Posts

  • Forumlid

Goeiedag, weet iemand of het klopt dat je 4of meer klanten op 1CMR kan schrijven op 1dag te lossen natuurlijk want geen goede of geen CMR Is 1500€ boete in België.En hoe zit dat in Nederland?alvast bedankt

Ik weer niet beter dat iedere klant apart op 1 cmr moet. Gewoon 4x schrijven deze ronde

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee ik schrijf 1CMR met diverse NL of BE en dan in het grote vak de nrs van de vrachtbrief van DCM en die laat ik aftekenen heb soms 10klnt om dan 10 CMR te schrijven volgens mijn werkgever Is het 4of meer mag op 1cmr ik rij charter dus geen eigen vervoer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee Wesley zo werkt dat niet voor die paar charters gaan ze geen printer enzo aanschaffen zij drukken hun leverbon af en ik moet er een CMR bij schrijven maar ik doe het al 6jr zo mijn chef zegt dat het goed Is zo ja in NL Is alles ook veel beter geregeld als in Belgistan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee ik schrijf 1CMR met diverse NL of BE en dan in het grote vak de nrs van de vrachtbrief van DCM en die laat ik aftekenen heb soms 10klnt om dan 10 CMR te schrijven volgens mijn werkgever Is het 4of meer mag op 1cmr ik rij charter dus geen eigen vervoer

Als je echt zo werkt zoals je beschrijft , dan komt er nog 'n dag dat je de schatkist in Belgie stevig gaat spekken.

'n c m r is geen verzamel lijst , elke zending heeft 'n eigen c m r.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee Wesley zo werkt dat niet voor die paar charters gaan ze geen printer enzo aanschaffen zij drukken hun leverbon af en ik moet er een CMR bij schrijven maar ik doe het al 6jr zo mijn chef zegt dat het goed Is zo ja in NL Is alles ook veel beter geregeld als in Belgistan

De printer die jouw afleverbon drukt kan ook gewoon CMR afdrukken. Gewoon de 4 delen op elkaar leggen,en dat bestandje 4x af laten drukken. Maar zoals opa Bertje al omschreven heeft hoort iedere zending gewoon een CMR te hebben

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja hoor ik heb toch weer veel geluisterd naar jullie hier kan ik wat mee ga toch eens info doen bij de werkgever tuurlijk 5CMR schrijven in de week is toch goeiekoper dan 40 en tijd ben je toch ah schrijven maar wil graag er bij zijn met laden ivm evt afbinden van zaken ja blijft een complex verhaal maar ja met Belg. Platen rijden is natuurlijk anders hé als Nederlander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

In de beginne waren dat 3 delen, een afzender, klant en een vervoerders deel.

Later is er een 4e deel toegevoegd voor de vervoerder (een "terugzend exemplaar")

Maar het staat vrij om meerdere delen bij te voegen.....( eventueel voor intern gebruik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de beginne waren dat 3 delen, een afzender, klant en een vervoerders deel.

Later is er een 4e deel toegevoegd voor de vervoerder (een "terugzend exemplaar")

Maar het staat vrij om meerdere delen bij te voegen.....( eventueel voor intern gebruik)

Het 4e deel,zwart hebben wij zoals de meesten hier altijd,ff gokken, standaard bij. Dat zwarte deel gebruik ik altijd om bij bepaalde zendingen in de envelop te steken bij andere documenten waar de desbetreffende opdrachtgever naar vraagt

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goeiedag, weet iemand of het klopt dat je 4of meer klanten op 1CMR kan schrijven op 1dag te lossen natuurlijk want geen goede of geen CMR Is 1500€ boete in België.En hoe zit dat in Nederland?alvast bedankt

In Nederland is de boete € 125.

Met een beetje Googlen vond ik dat je (in België) met een distributielijst mag werken. Dat wordt vooral gebruikt bij het bevoorraden van winkels. Of dat ook grensoverschrijdend kan heb ik niet kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ met grensoverschrijdend  altijd 1 compleet ingevulde cmr per los of  laadadres maken (vooral in Bels )geld voor heel Europa tenzij je zoals in Duitsland veel gebeurt

je een aantal uitgeprinte witte bonnen ontvangt waar dan cmr of internationaler frachtbrief opstaat,maar ik maak daar zelf ook nog n cmr bij.    onze firma wil altijd n ingevulde cmr erbij ,dit ivm. de europall. registratie en ook is een afgetekende/gestempelde  cmr rechtsgeldig voor de ontvangst en lossing van de goederen ivm met verzekeringkwesties bij evt tekorten of schade

 

was in mijn tijd (vorige eeuw) bij circus Hooijen alzo :ja: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jazeker maar ik ga laden in Belgie en lossen daar 10a15klnt met de leverbon van de opdrachtgever en daarrespect staat de palletregio. Ook bij en m'n werkgever factureert via mijn chauffeursdiensten dus is die CMR eigenlijk een cosmetisch iets voor mij maar weet wel dat ze er best happig op zijn bij de Fed.wegpolitie vorige week een NL chf werd slachtoffer aangehouden trailer uitgeschoven met betonblokken was 19.70m zonder bordjes exc.vervoer en zwaailamp niet aan maar werd bekeurd op zijn CMR dus wel coulance en de duurste boete kan je direct aftikken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou echt wel iedere week op VTM progamma Luc Alloo bij de wegpolitie staat misschien op YouTube ze leggen je gewoon aan de ketting hoor ja ik niet omdat een een nederbelg ben spijtig genoeg maar ja de liefde hé?word toch altijd weer vrolijk als ik bij Zandvliet de grens over ga

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor verschillende klanten lossen niet. Ga jij, nadat je leeg bent, een aantal adressen laden om dat naar de zaak te brengen, dan is 1 verzamel CMR in orde, in heel Europa

 

en als je na 1 adres geladen hebt en nog geen cmr hebt?....want je weet immers de rest nog niet

 

miz moet je voor elk adres wat je lost of laad een cmr hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor verschillende klanten lossen niet. Ga jij, nadat je leeg bent, een aantal adressen laden om dat naar de zaak te brengen, dan is 1 verzamel CMR in orde, in heel Europa

 

zou zeggen probeer het eens bij de douane in Chiaso.....1 cmr en zet erop samelguht.......durf haast te wedden dat je tegen de ramp aan kunt aldaar en je wat uit te leggen hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden