[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

waar ben je begonnen met int rijden .


jemason

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Mijn eerste rit was in 1995 bij van boxtel in heerlen.

1e week meegereden met een Scania 113m naar italie met hangend vlees.

2e week moest ik al alleen naar Viterbo volle lading hangend vlees brengen en dan leeg terug over de ss3 met dat klote tunneltje erin daar hadden de collegas niets over verteld,

om meubels terug te laden aan de andere kant van italie,dan terug via zwitserland en bij miavlatja of zoiets inklaren .

dit alles met een bladgeveerde daf 350 en eeen koeler .

o ja kreeg wel een bierviltje mee hoe ik na de klant moest rijden vanaf de afrit viterbo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Internationaal rijden, tja....Poppel, 7 km. vanaf Tilburg is ook internationaal.

Internationaal chauffeur ben je als je net als Matthieu 23 landen van Europa in één jaar aandoet. Of van Amsterdam naar Dublin, van Dublin naar Madrid, vandaar naar Praag en via Oslo weer naar huis, om maar een voorbeeld te noemen. Gewoon 3 weken onder de pannen, dan kun je praten. Alleen Matthieu heb ik nog nooit horen lullen of stoeven over "internationaal chauffeur".

Ik vind dat sommigen er nogal een "etiket" aan hangen, aan dat "internationaal". Het klinkt heel wat natuurlijk....

Ben twee keer naar Moskou geweest.

Drie weken onderweg. ...

Telt dat dan wel ?

Ach Pierre. ...noem het zoal je het zelf wilt.

Maar het klinkt toch mooier

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heren, rustig aan...

Ik heb genoeg collega's, allemaal voormalig werknemers van Hooijen, Verhoeven, Hessinex en Huybregts die precies weten hoe het nu werkelijk zit.

Zal de taak van Rijdende Rechter op me nemen, informeren en later deze week met een sluitend  antwoord komen. En daar mag u het mee doen! :D

Ik dank u edelachtbare ! maar ik ben zelf ook  zo'n ex Verhoeven chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Of daar een neef overleden is weet ik niet,wat ik me wel kan herinneren is dat de de vrouw van één der Verhoevens verongelukt is met die vliegramp op Tenerife,in 1977,en dat dat een geweldige impact gehad heeft op t hele bedrijf.

Maar of dat de oorzaak van t failliesement geweest is weet ik natuurlijk niet.

Die vrouw was toevallig de vrouw van Jef . en die is later plotseling gestorven. toen werkte ik daar.de directie waren neven, en het bedrijf was van de familie .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

PAM de Jong in '80. Reden charter voor de Combinatie Confectie Transport van De Haan, Schut en De Lelie. Wekelijks maar Reggio di Calabria en af en toe n's n vaste rit van Alhos Vedros naar Tranemo. Was nog n echte losgeslagen bende toen hoor

Verstuurd vanaf mijn S40 met Tapatalk

ben toen eens samen terug gekomen met peter in veen .

hij had toen twee platte opleggers geladen met voorschot .

vanaf malta naar nederland ging het goed.

tot bij de tunnel  bij dortrecht daar ging het toen mis hoorde ik later .

kwam hem ook vaak in engeland in londen tegen op de markt

 hij reed toen vlees voor laros volgens mij .

volgens mij kwam ik hem later tegen op een autotransporter.

zijn vrouw schreef in truckstar dacht ik .

 

gr piet

bewerkt door jemason
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is triest hoe een goed bedrijf als Hessinex indertijd om zeep is geholpen door de volgende generatie. Piet en Ben begonnen in Hilvarenbeek met een prima bedrijf (binnenkort is er niets meer zichtbaar van de oude panden).

Brabantveem in Den Bosch (veel klanten uit de regio toen), Trans-Jung in Nijvel waar altijd de groepage werd gelost, een goed pand met docks en laadperrons in Goirle en een eigen garage en wasplaats.

Daarnaast veel werk van een grote Twentse bevrachter, werk van Maildex uit Turnhout, Unichema Gouda en een koekfabriek in Rotterdam waar elke dag 2/3 volle wagens geladen werden.

Daarnaast was Hessinex kind aan huis bij veel koekfabrieken. Het eigen douanekantoor aan de grens in Poppel leverde ook werk op voor 2 / 3 man. Het concept van 24 uurs levering in de Benelux was voor die tijd uniek en daarmee had Hesselmans een troef in huis. Maar bij de zoon heerste er grootheidswaanzin en de overname van Verhoeven Expediteurs deed hen mede de das om. Ineens werd er een compleet nieuw wagenpark gekocht bij Vullings / MAN en moesten alle trailers voorzien worden van nieuwe witte huiven en logo.

Na het faillissement is het werk en personeel verdeeld aan Kuijken Luijksgestel (nu KLG), Gebr. Huybregts (waar Hessinex vaak zendingen mee uitwisselde) en ook Hooijen.

 

Nadien is Verhoeven WDC opgericht en ook Forhan en TST Tilburg. Verhoeven WDC eerst op de Katsbogten en nadien in het oude pand van Verhoeven Expediteurs aan de Ledeboerstraat.

De operationeel manager van Hessinex is dat bedrijf begonnen met een van de twee planners daar.

 

Er is nu ook een Verhoeven Expediteurs in Goirle eigendom van Wim Hamerlinck. Als ik me niet vergis ooit werkzaam bij de blauwe Versteijnen.

 

(waar is het werk voor Stahl Waalwijk vervoerd door Verhoeven Expediteurs gebleven na de overname? Riwo Waalwijk?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In 1983 begonnen bij Jan de rooy mooie werk met auto's 10 jaar lang 2 jaar groenten bij diverse bedrijven weer 15 jaar auto transport waar onder weer jdr en later zegwaard gouden tijd daar alles int transport nu goorden wouw ook int transport MAAR NIET Zo Mooi Als 🚘🚘Rijden

bewerkt door road train
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden