[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ook in Duitsland gaan we er aan geloven. Section controll


Grunneger

Recommended Posts

  • Forumlid

"Section Control" kommt nach Deutschland, der Start erfolgt auf der B6 in Niedersachsen. Bei dieser Technik ist quasi jeder Autofahrer schuldig, bis seine Unschuld bewiesen wird. Äußerst problematisch, findet Rechtsexperte Michael Winter.

http://m.focus.de/auto/experten/winter/section-control-statt-radarfalle-blitzen-war-gestern-neue-totalueberwachung-laesst-rasern-keine-chance_id_4496709.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Ja, ter introductie op een B-weg.. dus handhaving van de 60 km/h  ipv 70 km/h gedogen?

 

:mad:

De B6 is 90% 2 baans, laten we zeggen ongeveer 90 kilometers van de 100 kilometers. je mag daar dan ook gewoon 80 rijden met de truck. en je moet er ook duitse tol betalen. Even ter informatie voor de leden die denken dat de B6 een karrespoor is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Als je eens met de auto vanaf hier richting Bremen moet, wordt je niet blij als alle vrachtwagens echt maar 60 rijden...

 

Vanuit jou kun je miz net zo snel over osnabruck

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De 213 racebaan van de hollanders

 

Hoop ik voor je dat je niet achter mij komt....... 68 is hard zat...

 

Vorige week 3 keer naar Rieste geweest. Nu was er echt helemaal niks te beleven op die B402 / B213 /B214 maar denk zal eens kijken.

 

Hoogeveen tot Meppen 85, Rest tot Rieste max 68. 280km 4:11u rijtijd.

Hoogeveen tot Rieste zoveel als kan 85, in de dorpen netjes aan de snelheid. Nog steeds 280 km (zelfde auto) 4:06u rijtijd

Nu was het erg rustig bij de weg. En kon ik vanaf Haselunne terug de hele weg op cruise, 2 keer gas los bij de verkeerslichten en verder niks. Normaal kom je op het stuk Meppen Haselunne altijd wel achter een andere auto te rijden. Scheelde vanaf Eltern 3 minuten...... ow ja auto met nieuwe tacho scheelt ook 5 minuten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vanuit jou kun je miz net zo snel over osnabruck

 

Volgens routeplanners is het sneller, maar het is zeker 40 kilometer om. (en dan is er zeker rond de vakantietijd tussen Osnabrück en Cloppenburg op de A1 nog wel eens wat loos...)

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allebei de route's 241 km. 2 minuten tijd verschil.

 

Dat klopt, ik bedoelde het verschil tussen de B 213 en de weg via Osnabrück. Jouw bericht met de route bovenlangs had ik nog niet gezien.

B 401 ken ik ook (leuke bedrijven met turftreintjes daar), maar van dat inhalen ben ik geen groot fan. Het levert voor mijn gevoel ook niet veel op, behalve als het heel rustig is. Het liefst dus de B 213 en dan achter een bloemen- of groenteboer gaan zitten, dan schiet het doorgaans wel lekker op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Ergens is het "60" rijden op de B wegen vaak vragen voor gevaarlijke situaties.

Neem de 213, de pkw mag hier 100.

Echter is 100 niet genoeg voor de gemiddelde Duitser.

En als er dan een lomp groot ding voor je zit die op de streep 90 of zelfs 80 gaat, wekt dat vrij veel irritatie op bij de al licht geprikkelde Duitser.

Laat staan als je langzamer gaat, dit resulteert in idiote in haal manoeuvres.

En dit zorgt dan weer voor ongelukken.

Die idiote in haal acties worden ook vaker door onze collega's uitgevoerd.

 

Daarbovenop is het in sommige situaties noodzakelijk om iemand die 73KM/H gaat even te snijden of een remmen testje uit te voeren zonder de deelnemer hier van op de hoogte te stellen. :mad:

En waarom? Gewoon omdat het persoon zich aan de regeltjes wilt houden en geen zin heeft in Duitse post.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei *Ger*:

Duitse post bezorgd ook voor 73 km/h, ik rij meestal 65

En remmen voor mijn neus, tjsa dan heb je toch echt pech gehad, ik keek net in mijn spiegel of er nog meer van die idioten aankomen en klap er achter op, dashcam zorgt wel voor de rest ;)

Die ellende ga ik mijzelf echt niet op de hals halen.

Dat is omzet verlies, de auto wil ik dat niet aandoen en wie weet hou ik er zelf nog wat aan over.

 

Dat is voor mij hetzelfde als  te voet over een zebrapad gaan, dan zien dat 1 auto echt niet gaat stoppen en dan toch gewoon doorlopen.

 

Iemand doet iets fouts of gevaarlijks, en ik ( of wie dan ook) moet dan maar de verstandige zijn.

bewerkt door Actros1945
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei *Ger*:

Dan moet je ook niet zeuren dat ze zoiets doen :bey:

 

Alles verder nog goed met je? De klacht dat mensen je snijden of zelfs op de rem gaan staan lijkt me zeer terecht. Dat je dan gaat bluffen dat jij er in zo'n geval gewoon achterop rijdt, slaat helemaal nergens op. Dat doe je gewoon niet opzettelijk ... :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei *Ger*:

Dan moet je ook niet zeuren dat ze zoiets doen :bey:

Heb jij een dashcam die ook audio opneemt van binnen de cabine?

Plaats gelijk even een camera die op jou gericht staat.

 

Mocht dit dan ooit eens bij jou voorvallen en je klapt er boven op(wat ik je niet gun).

 

Zet dan ff al het beeldmateriaal hier zo online, kunnen we kijken hoe jij erop zal reageren.:ja:

bewerkt door Actros1945
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei Leeuw:

 

Alles verder nog goed met je? De klacht dat mensen je snijden of zelfs op de rem gaan staan lijkt me zeer terecht. Dat je dan gaat bluffen dat jij er in zo'n geval gewoon achterop rijdt, slaat helemaal nergens op. Dat doe je gewoon niet opzettelijk ... :stom:

Laat dat even gezegd zijn.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op ‎3‎-‎1‎-‎2017 om 10:52 zei Leeuw:

Als je eens met de auto vanaf hier richting Bremen moet, wordt je niet blij als alle vrachtwagens echt maar 60 rijden...

 

En waarom niet Je wordt per uur betaald Of is jouw inkomen zo hoog dat je het zelf kunt betalen

 

Veel chauffeurs willen dingen wat hun niet aan gaat

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden