[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

waar ben je begonnen met int rijden .


jemason

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

allereerste ritje buitenland gedaan bij BM transport 2de helft jaren 80 voor de Metra naar Belgie met pallets brochures voor een of ander vakantie bungalowpark en uiteraard was er die dag staking aan de grens , is een HELE lange dag geworden  :ja:  1ste helft jaren 90 voor Hoek in Maarssen regelmatig Duitsland en Belgie gedaan en toen kwam het echte werk , voor Van Arkel transport uit Vianen distributie op bella Italia met als hoogtepunt met een Scania 113 streamliner combi van 20 mtr bij het vaticaan staan om 1 doosje sportschoenen af te geven bij een winkel in Rome , de carabinieri was not amused  :mad:

 

daarna voor Rietveld uit Benschop voor de IDA met grote regelmaat op de vliegvelden van Duitsland , Benelux en Frankrijk en later voor G Snel nog regelmatig Duitsland en Belgie , tegenwoordig rij ik 10 x liever naar groningen , friesland en drenthe dan dat ik nog maar 1 km over de grens doe , heb dit hele jaar geloof ik 1 of 2 keer een rit naar dat KU..belgie gedaan en verder lekker alleen NL , prima hoor  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Dat was de firma Brouwer. (zaten/zitten tussen Balkbrug en Dedemsvaart)

Reed daar  (voor mij) de eerste buitenlandse rit leeg naar Duitsland en met stor pakjes terug naar Nederland. Lossen en als er nog tijd was, nog een lading ophalen....

Moet ergens in 1987 geweest zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dat was de firma Brouwer. (zaten/zitten tussen Balkbrug en Dedemsvaart)

Reed daar (voor mij) de eerste buitenlandse rit leeg naar Duitsland en met stor pakjes terug naar Nederland. Lossen en als er nog tijd was, nog een lading ophalen....

Moet ergens in 1987 geweest zijn.

Moet je ff Google op ... streifenwolf Murphy. ..ze bouwen nu een grote bio installatie in balkbrug...verder zitten ze nog op de oude locatie achteraf.

PS dan ken je Egbert ook denk ik

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Goed....gooi ik de knuppel effe in het hoenderhok; wat versta je onder " internationaal", beter gezegd; wanneer dicht jij jezelf de titel "internationaal chauffeur" toe om een beetje interessant mee te kunnen lullen?

Voor mij zijn dagritjes naar België of een nacjtje overstaan in Noord-Frankrijk niet echt noemenswaardig.

Roept u maar!!

Hebben ze dat wijn werk uit Frankrijk niet meer bij jullie Pierre ? Dat deden wij vroeger en  is na het debacle van Hessinex naar de firma H gegaan .

Was mooi werk ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tja Pierre, denk dat als je in Tilburg werkt, net als mijzelf, belgie niet ver is. Dichterbij dan Rotterdam. Voor iemand uit t noorden die er nooit is geweest zal t een heele verrassing zijn.

 

Mijn eerste buitenland werk was ook Belgie. Spa laden in Spa..... Ze spraken er wel frans....

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dan heb ik dus nog nooit internationaal gereden, want hele weken van huis en zelfs weekenden maken, da's niets voor mij. Waar ik nu werk is het binnenlands dagwerk wat de klok slaat en ik heb het prima naar mijn zin. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

St v/d Brink alweer 13 jaar geleden.. Horeca distributie in en om Utrecht, daarna met een trailer voor de zuivelfabriek in Lelystad

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Zie nu pas dat het onderwerp internationaal rijden is dus een kleine aanvulling.. Nadat ik 2 jaar bij van de Brink nationaal had gereden vond ik het tijd voor buitenland alleen vonden ze dat daar niet, dus ondanks me net verkregen vaste aanstelling opzoek naar wat anders.. Kwam ik bij een kleine firma (Jan Besselsen, bestaat niet meer) terecht met 10 auto's, reden hoofdzakelijk zeecontainers maar ik zou met een koeler gaan rijden.. Dikke FH16 onder me kont en daar ging ik hoor, eerste keer naar de veiling van Aalsmeer en Bleiswijk bloemen laden voor Oostenrijk.. Tijdje voor van Bergeijk gecharterd, hele mooie tijd gehad. Oostenrijk Tsjechie Slowakije Hongarije Roemenië en een beetje Italië.. Daarna voor Selman, dat was eigenlijk alleen maar Duitsland. Nog eventjes voor Amerongen/Kamphuis getrokken maar dat was adressenwerk, 20/30 adressen Zuid Duitsland en Oostenrijk was niks. Toen die daarmee stopte ben ik ook in de zeecontainers gegaan, opdrachtgever uit Ridderkerk en alleen maar oneway Duitsland.. Totdat de zaak helaas failliet ging

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

1e keer internationaal:

 

Zaterdag eind van de middag, telefoon van iemand van Worktrans. "Ben je nuchter?" Uiteraard aangezien ik geen alcohol drink, altijd. Kun je eventueel vanavond nog weg? Ja, hoezo? Nou we hebben een klant in Bodegraven waar we een uitzendkracht naar toe hebben gestuurd, maar die is weer naar huis gegaan. Oké, hoe, wat, waar?? Antwoord: Moet alles nog uitwerken, maar is internationaal naar Berlijn, bel je zo terug.

 

Uiteindelijk in de gauwigheid wat bijelkaar gegrepen (slaapzak, wat kleren e.d.). en in de pkw naar Bodegraven gereden, geen flauw idee hoe en/of wat, maar dat zouden we wel zien. Uiteindelijk bij EJB in Bodegraven aangekomen (toch al gauw 2 uur en een beetje van mijn huis af), bleek dat de uitzendkracht wel naar hun toe gekomen was en wat om de auto had heen gedrenteld en gemompeld. Uiteindelijk zij die toen tegen de planner, auto is mij te groot, ik ga weer naar huis. Het bleek om iemand te gaan die al een hele tijd niet meer gereden had.

 

Worktrans had mij verteld zaterdagavond weg en uiterlijk dinsdag weer terug. Planner vertelde mij toen Dinsdag 1 adres lossen in Berlijn en maandag 2 rondom. Vervolgens terugladen voor Lille en dan zouden ze het nog wel zien. Werd dus iets langer dan zaterdagavond tot zondag  :p .

 

Afijn wat uitleg meegekregen en toen maar eens een oude Renault Premium trekker met koeler aangeslingerd en vertrokken richting Berlijn. Weet nog dat de radio kapot was en het dus na een tijdje wel heel erg saai in de cabine werd  :D . Zondag 's morgens het 1e adres gelost bij een supermarkt keten (als ik mij goed herinner) en daarna een plaatsje gezocht richting het 2e losadres om de rest van de dag door te komen. Op maandag werd ik wakker en vond ik dat het verdomd stil was, bleek dat in de loop van de nacht de bromtol hangend aan de voorzijde van de oplegger kapot gegaan was. Uiteindelijk bleek Thermoking op hetzelfde industrieterrein te zitten als waar ik zondag gelost had, dus maar weer terug. Na reparatie alles gelost en een lading diepvries pizza's voor Lille geladen en op weg. Onderweg telefoon van de planner of ik de hele week kon en dan zouden ze zorgen dat ik vrijdag weer terug was in Bodegraven. Later bleek dat na lossen pizza's ik een retour lading richting NL kreeg en dat ik de auto weer in Bodegraven kon overhandigen.

 

Dat was dus mijn 1e Internationale rit als "broekie" , zou zo ergens in 2012 geweest moeten zijn.

 

34pb0wx.jpg

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

In 1993 als oproepkracht voor De Roos Deventer (hier had ik eerder stage gelopen tijdens de chauffeursopleiding) Duitslandwerk gedaan. Aansluitend bij Heisterkamp van stukgoed tot blokvrachten en koelers voor de diverse klanten van alles gedaan, meest in Duitsland en soms België. Later ook veel koppelwerk waar collega's een hekel aan hadden, want saai...   Ik vond dat wel meevallen, had altijd mijn rijuren, nauwelijks wachttijden en was na de rit weer thuis. Dus iedereen blij :cool:

En nu dus binnenlandwerk met een grote rode auto vol lekkers. Het kan slechter :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben in 1995 begonnen bij hoek Maarssen. 95% richting CZ, SK, H. Wereld tijd gehad daar. Daarna nog bij JD Timmer, Wolter Koops, Jan de Lely, Jan Snel en van Klooster Almere gereden. Alle bedrijven met plezier gewerkt maar ben toch in mei dit jaar voor mezelf begonnen en rij met veel plezier door Europa heen.

Internationaal chauffeur is voor iedereen anders. De één vindt Brussel al erg ver en voor de ander is Madrid nog te dichtbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden