[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vanaf januari 2017 boetes voor herhaalde wekelijkse rust in de cabine.


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

De Duitse coalitie van SPD en CDU/CSU heeft besloten vanaf januari 2017 op te gaan treden tegen chauffeurs die herhaaldelijk hun wekelijkse rust in de cabine doorbrengen.

Volgens de Europese regels mag 1x in de 14 dagen een verkorte wekelijkse rusttijd in of bij de vrachtwagen worden doorgebracht. Hier gaat nu op gehandhaafd worden. .

bron http://udo-schiefner.de/2016/11/koalition-beendet-nomadentum/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ben blij dat ik  met pensioen ben sinds vandaag,t word er niet beter op met dat transport en die regeltjes waar bijna niet meer mee te werken valt.

de werkgever kan toch totaal niets meer inplannen voor degene die regelmatig weekenden onderweg zijn.

 

 

en na 5 weken vakantie en atv dagen op gemaakt te hebben bevalt het tot nu toe best goed,s'morgens op tijd er uit, den hond naar buiten laten,koffie zetten,

rond 8 u komt lief uit de veren en samen wat petit dejenee doen en verder gaan met renoveren van woonhuis ivm hagelbui eind Juni.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga jij nog ff goed zitten praten dat een chauffeur uit zijn aut gejaagd word waar hij alles bij de hand heeft om vervolgens in een formule 1 hotel te gaan liggen waar er plastic om de matrassen zit.

Dat jij jezelf aan heb kunnen praten dat de gemiddelde chauffeur dit een oplossing vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd dat het onze Roemeense en Poolse planners prima lukt om het te regelen, en de Nederlandse chauffeur die het (bijna) niet betreft zit te piepen dat het niet kan.  :bey:

Wanneer zijn wij nog 3 weken onderweg  ;)

Wuif het maar weg.

Deze mensen hebben nundezelfde instellng als wij vroeger hadden. Die verdienen een pak geld voor hun doen dus intereseerd het ze niet zoveel. Netnals ons vroeger. Ook gaan ze steeds vaker met 2 man op de bok. Zo doen ze hetzelfde zo niet meer als ons op een dag.

Als je het aan wil pakken moet je niet met dit soort slappe regeltjes komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn voorkeur zou toch echt mijn cabine van de vrachtwagen zijn hoor.

Beetje met een paar vreemden snurkende, scheten latende gasten  in 1 kamer liggen.

Jij wil slapen omdat je 8 uur nodig heeft en je kamergenoot wil nog even tv kijken.

 

Dat is goed voor de nachtrust.

Hoe krijg je die gasten aan de drank  :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je had mensen zelf de keus moeten laten.

Geef een hotel vergoeding, en laat ze de keus. Nu worden ze verplicht, en toegejuigd door mensen die zelf om 17.00 uur op de fiets naar huis zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij spreekt hele andere mensen dan ik Ger.

 

En iets in mij zegt dat jij ook hele andere mensen spreekt dan de rest van de mensen die er wel mee te maken heeft ;)

 

Mensen lekker zelf de keuze laten, wat is daar mis mee? Dwing ze niet een formule 1 hotel in maar laat ze de keus. Net als dat ze de keus hebben om dit werk niet te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er gaat niets boven mijn fh4 cabine met tv volle koelkast prima bed en opslagruimte voor de kleren. Verder pak ik de WiFi wel bij het autohof waar ik ook keurig douche en de chef kok aan de gang houdt. Weliswaar meestal maar voor de 24 uurs rust maar voor 60 uur zou ik ook niet in een hotel willen

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige mensen hebben die keus niet, natuurlijk zijn er ook die er anders over denken.

Je kunt de discussie wel aangaan met mij, en ook nog wel met 10 anderen hier, maar daar ga je de regel echt niet mee veranderen. Soms gebruiken mensen in Brussel ook hun verstand  ;)

 

 

Verschuil je maar achter regels Ger, Sinds hier ruchtbaarheid aan gegeven word verheerlijk jij hem al. Helaas is dit dus weer zo'n voorbeeld van een onzinig en onnodige regel die er gemaakt voor is om de maker daarvan een kruisje achter zijn naam te zetten en waar verder helemaal niet over nagedacht is.

 

Maar jij mag hem verheerlijke hoor, denk maar even fijn aan die mensen die met hun slaapspullen onder hun arm naar hun formule 1 hotelletje sjokken terwijl jij op je fietsje naar huis fiets :kiss:

 

En dan vooral bij jezelf vol blijven houden dat er door deze wet en jou inzet tot handhaving van deze wet een hoop mensen gelukkiger worden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 die met hun slaapspullen onder hun arm naar hun formule 1 hotelletje sjokken ^^ 

 

 

ja en hoe kom ik daar, en waar laat ik mijn vrachtauto en waar ga ik eten, en zo heb ik nog meer vragen die ik bij een truckstop/routier/autohof niet heb want daar is alles bij de hand incl mn eigen bed(.toen ik nog werkte dan he) :wijn: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook gij gaat over een paar weken weer effe kijken bij de firma in Bladel. En over 2 maanden geen 4 maar 6 dagen van huis... :bey:LOL

nee hoor ik heb n goei lief :ja:  hier thuis en 6 dagen van huis zal wel Londinieres worden, het crosscircuit en chaletpark een beetje bijhouden met grasmaaien enzo. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Even de vele F1 hotels in de wereld, bijvoorbeeld Frankrijk waar deze hotels veelal gebruikt worden door bouwvakkers  om door de week te verblijven, deze zijn op vrijdag 12:00 uur allemaal richting huis en de hotels staan leeg.

 

En als je toevallig je wekelijkse rust( want dat is t hé,die hoeft niet in het weekend te vallen) op een woendag begint,en t hotel vol bouwvakkers zit?

 

Toen ik in t begin jaren '70 voor t eerst in het England kwam mocht je daar ook niet in de cabine slapen,vele truckstops( greasy spoons) hadden daar een speciale ruimte soms afgescheiden met een gordijn ,als je geluk had een wandje van boardcarton en daar stond dan een ledikant met n matras,dekens of slaapzak moest je zelf maar meenemen,je had niet eens de privacy om eens rustig te tre....uuh,,masturberen

Wij hebben toen bedankt en zijn toch maar in de auto gaan liggen,de gordijnen opengelaten,dan viel t niet op.

 

Nog n vraagje van praktische aard: waar laat je je auto? want bij de meeste van deze budgethotels is weinig plaats voor een vrachtauto,zeker door de week niet.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 prijs 27 euro per nacht (per kamer wel te verstaan, dus niet pp) daar zullen ze niet wakker van liggen  :p

 

 

 Een normale wekelijkse rust is 45 uur,dat is dus minimaal 2 nachten in het hotel word € 54,00

Onze OKV berust op een convenant met de belastingdienst,indien de werkgever dit hotel betaald,word je salaris dan ook nog eens (met 42% ) belast????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

, maar ja we zoeken natuurlijk weer spijkers op laag water ;)

 

 

 

 

 Ger,ik heb nooit n geheim gemaakt van het feit dat ik tegen de maatregel ben om het verblijf in een cabine te verbieden,dus wat mij betreft een herziening van  art 8.8 van EU 561/2006.weg ermee,z,s,m,

 

Natuurlijk zijn er mensen die zich terecht ergeren aan bivakkerende chauffeurs die hun afval overal wegpleuren en onder hun auto of in de bosjes/struiken gaan zitten schijten,maar dit los je niet op door een verblijfsverbod in een cabine.

Dit kun je alleen maar oplossen door de mentaliteit van de betrokken personen( de nomaden en struikenscheiters ) te veranderen.

Want ,als steek je ze in het hotel,in de week en t weekend erop( wat verkort mag zijn) gaan ze toch weer gewoon hun gang en bivakkeren ze weer in de auto,intussen wel hier hun inkomen genereren ,maar niks bijdragen aan de economie,middels gewoon te eten in het restaurant en daar als klant gebruik te maken van toiletten,en douche.( hoogsten de Aldi en de Lidl verdienen er wat aan,en dan ook nog niet spontaan)

 

En dat is geen spijkers zoeken op laag water,ik heb mijn verhaal i.d. al meer gedaan en jij weet hoe ik( en nog wat mensen) er over denk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

. Soms gebruiken mensen in Brussel ook hun verstand  ;)

Als mensen ,uit Brussel, geen ervaring hebben met het verblijven in een cabine kunnen ze daar hun verstand ook niet voor gebruiken.

Die doen alleen wat anderen( zoals sommige vakbonds mensen die ook niet naar leden luisteren en blind hun eigen koers varen) hun influisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 ik heb de cabine vele malen vervloekt als het weer eens niet af wilde koelen s'nachts en ik in dat bedje van 60x200 lag en de stoelen naar voren moest schuiven om een beetje lucht te krijgen.. 

Ik weet dus echt wel waar ik over praat, 

Ger,hoe lang rij je al met de gordijnen dicht? :D er zijn vandaag prima standairco's te koop,evenals stand verwarmingen.

Indien en bedrijf wilt dat zijn chauffeurs in de cabine verblijven verplicht ze dan een standairco en standkachel te monteren( auto,s met standkachel zijn al standaard,die zit erop als je m koopt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als op vrijdagmiddag de 2wekelijkse rijtijd  er opzit, welke wet moet ik dan overtreden, verbod op rusten in de cabine of beginnen voor dat de nieuwe rijtijd vrijkomt? 

 

Leuk hoor als die regels.

Dan moet je gewoon op tijd een hotel zoeken. Desnoods begin je daar donderdag al mee.

Het is de wet en daar moet je je aan houden. En Ger maakt zich er hard voor dat daar op gehandhaafd gaat worden.

Alles voor de goede zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Nee, wat mij betreft allemaal goede argumenten tegen dat belachelijke verbod om de gewone wekelijkse rust in de auto door te brengen.

 

 

 Waar t nu op lijkt is dat dit verbod erdoor gedrukt word door politici die geen weet hebben van wat er leeft onderweg en hun beslissing nemen op "adviezen"van vakbonds vertegenwoordigers die dit item aangrijpen om een statement naar hun contributie betalende leden ,om te laten merken dat ze het de"oost europeaan best moeilijk maken om hier zijn boterham te verdienen.

Het uitgangspunt dat t gaat om t welzijn van mensen die hun helemaal niks geen contributie betalen klopt m.i. niet.

 

Dat men hiermee geen enkele baan terug naar Nederland( dat is toch de primaire plicht van een vakbond t.o.v zijn betalende leden) haalt wil men niet inzien,en het is zeker niet zo dat men daar de bivakkerende en struikenscheitende nomade mee van het straatbeeld haalt,die gaan echt wel wat verzinnen om de wekelijkse rust ergens goedkoop door te brengen.

na  2x 6 periodes van 24 uur moet er één wekelijkse rust zitten,de andere mag dan 24 uur zijn ,of meer,

Alleen de 45 urige is verboden,als ik hun was maakte ik een verkorte wekelijkse rust van 44 uur ( das niet verboden hé) en de volgende een 45 urige+1 uur compensatie in een of ander budgethotel.( of in een tentje op n camping).

Tussen die twee onverkorte,45 urige rusttijden kun je gewoon op parkings staan,je afval neer pleuren en je behoefte in de bosjes(of als t regent onder de trailer) doen.

 

Intussen maak je daar het kostenverschil t.o.v. de Nederlandse en de Oosteuropese chauffeur niet kleiner mee,eerder groter,

DE oost Europeaan is duurder uit want die moet om de twee weken het hotel in,maar de Nederlander moet dat ook,dus dat rendement is 0.

 

DE eisen of wensen ,wat betreft verblijf zullen voor de Nederlander of oost Europeaan ook niet gelijk zijn,die oost Europeaan zal eerder tevreden zij en b.v een ruimte wel willen delen met een bekende of onbekende collega.

Die gaat erg ver om zijn inkomen zeker te stellen.

 

DE Nederlander zal hogere( en misschien duurdere)  eisen of wensen hebben,zodat een bedrijf eens naar de zakjapanner grijpt en aan het rekeken slaat,met t resultaat dat een bedrijf misschien beslist om voortaan maar met een Oost Europees bedrijf in zee te gaan,Nederlanders zijn dan" te duur",met dank aan degenen die hun invloed gebruikt hebben om dit tot stand te brengen.

En dan is het rendement van dit soort maatregelen ineens - 0 in het nadeel van "ons".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik blijf het gek vinden dat in dat artikel 8.8. niks beschreven staat omtrent verblijfplaats bij een normale, wekelijkse, rustperiode.

Dan blijft het interpretabel.

In andere zaken wordt dan al gauw gezegd: de wet zegt er niks over, dus het is toegestaan.

Kennelijk in deze verordening niet.

Echt onbegrijpelijk dat 'knappe koppen' in Brussel een dergelijke beschrijving 'vergeten'..

OF juist met opzet hebben weggelaten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

(..)(en dat gaat absoluut gebeuren) dan is een portie cyber-sex tijdens een Skype gesprek met je vrouw of vriendin geen optie. Zelfs dat hele gesprek vind ik al niks als er een collega bij me in de kamer zit. Of zal ik die verzoeken even buiten te wachten. In de lobby van het hotel misschien? O, wacht. Die is er nooit bij zulke budget-hotels...

Lijkt mij ook wat moeilijk bij een dubbel bemande rit en gewoon slapen in de cabine, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In andere zaken wordt dan al gauw gezegd: de wet zegt er niks over, dus het is toegestaan.

Kennelijk in deze verordening niet.

 

 Dat is ook wat meerdere mensen,waaronder mij,ook verwonderd,de wet zou voor een ieder gelijk moeten zijn.

De bonden(Atema en v Rijssel) klagen dat de ILenT niet handhaaft,misschien handhaven die wel niet omdat men op voorhand weet dat men het ,op deze regelgeving,EU 561/2006 art 8.8, verliest  :D

 

Verder steekt men de Belgen en Fransen een veer in de reet omdat die weliswaar wel handhaven ,maar t voorlopig bij een waarschuwing houden,waarom n waarschuwing? misschien weten die ook wel dat,als iets in een wet niet uitdrukkelijk verboden is,t gewoon toegestaan is,en nhet voor hun ook verloren energie is om een rechtszaak aan te spannen.

 

Jurisprudentie schijnt er op dit gebied niet te zijn,niemand( ook de bonden niet) heeft hier ooit een Proces verbaal of gerechtelijke uitspraak gepubliceerd waarin duidelijk bleek dat iemand veroordeeld is en een boete gekregen heeft.

 

IK verwacht dat,als er eenmaal boetes gaan vallen,er wel een proefproces zal komen voor het Europese hof,daar hebben zeker de bedrijven uit de oost Europese hoek wel wat belang bij,wij ook,maar van onze bonden heeft de Nederlandse chauffeur, die nog werk kan doen wat langere afwezigheid vereist,weinig te verwachten.

Zo een proefproces zou wel duidelijkheid bieden,ook over het feit hoe een wet geinterpreteerd moet worden,dat iets toegestaan is zolang t niet verboden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden