[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

11-11 feestdag in Frankrijk


nawm

Vraag

  • Forumlid

Deze vraag zet ik bij "beginnende chauffeurs". De reden waarom wordt vanzelf duidelijk :-(

Vandaag hebben we een kleine 100km in Frankrijk gereden tot we zagen dat er wel erg weinig vrachtwagens op de weg waren.

Even googlen vertelde dat er wéér een Franse feestdag was. (Merde!)

We staan nu (een twee drie-huppeté) op het parkeerterrein van een begraafplaats.

De vraag is nu: wat gaat dit ons kosten? We hebben nog niets gemerkt van de gendarmerie, maar dat zegt niks.

We zijn wel door een tolpoortje gereden. Geven die poortjes door aan de politie dat er vrachtwagen door is gekomen?

We zijn een camper, op een vrachtwagen, 12ton, en we staan ook op het kentekenbewijs als vrachtwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik heb het daar nog even opgezocht.

Prima website trouwens, dank hiervoor.

Het rijverbod gaat om vrachtwagens, met een toegestaan totaalgewicht van meer dan 7,5 ton. Dus wij mochten vanaf gisteravond tot vanavond 22.00 niet rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Deze vraag zet ik bij "beginnende chauffeurs". De reden waarom wordt vanzelf duidelijk :-(

We zijn een camper, op een vrachtwagen, 12ton, en we staan ook op het kentekenbewijs als vrachtwagen.

Dan zou ik dat z.s.m. aanpassen en je voertuig op een camperkenteken zien te krijgen(zal je wel n rib uit je lijf kosten).

Buiten t feit dat je onder het rijverbod valt,val je ook onder de regeling EU 561/2006,die de rij en rusttijden regelt.

Je bent tachograafplichtig,moet je aan de rijtijden houden,wat wil zeggen dat je ook wekelijks een verkorte wekelijkse rusten moet hebben,en juist deze normale wekelijkse rusten mag je niet in je voertuig doorbrengen( met dank aan E.A.)

 

Deze regels gelden niet alleen voor het beroepsgoederenvervoer,maar voor alles wat "vrachtwagen"heet + 3500 kg dus ook eigen vervoer valt onder deze regelingen.

 

Omdat jouw voertuig duidelijk een camper is zul je niet zo snel daarop gecontroleerd worden denk ik,maar als er één dienstkklopper is ben je de l*l.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

We zijn een camper, op een vrachtwagen, 12ton, en we staan ook op het kentekenbewijs als vrachtwagen.

 Ik zou dat ding met spoed om laten keuren tot camper , zoveel bpm zal er niet meer opzitten ! en je houdersschap belasting is dan het kwart tarief , dat scheelt 'n slok op 'n borrel met dat gewicht.!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden