Spring naar bijdragen
Knientje

Chauffeur (rijbewijs B) met medische beperkingen zoekt bezigheid (Terneuzen

Recommended Posts

Geachte heer, mevrouw,

Dit is waarschijnlijk de eerste keer dat u een aanbod zoals dit ziet, maar ondanks dat het misschien een wat vreemd verhaal/aanbod is, ga ik het er toch op wagen.
Vanwege mijn privacy kan ik niet alles tot in detail uitleggen, maar dat wil ik uiteraard wel in een telefonisch of persoonlijk gesprek.

Ik ben een man van 43 jaar, woonachtig in Terneuzen, in het bezit van rijbewijs AB en eigen auto.
Echter hier komt de medische beperking om de hoek kijken en dat is dat er code 101 op mijn rijbewijs moet staan om beperkt beroepsmatig goederenvervoer te mogen doen.
Momenteel staat deze code er nog op, maar moet voor juli 2017 opnieuw aangevraagd worden en daar is een werkgeversverklaring voor nodig. Anders krijg ik uitsluitend code 100 (uitsluitend privé-vervoer)

Ik ben volledig arbeidsongeschikt en vrijgesteld van sollicitatieplicht (ik mag en wil wel werken), maar toch zou ik graag voor maximaal 4 uur per week nog eens in het vervoer werken, waarbij ik mijn eigen auto (grote stationwagon) kan gebruiken
Zoals u misschien al doorheeft, heb ik veel ervaring in het goederenvervoer, echter de code 101 legt mij een rijtijdbeperking op indien dit beroepsmatig vervoer betreft.
Mijn voormalige werkgevers/opdrachtgevers in de transportsector zal ik u bij interesse meedelen, maar die kan ik hier vanwege privacy-redenen niet melden.

Aan welk soort vervoer denk ik dan voor het werk dat ik wil doen?

Ik denk hierbij aan koeriersdiensten die een lichte vracht (over te laden zonder hulpmiddelen zoals heftrucks e.d) meegegeven hebben met een chauffeur op combinatie-rit, waarbij de chauffeur eigenlijk geen tijd heeft om de omweg naar zijn tussenstop te maken, waardoor de kans groot is dat hij te laat aankomt bij zijn volgende of eindadres.
Ik zou dan eventueel de vracht voor de tussenbestemmingen over kunnen nemen indien de tussenbestemming ergens in Zeeuws-Vlaanderen ligt of net over de grens bij Zeeuws-Vlaanderen.
Helaas kan ik dit vanwege de code 101 alleen als bijbaan doen en kan ik (lees: mag ik van de WETgever) beroepsmatig dus geen grote afstanden afleggen. Ik kan het wel.

Of het vervoeren van honden voor een dog rescue (tegen vergoeding van werkelijke kosten)
(aangezien dit over het algemeen vrijwilligerswerk is, is code 101 niet van toepassing, dit heb ik nagevraagd bij het CBR en ILT)

Wanneer u interesse heeft, kunt u mij een bericht sturen, waarbij ik u op verzoek mijn telefoonnummer en volledige personalia doe toekomen.
Met vriendelijke groet,
Daniël

In bezit van:

Chauffeursdiploma CCV-B
Chauffeursdiploma Taxi (volledig)

Gewerkt als:
Taxichauffeur (2007-2010)
Chauffeur voor het bezorgen en ophalen bedrijvenpost voor PostNL (2012-2014)
Koerier (jaren weet ik niet meer, de kilometers wel: méér dan 100.000 km per jaar)
Vrachtwagenchauffeur (distributie)(jaren onbekend)

bewerkt door Knientje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij zijn nog op zoek naar chauffeurs die af en toe een rit voor ons willen rijden, max aantal werkuren is voor ons geen probleem. Het betreft wel een vrijwilligersfunctie.

Graag solliciteren door je C.V. te sturen naar vrijwilligers@voedselbank.org.

bewerkt door Lotte881

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-11-2016 om 12:53 zei Knientje:

Geachte heer, mevrouw,

code 101 op mijn rijbewijs moet staan om beperkt beroepsmatig goederenvervoer te mogen doen.

Als ik t goed begrijp ben je drager van een ICD ?

DE wet (EU 1972/2009) zwet dat je goederenvervoer doet met een voertuig vanaf 3500 kg,( dan pas moet je over een vergunning beschikken)de Nederlandse wet schrijft voor dat je goederenvervoer doet met een laadvermogen vanaf 400 kg.

Als jij dus ,tegen betaling,met je eigen auto vervoer doet en die auto heeft geen 400 kg laadvermogen val je m.i niet onder de noemer van"beroepsmatig vervoerder"

Vergelijk jezelf maar met de Oost Europese koeriersbende;die hebben,zolang ze onder de 3500 kg blijven voor de Europese wet ook geen enkele restrictie op vergunningen of wat dan ook.

Voor jou ,als Nederlander zou dat ook moeten gelden,als je niet meer als 400 kg laadvermogen hebt( ja ,wij worden europees gezien gediscrimineerd :D)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites