[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

waar ben je begonnen met int rijden .


jemason

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Nee, geen frustratie. Ik noem het eerder kansloos.

Lees je ergens het profiel van een collega: "6 jaar internationaal chauffeur bij de Gebr. Huybregts groep"

Ooit in een ver verleden 2 keer naar Euskirchen geweest en voor de rest Antwerpen niet voorbij geweest. Noem je jezelf dan internationaal chauffeur?...

Maar goed, ik tuf ook al 17 een beetje in de Benelux rond met af en toe een uitschieter naar Frankfurt of een wereldreis 100 km. voorbij Parijs en ben ook iedere week 4-5 nachten van huis.

Ik mag me in jou optiek dus ook "internationaal chauffeur" noemen?

Da's mooi! Ik sta nu bij Joost, ga gelijk effe kijken of ze nog Cavia's hebben staan en een ketting voor aan mijn portemonnee.... :-)

Hahahaha van mij mag jij je internationaal chauffeur noemen hoor. Maar je moet alleen maar lachen om dat soort types die je net beschrijft. Denk dat de 'echte' internationale chauffeur zoals je in je eerdere posting beschreef ver zijn verdwenen, uitzonderingen daargelaten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Na 3 jaar distri bij Wegtransport, 1 jaar bij Bork/Pieters gezeten. Veel dagritjes Hamburg, Hannover, Koln, Luik, Antwerpen. Zelden in dat hok geslapen. Nog geen 30 keer denk ik. Omdat hij werk kwijt raakte moest er 25 man uit. Dus weer terug naar WT/abx en via overname's uiteindelijk bij Oegema terecht gekomen en op de dag dat ik mijn vaste contract kreeg en een nieuwe auto nam ik ontslag. Das al weer bijna 10 jaar geleden. Sindsdien bij dgo en zit tegenwoordig regelmatig in dld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Clowns liepen daar al genoeg.

 

Begonnen als springer. Wat er op neer kwam dat je zeven dagen per week zowat dag en nacht zat te rijden. Op opgelapte zooi van minimaal tien jaar oud.  ;)  Heb in het jaar dat ik daar heb gewerkt wél veel geleerd. Onder andere alles waar men op dit forum schande van spreekt.  :D

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Toen ik voor het eerst een ritje naar wallonie kreeg vond ik het prachtig en spannend (je gaat toch voor het eerst naar het "buitenland " )

5x wakker worden om te kijken of je je eigen niet verslaapt.

Dus me eerste Internationale rit was naar België

Maar om me dan gelijk internationaal chauffeur te voelen....nee dat niet en zal ik ook niet doen.

Gr. Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Na 3 jaar distri bij Wegtransport, 1 jaar bij Bork/Pieters gezeten. Veel dagritjes Hamburg, Hannover, Koln, Luik, Antwerpen. Zelden in dat hok geslapen. Nog geen 30 keer denk ik. Omdat hij werk kwijt raakte moest er 25 man uit. Dus weer terug naar WT/abx en via overname's uiteindelijk bij Oegema terecht gekomen en op de dag dat ik mijn vaste contract kreeg en een nieuwe auto nam ik ontslag. Das al weer bijna 10 jaar geleden. Sindsdien bij dgo en zit tegenwoordig regelmatig in dld.

Hoe zit het eigenlijk met die Pieters hoogeveen ? op een gegeven moment zag je overal die opleggers geparkeerd staan , en nu zie je ze nergens meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoe zit het eigenlijk met die Pieters hoogeveen ? op een gegeven moment zag je overal die opleggers geparkeerd staan , en nu zie je ze nergens meer

Bork/Pieters is dit jaar over genomen door Heins Transport Stuifzand. Heins zit ook in dat pand en heeft terrein opruiming gehouden en veel trailers, aanhangers en trekkers verkocht. Hebben nu stuk of 10 auto's. Oude pand Heins zit Fieten olie in.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

IK begon ,na in 1966 mijn rijbewijs te hebben gehaald ,te rijden op België en Luxemburg in dat zelfde jaar.

Of je t nu telt of niet België en Luxemburg is ( nog steeds) buitenland,en dus internationaal. :D

In 1968( '68-3) heb ik een half jaar in militaire dienst gezeten in Seedorf ( als chauffeur) en reed daar dus ook internationaal. :D  :D

 

Het (in de ogen van sommigen) "echte werk" LOL begon voor mij toen ik uit dienst kwam,eind 1968 en bij Wetram in Rotterdam kon beginnen,waar ik na een gedegen voorbereiding op de Ruhr en het Saarland ( 2 maanden),in 1969 voor t eerst alleen naar Italië mocht.

 

Dat werk heb ik de rest van mijn arbeidzame leven eigenlijk altijd gedaan,Italë,Frankrijk,Duitsland,Spanje,Scandinavië of Engeland.

In het voormalige yougoslavië ben ik mar een enkele keer geweest,meestal er doorheen van Griekenland,evenals de rest van t Oostblok is t er bij mij nooit van gekomen om erheen te gaan,(Polen ooit één keer geweest)

 

Als de gelegenheid zich had voorgedaan was ik graag eens naar Rusland gegaan of naar Mongolië of zo,de gelegenheid kwam niet,en toen ie kwam was t mooie van Rusland rijden er al lang af en stond je dagenlang voor de grens met je documentje,toen heb ik bedankt voor de eer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het was nog net 2015, bij Inter rutges, mocht een 2daags rondje in belgie doen, ik vond het prachtig, want ik was als 'zelf-rijdend' nog nooit in t buitenland geweest. En voor mijn gevoel was het ver weg, maar nu? Neh, nu is het een rondje om de kerk😜 Een paar weken later mocht ik naar laon, noord-Frankrijk. (andere vestiging, die helaas door een faillissement van de klant is gesloten).

Ik denk dat het begin februari was, toen mocht ik een 2daags rondje doen in noord-frankrijk, tot boulogne-sur-mer.

Ik denk een maand later 2daags rondje richting Hamburg en Itzehoe.

En vorige maand mocht ik een ronde maken van 2 dagen in Luxemburg.

Daarnaast begin ik per 1dec bij een andere werkgever en ga ik veel op ruhr gebied rijden is de planning.

Is dit internationaal? Ja, ik vind van wel. En voor degene die dat niet vinden, prima :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In 1993 begonnen met rijden, in mijn vrije tijd.

In 1994 voor het eerst Duitsland in geweest. Met calcium chloride vanaf de NedMag in Veendam naar de bruinkoolmijnen in de omgeving van Bedburg. Mooie (dag)ritjes, alleen 30m3 in een 38 m3 tank zonder slingerschotten was weer wat minder.

De volgende winter kwamen er ook strassen en autobahnmeistereien bij vlak over de grens. Dus gewoon vol gooien en gaan met dat schip. :D

Ooit een keer op 30 december dubbelbemand naar Jänschwalde geweest omdat collega nog geen standkachel had en hij niet in de auto wilde slapen bij -27 (om 14 uur gemeten).

Bij mijn huidige baas rij ik onregelmatig wel naar België en Duitsland, mede omdat we daar ook vestigingen hebben. Maar als het niet nodig is, dan laat ik die eer wel over aan een collega, die er wel plezier in heeft.

Ik ben geen internationaal chauffeur (oh nee, stuurvasthouder :p ) en zal het ook niet worden. Anders was ik niet bij de plaatselijke zandboer gaan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 na het debacle van Hessinex naar de firma H gegaan .

Was mooi werk ,

 Hessinex is i.d.t toch overgenomen door Verhoeven expeditie? dat was een der grootste wijnvervoerders in Nederland( bestaat nog overigens)

Toen dat naar de kl*ten ging nam de firma Hooijen( die bedoel je toch) een deel van t werk over,de ene zn door de ander zn brood.

Maar Hooijen was indertijd zelf ook al vrij actief in het wijngebeuren,zelf s de wijnen uit Italië en Spanje werden door Hooijen verzorgd iets wat Verhoeven of Hesselmans niet deden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn eerste "internationale " rit was naar Duitsland +- 10 km over de grens bij Schoonebeek

Het was in 1998, net 19 jaar en kwam s'ochtens 7:30 op de zaak, het was mijn 2e werkdag bij Maatman, waar ik toen de eerste periode van 8 jaar heb gewerkt.

De planning was laden in de Wijk (bij Meppel)

En lossen in Neugnadenveld in Duitsland.

Ik was nog nooit verder dan 30 km van mijn ouderlijk huis vandaan geweest.

Een heel avontuur dus

Ik op pad, voor het eerst op een trekker-oplegger en had alleen een wegenkaart van Nederland waarvan ik nog niet precies wist hoe het werkte, en een kladje meegekregen van hier moet je lossen!

Ik de grens over en heb ongeveer een uur in dat gebied rondgereden en JA

Eindelijk vond ik de stallen

De eerste werkdag hadden ze mij uitgelegd hoe je een bulkoplegger moest lossen.

Ik ben ongeveer 3 uur bezig geweest om 24 ton veevoer te lossen in 2 solo's

En heb al met al 8 uur gedaan over een rit waar je normaal 4 uur over doet

Ik werd daarna al snel minder onzeker en het ging spoedig voor de wind!

Ze gaven mij de tijd om te leren, en hebben mij nooit opgejaagd!

Dat doen ze nu nog steeds bij nieuwe collega's

Ik ben blij dat ik vorig jaar de keuze heb gemaakt om weer terug te gaan.

Ik geniet weer net als vroeger

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 Hessinex is i.d.t toch overgenomen door Verhoeven expeditie? dat was een der grootste wijnvervoerders in Nederland( bestaat nog overigens)

Toen dat naar de kl*ten ging nam de firma Hooijen( die bedoel je toch) een deel van t werk over,de ene zn door de ander zn brood.

Maar Hooijen was indertijd zelf ook al vrij actief in het wijngebeuren,zelf s de wijnen uit Italië en Spanje werden door Hooijen verzorgd iets wat Verhoeven of Hesselmans niet deden.

Het was net andersom , door een plotseling sterf geval van een van de drie neven is het bedrijf in de rode cijfers gekomen, en ging de familie Verhoeven op zoek naar 'n overname kandidaat

dat was in eerste instantie gebr. Huijbrechts, maar die wou alleen het werk en dat vond de familie al te gortig . Vervolgens zijn ze in zee gegaan met Hesselmans Goirle,die nam wel alle chauffeurs mee over .Alleen de planning niet !! Dat was niet slim , de planner is het aanspreekpunt van de klant , dus planner weg werk weg. Het wijnwerk is toen  naar Huijbregts gegaan, en  de firma Hesselmans  waaronder Hessinex / Trans Jung  Belgie /  Brabant veem den Bosch , en grens kantoor Hesselmans failliet ging.

Hooien zat al jaren in de wijn en is later verkocht aan ploeger. Wat er nu nog aan Verhoeven Expediteurs  bestaat  , is alleen de naam die iemand van Hessinex uit het failissement heeft weten te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het was net andersom , door een plotseling sterf geval van een van de drie neven is het bedrijf in de rode cijfers gekomen, en ging de familie Verhoeven op zoek naar 'n overname kandidaat

dat was in eerste instantie gebr. Huijbrechts, maar die wou alleen het werk en dat vond de familie al te gortig . Vervolgens zijn ze in zee gegaan met Hesselmans Goirle,die nam wel alle chauffeurs mee over .Alleen de planning niet !! Dat was niet slim , de planner is het aanspreekpunt van de klant , dus planner weg werk weg. Het wijnwerk is toen  naar Huijbregts gegaan, en  de firma Hesselmans  waaronder Hessinex / Trans Jung  Belgie /  Brabant veem den Bosch , en grens kantoor Hesselmans failliet ging.

Hooien zat al jaren in de wijn en is later verkocht aan ploeger. Wat er nu nog aan Verhoeven Expediteurs  bestaat  , is alleen de naam die iemand van Hessinex uit het failissement heeft weten te houden.

 Als je op de tijdlijn van de geschiedenis van KLG kijkt staat daar dat men in 1994 de Frankrijk activiteiten van Hessinex overgenomen heeft..

 

 http://www.klgeurope.com/nl/over-klg/geschiedenis

 

Die KLG nam overigens wel meer over: de Frankrijk activiteiten van Heijnen/de Graaf/Penske en de Frankrijk activiteiten van Hooijen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 Als je op de tijdlijn van de geschiedenis van KLG kijkt staat daar dat men in 1994 de Frankrijk activiteiten van Hessinex overgenomen heeft..

 

 http://www.klgeurope.com/nl/over-klg/geschiedenis

 

Die KLG nam overigens wel meer over: de Frankrijk activiteiten van Heijnen/de Graaf/Penske en de Frankrijk activiteiten van Hooijen.

Dat zou qua tijd wel kunnen, het werk van Verhoeven is vanuit de Hessinex tijd flink verdeeld , er is ook werk naar Oostvogels gegaan , ik meen dat Bas Etten leur er ook iets van heeft ,en

er is ook wat Italie werk naar Riwo gegaan. { inmiddels ook weg !}

KLG ,  vroeger heette dat gewoon Kuiken Luyksgestel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat zou qua tijd wel kunnen, het werk van Verhoeven is vanuit de Hessinex tijd flink verdeeld , er is ook werk naar Oostvogels gegaan , ik meen dat Bas Etten leur er ook iets van heeft ,en

er is ook wat Italie werk naar Riwo gegaan. { inmiddels ook weg !}

KLG ,  vroeger heette dat gewoon Kuiken Luyksgestel.

Bas doet al jaren  wijn uit Italië i.o.v ,eerst Hooijen,en toen dat overgenomen werd door KLG doen ze dat voor hun,ze zijn z.g.z." preferred transporter"voor een grote klant van KLG

Niet uit Frankrijk,want dat KLG zelf allemaal.

Maar niet alle wijn die Bas vervoert  is in opdracht van KLG hoor,ze hebben zelf ook de nodige opdrachtgevers daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heren, rustig aan...

Ik heb genoeg collega's, allemaal voormalig werknemers van Hooijen, Verhoeven, Hessinex en Huybregts die precies weten hoe het nu werkelijk zit.

Zal de taak van Rijdende Rechter op me nemen, informeren en later deze week met een sluitend  antwoord komen. En daar mag u het mee doen! :D

 We wachten in spanning af Edelachtbare,,is er nog wat te drinken op de zitting??( iets waar water in moet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 , door een plotseling sterf geval van een van de drie neven is het bedrijf in de rode cijfers gekomen, 

 

Of daar een neef overleden is weet ik niet,wat ik me wel kan herinneren is dat de de vrouw van één der Verhoevens verongelukt is met die vliegramp op Tenerife,in 1977,en dat dat een geweldige impact gehad heeft op t hele bedrijf.

Maar of dat de oorzaak van t failliesement geweest is weet ik natuurlijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

PAM de Jong in '80. Reden charter voor de Combinatie Confectie Transport van De Haan, Schut en De Lelie. Wekelijks maar Reggio di Calabria en af en toe n's n vaste rit van Alhos Vedros naar Tranemo. Was nog n echte losgeslagen bende toen hoor😁😁

Verstuurd vanaf mijn S40 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden