[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Uitsluitend niet roken chauffeur aannemen. Mag dat?


Ventie

Vraag

Recommended Posts

  • 0

Ik rook ook niet. En ik vind sommige reacties van de niet rokers ook zwaar overtrokken.

Ik heb geen vaste auto en ja, je ruikt wel eens wat. Maar om dan gelijk huilend een klacht waar dan ook in te dienen gaat mij veel te ver.

 

 

Mee eens Ron.....en als de klager een rookvrije  CF of een gerookte SSC XF mee kan krijgen weet ik al welke keuze hij maakt........zelf mee gemaakt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mee eens Ron.....en als de klager een rookvrije  CF of een gerookte SSC XF mee kan krijgen weet ik al welke keuze hij maakt........zelf mee gemaakt....

 

 

dat is echt de grootst mogelijke onzin! diegene die dan klaagt die klaagt dan alleen maar om te klagen maar als het erop aankomt dan interesseert het hem dus blijkbaar toch niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

dat is echt de grootst mogelijke onzin! diegene die dan klaagt die klaagt dan alleen maar om te klagen maar als het erop aankomt dan interesseert het hem dus blijkbaar toch niks.

 

Dat bedoel ik dus maar.....die persoon koos dus voor mijn SSC om een nachtrit te doen terwijl hij ook met een rookvrije CF weg kon....ja ik rook dus.

 

Ipv al dat gezeik en regeltjes om niet te mogen roken zie ik er veel meer in dat een werkgever je de mogelijkheid en hulp/begeleiding geeft om te stoppen met roken.....dat is ook in zijn belang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat bedoel ik dus maar.....die persoon koos dus voor mijn SSC om een nachtrit te doen terwijl hij ook met een rookvrije CF weg kon....ja ik rook dus.

 

Ipv al dat gezeik en regeltjes om niet te mogen roken zie ik er veel meer in dat een werkgever je de mogelijkheid en hulp/begeleiding geeft om te stoppen met roken.....dat is ook in zijn belang.

 

 

maar daar schiet de niet-roker op korte termijn niks mee op natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn werkgever zegt gewoon......... als jij problemen hebt met het niet rookbeleid zoals dat bij ons wordt gehandhaafd, dan zijn niet de juiste werkgever voor jou.

 

Andersom geld dit natuurlijk ook.

Als jij bij een bedrijf komt te werken die het niet zo nou neemt en jij ergert je er aan. Dan is dat niet het juiste bedrijf voor jou  :bey:

 

Leven en laten leven.

 

 

Ron........... er zijn chauffeurs die binnen korte tijd van hun wagen een varkens stal kunnen maken hoor.

Asbakken vol en as wat overal is te vinden. Echt goor!!!

Dat een ander weigert daar in te slapen, dat kan ik mij heel goed voorstellen. 

Maar meestal wordt er als er wordt gerookt, gerookt met het raam open. Die lucht is er in korte tijd uit te halen en ander heb ik mijn deo bus met bloemengeur  :D

 

Maar het gaat om de geur wat in gordijnen zit.

En de walm wat met een klap naar binnen komt wanneer je de ventilatieroosters open doet wanneer het zonnetje lekker op je voorruit schijnt  :cool:  :eek: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik rook ook niet. En ik vind sommige reacties van de niet rokers ook zwaar overtrokken.

Ik heb geen vaste auto en ja, je ruikt wel eens wat. Maar om dan gelijk huilend een klacht waar dan ook in te dienen gaat mij veel te ver.

 

Nu ken ik de situatie van bijvoorbeeld Ger niet, maar als (!) het zo is dat hij een tijd nadat ergens gerookt is serieuze problemen krijgt, dan heeft hij het volste recht om daarover te klagen. Dat zou ik niet als huilen willen afdoen, in tegenstelling tot het voorbeeld was josimo geeft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er zijn ook genoeg niet roker chauffeurs die van hun wagen een varkensstal maken en dat is blijkbaar niet zo erg dan. Als het over roken gaat is leven en laten leven blijkbaar erg moeilijk. Nu kan ik me best voorstellen dat voor sommige mensen schone frisse lucht heel belangrijk is, dat is goed voor iedereen. Maar als je nu zo fanatiek voor frisse lucht opkomt dan moet je consequent zijn wil je geloofwaardig blijven vind ik en niet in een vrachtwagen gaan rijden die de lucht meer vervuilt dan tien rokers bij elkaar. Maar het eigenbelang heeft hier ook voorrang  en het is maatschappelijk ook zo populair.

Het mooiste vind ik de reactie van mensen die jaren gestopt zijn en heel fanatiek waren en dan om welke reden dan ook toch weer gaan roken. Verbazend hoe ze het roken dan ineens bagatelliseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Of we het nou leuk vinden of niet, die regel is er nu eenmaal en dus "hebben we er ons aan te houden"  :angel:

 

Maar het zal ook altijd een discussiepunt blijven denk ik... regel of niet. Ik ben ook wel van 'leven en laten leven' én heb 32 jaar stevig gerookt, ook in 'mijn' auto's.

Inmiddels ben ik vijf jaar van de tabak af, maar vind verse rook nog steeds lekker ruiken. De asbakkenlucht die in een auto hangt de volgende dag daarentegen is vreselijk goor.

Inmiddels heeft de wetgever (wederom?) voor ons beslist, maar ik vind het nog steeds een beetje hypocriet om als ex-roker achter ieder peukkie aan een melding te sturen omdat ook de werkgever het verbiedt.

 

Aan de andere kant, wat ook hierboven wel genoemd maar eigenlijk meteen weer van tafel geveegd wordt: ik heb dus 32 jaar behoorlijk gerookt, van zware v. Nelle tot kant en klaar, af en toe gearomatiseerde sigaartjes maar nooit op m'n slaapkamer... Dát is pas goor en wat er dus in een vrachtauto wel gebeurt (en dus in feite meteen op andermans slaapkamer).

Maarten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik denk ook niet dat anderen vroeger graag in mijn rokerswagen reden hoor.

Maar daar stond ik niet bij stil nee :( .

 

Als het een bende in een wagen is dan stop ik het hele zootje in een tas en lig het aan de kant  :ja:

Een vochtig doekje over het stuur en de armleuning doet al wonderen. Maar stank haal je er niet uit.

Ik heb geen probleem met chauffeurs die roken met het raam open. Maar hou wel rekening met een ander!!!

 

Maar goed, met een goede opvoeding van de werkgever is dat niet of zelden nodig. 

Een wagen heeft genoeg kasten om je spullen als vaste chauffeur op te bergen en een boven bed voor eventueel je beddengoed of kleding.

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ipv al dat gezeik en regeltjes om niet te mogen roken zie ik er veel meer in dat een werkgever je de mogelijkheid en hulp/begeleiding geeft om te stoppen met roken.....dat is ook in zijn belang.

Je bent toch zelf begonnen met roken? Moet je ook zelf stoppen. En her is alleen in je eigen belang als je stopt ( gaat om jouw gezondheid)!)

"Liever zwarte piet dan zwarte longen"😜

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Kosten om van het roken af te komen worden tegenwoordig vaak vergoed via je ziektekostenverzekering

 

Maar ja...ls je niet rookt ga je weer snoepen en wordt je dik en dat is weer slecht voor je rikketik.....zo blijft het altijd wat  :D

 

 

Ik ben zonder hulp gestopt. Ik ga echt niet naar een dokter, ik ben ook zelf begonnen. En weet je, ik ben niets aan gekomen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De meesten weten ook wat er uit de uitlaat van hun vrachtwagen met een mens doet, Ger, maar als het om een oplossing gaat is het land te klein hier. Enkel als het over roken gaat is elke tolerantie zoek en van een ander in zijn waarde laten is ook geen sprake meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Mijn werkgever zegt gewoon......... als jij problemen hebt met het niet rookbeleid zoals dat bij ons wordt gehandhaafd, dan zijn niet de juiste werkgever voor jou.

 

Andersom geld dit natuurlijk ook.

Als jij bij een bedrijf komt te werken die het niet zo nou neemt en jij ergert je er aan. Dan is dat niet het juiste bedrijf voor jou  :bey:

 

Leven en laten leven.

 

 

Ron........... er zijn chauffeurs die binnen korte tijd van hun wagen een varkens stal kunnen maken hoor.

Asbakken vol en as wat overal is te vinden. Echt goor!!!

Dat een ander weigert daar in te slapen, dat kan ik mij heel goed voorstellen. 

Maar meestal wordt er als er wordt gerookt, gerookt met het raam open. Die lucht is er in korte tijd uit te halen en ander heb ik mijn deo bus met bloemengeur  :D

 

Maar het gaat om de geur wat in gordijnen zit.

En de walm wat met een klap naar binnen komt wanneer je de ventilatieroosters open doet wanneer het zonnetje lekker op je voorruit schijnt  :cool:  :eek: .

Ik heb 20 jaar gerookt maar ik heb nog nooit van mijn leven een asbak gebruikt in een auto/vrachtwagen.

Het is een kleine moeite om even het raam een stukje open te doen. Als je dat consequent doet is degene die dan na jou in de auto stapt een zeur als hij daar niet meer mee weg wil en zelfs een klacht in te dienen. Wat Jan45 zei. De buitenlucht is slechter. Of anders iemand die last heeft van zijn darmen heeft of erg ruikt nadat hij gewerkt heeft (zweet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mee eens Ron.....en als de klager een rookvrije  CF of een gerookte SSC XF mee kan krijgen weet ik al welke keuze hij maakt........zelf mee gemaakt

 

een rookvrije CF of een gerookte SSC XF   :confused:  .......................................ik rijd alleen met een SCANIA  :rolleyes:

bewerkt door RINI 68
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb 20 jaar gerookt maar ik heb nog nooit van mijn leven een asbak gebruikt in een auto/vrachtwagen.

Het is een kleine moeite om even het raam een stukje open te doen. Als je dat consequent doet is degene die dan na jou in de auto stapt een zeur als hij daar niet meer mee weg wil en zelfs een klacht in te dienen. Wat Jan45 zei. De buitenlucht is slechter. Of anders iemand die last heeft van zijn darmen heeft of erg ruikt nadat hij gewerkt heeft (zweet)

 

En daar gaat het dus om Ron. Hou rekening met een ander.

Bij ons is ook een chauffeur die een losse (lege) asbak in zijn wagen heeft staan.

Ja die wagen ruikt een beetje, maar stinkt niet en dat maakt het verschil.

Die stank hangt niet in de gordijnen en ventilatieroosters. 

 

Maar "gelukkig" ben ik na mijn val op mijn kop van vorig jaar een groot gedeelte van mijn reuk kwijt geraakt dus dat scheelt weer  :banaan:

Alleen de erg stinkende luchtverfrissers ruik ik nog goed. Hoe kan iemand daar in leven  :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ger hoe meer ik van dit soort onderzoeken lees hoe groter mijn afkeer word van de niet rokers die overal een probleem zien.

Z3 hebben wel een olldtimer en steken regelmatig de bbq aan. Oom spuit moeders de vrouw elke morgen een bus harlak leeg.

Neigt naar hypocriet gedrag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Er zijn tal van dingen op te noemen die jij in je prive leven doet die ongezonder zijn Ger.

Maar deze discussie ga en wil ik niet winnen van jou. Mijn mening is dat "jullie" doordraven en bang gemaakt worden en onnodig bang maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

bij mijn laatste werkgever reed er overdag een ander op mijn trekker en sommige rookten als een schoorsteen gaatjes op de zitting etc. heb toen een mailtje gestuurd naar het ministerie van gezondheid en binnen enkele weken inspecteurs op kantoor ze kwamen er met een waarschuwing vanaf maar  een volgende keer een zware boete.het heeft geholpen geen last meer gehad.dan iedereen rookt in zijn eigen auto moet men zelf weten maar niet in de mijne.als je daarmee dreigt bij je werkgever helpt dat al.je hebt tenslotte de wet achter je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mag roken in de cabine: Ja, maar alleen als er kan worden aangetoond dat de chauffeur als enige gebruik maakt van de auto. Maar nu komt het leuke, deze regel geld alleen in Nederland. Bijvoorbeeld in België kan je ook als eigenrijder een boete krijgen voor het roken in de bedrijfsauto. Mijn buurman heeft netjes de boete opgestuurd gekregen in 2015 hij was 180 euro. 

 

Mag je een niet roker adverteren bij een vacature, ja. Maar dit mag alleen wanneer het om reden van gezondheidsklachten van al bestaande werknemers te beschermen is. 

Bijv. er rijdt een chauffeur in vaste dienst bij een bedrijf. Deze chauffeur heeft astma in een wat zwaardere vorm, wanneer een roker in zijn auto heeft gereden dan zijn er al problemen met ademen. En je kan de auto nog twee nachten per week inzetten maar hebt dan wel een tweede chauffeur nodig. In dit geval bescherm je dus en je bedrijfskapitaal ( hoe je het wend of keert dat is een chauffeur ) maar ook de gezondheid van je werknemer. 

 

Uit willekeur mag je niet selecterend een vacature uitschrijven, maar onderbouwd mag het wel. 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden