[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wolter Koops ook onder vuur


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

De directie van transportbedrijf Wolter Koops in Zeewolde blijft keer op keer allerlei regels overtreden. Vooral met de inzet van vrachtwagenchauffeurs wordt niet goed omgegaan.
Dat staat in een rapport van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Wolter Koops krijgt een dwangsom opgelegd voor de herhaaldelijke overtredingen. Hoe hoog die dwangsom is, kon de ILT dinsdagavond niet vertellen. Bij nieuwe overtredingen kan het bedrijf strafrechtelijk en bestuursrechtelijk aansprakelijk worden gesteld.

628483Wolter%20Koops%20.jpg

 

 

Bron: Omroepflevoland.nl (met video)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat er mensen in de WW zouden komen mag geen reden (alleen) zijn om een bedrijf dat buiten de wet om bezig is niet stil te leggen.

Dat zou een vrijbrief zijn voor alle grote firma's om er maar een zooitje van te maken.

Maar het wel een optie die als pressie middel achter de hand gehouden wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Dat doen ze in België dan ook. Al na 5 hele maanden in Battice gevestigd te zijn een inval door de Sociale Inspectie en meteen bingo. Na de vorige kerstvakantie prijsschieten na het verlaten van de tijdelijke parking in een wei bij een boer in Opglabbeek. Geloof mij maar; de Belgen hebben Waberer in het vizier. Die geel /blauwe kleuren trekken ook minder gewenste aandacht. Jammer alleen dat onze ILT kleurenblind is. :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij Wolter Koops lachen ze om dit verhaal. "So what" een boete. Man, man die betalen en ze gaan gewoon verder. Wellicht in het begin zullen ze zich iets beter aan de regels houden. Op de grootte van dit bedrijf lachen ze om een boete van hooguit € 20.000. Bij een eventuele intrekking van de vergunning gaan ze vrolijk verder op de Poolse of Duitse transportvergunning. Of op naam van een ander Nederlands bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik nog het mooiste aan het verhaal vind is dat de overheid nog mort vaststellen of er consequenties moeten zitten aan de genoemde feiten of dat het meert en waarschuwing af kan.

Verder is de rest van hert artikel gebaseerd op een veroordeling uit het verleden.

Ook de Belgen hebben al te horen gekregen dat volgens de letter van Europese wetgeving Warberer minder verkeerd heeft gedaan dan dat het populistisch naar buiten heeft gebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tuurlijk lekker intrekken en alle chauffeurs de WW in, prima opmerking, goed over nagedacht ook. Toppie jij snapt hem  :nee:

 

Teddybeer misschien moet ik het beter uitleggen, ik zeg niet dat je ze niet mag aanpakken, maar sommige opmerkingen snap ik niet, weten de heren chauffeurs allemaal wat hun werkgever goed of fout doet ? Weten hun als er wel of geen pensioen premie word afgedragen ? weten hun als de loonbelasting word afgedragen ?

 

nee daar komen ze achter als ze met pensioen gaan of dat het bedrijf klapt omdat ze een mega belastingschuld hebben

Als de transportondernemer zijn belastingen niet betaald, dan laten ze het bedrijf failliet verklaren en gaan de chauffeurs de WW in.

 

Als jij toevallig wat veel heb gecharterd voor die transportondernemer, door zijn faillissement je geld niet krijg, dan ga jij mee naar de kl*te. Dan gaat ook jouw personeel de WW in en je mag zelf van de bijstand gaan leven.

 

Als zoiets bij de belasting kan, dan kan zoiets ook bij het plegen van misdrijven.

 

Als een transport ondernemer structureel de wet overtreed, dan moet gewoon zijn vergunning ingetrokken worden. Net zoals bij een faillissement zet je dan een curator (met de benodigde vergunning) op het bedrijf zodat het werk nog even door kan gaan, waarna het bedrijf geveild wordt. Van de opbrengsten worden eventuele kosten betaald, gaat een bonus naar het personeel en wat overblijft is voor de transport ondernemer waarvan de vergunning was ingetrokken.

bewerkt door Vrachtrijder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Teddybeer misschien moet ik het beter uitleggen, ik zeg niet dat je ze niet mag aanpakken, maar sommige opmerkingen snap ik niet, weten de heren chauffeurs allemaal wat hun werkgever goed of fout doet ? Weten hun als er wel of geen pensioen premie word afgedragen ? weten hun als de loonbelasting word afgedragen ?

nee daar komen ze achter als ze met pensioen gaan of dat het bedrijf klapt omdat ze een mega belastingschuld hebben

onzin. Beide zaken zijn te controleren. Dat het gros zoiets niet doet, is ten tweede.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet ik echt niet, en het boeit me ook niet zo. Ik verdiep me namelijk totaal niet in dat soort zaken.

Ik doe mijn werk, krijg er netjes voor betaald en voor de rest geloof ik het allemaal wel.

Maar ik ga zaterdagavond weer klaverjassen bij Piet thuis, kan het hem wel even vragen... :-)

http://grootheerenveen.nl/2016/11/18/bakker-logistiek-draagt-diepvriestransport-aan-dasko-groep/

Alstublieft, kun jij je voorbereiden. Succes met klaverjassen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heeft Bakker dat buitenland werk niet aan Dasko overgedaan? Las zoiets, ging om het werk van Broersma Heerenveen.

Nee, alleen de diepvries is overgedaan aan Dasko, hetgeen ze erbij kregen door de overname van Broersma, geen groot geheel dus niet echt te combineren met de hoofd activiteiten van de geconditioneerde vervoer.

Dat je trouwens niet vermeld is dat er geen baan door verloren gaat bij Bakker vind ik dan weer jammer.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, alleen de diepvries is overgedaan aan Dasko, hetgeen ze erbij kregen door de overname van Broersma, geen groot geheel dus niet echt te combineren met de hoofd activiteiten van de geconditioneerde vervoer.

Dat je trouwens niet vermeld is dat er geen baan door verloren gaat bij Bakker vind ik dan weer jammer.

Ja, ho even. Ik was gewoon geïnteresseerd. Dat pierre dat niet is kan ik niet helpen. Staat toch ook niks in het artikel over banen, als ik het mij goed herinner.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, ho even. Ik was gewoon geïnteresseerd. Dat pierre dat niet is kan ik niet helpen. Staat toch ook niks in het artikel over banen, als ik het mij goed herinner.

Tja, Pierre, dat blijft natuurlijk een wannabee Bakker medewerker, in hart en nieren is het een Hybrechts (hoop dat ik het goed schrijf Pierre) Tilburg medewerker, dus die kun je het niet kwalijk nemen, maar als je dat artikel goed had gelezen had je geweten dat het maar een klein stukje is wat over gedaan is, zonder materieel of personeel, Bakker komt al genoeg mannetjes tekort om het werk weg te krijgen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsja....te zwaar beladen ........

Al vanaf de introductie van de weeglussen was het bekend dat Wolter Koops autos te zwaar beladen zijn op hun trekassen. En nog steeds is dat zo. Ze staan dan ook regelmatig bij de diverse controle punten na te wegen.

Iedereen die daar mee regelmatig de fout in gaat kan rekenen op extra aandacht van de controlerende instanties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Pfff, wat een verhaal.

 

Samengevat: Er is juli 2015 een inspectie gedaan waarbij is vastgesteld dat Wolter Koops in 1 maand tijd 68 keer de cabotageregels heeft overtreden, d.w.z. meer dan 3 achtereenvolgende cabotageritten. Daarvoor wordt een dwangsom opgelegd. Verder is vastgesteld dat 33 keer sprake was van overbelading (te hoge asdruk op de trekas). Daarvoor wordt een bestuurlijke waarschuwing uitgedeeld en als het nogmaals geconstateerd wordt zal er ook een dwangsom worden opgelegd. En ten slotte constateert de inspectie dat Wolter Koops haar chauffeurs de wekelijkse rust laat doorbrengen in de cabine wat in strijd is met EG 561/2006.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden