[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vanaf januari 2017 boetes voor herhaalde wekelijkse rust in de cabine.


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Vreemd dat het onze Roemeense en Poolse planners prima lukt om het te regelen, en de Nederlandse chauffeur die het (bijna) niet betreft zit te piepen dat het niet kan.  :bey:

Wanneer zijn wij nog 3 weken onderweg  ;)

heeft niks met 3 weken onderweg te doen,ik heb bv. 2 weekenden wekelijkse rust gehad van minder als 45 uur,en dan wil de planner mij (omdat ik er geen bewaar tegen heb of had in mijn geval weekenden weg te zijn)  op laten gaan , maar dit word dan een probleem want ik mag dan mijn 45 u (en compensatie uren evt)  rust niet in de auto doorbrengen.dan moet hij weer iemand anders sturen die missch.wel met hetzelfde probleem zit. en dan?

het zal toch weer een hele puzzel worden om die vracht op tijd aan te leveren op Maandagmorgen in Verweggistan.

bewerkt door jean
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

heeft niks met 3 weken onderweg te doen,ik heb bv. 2 weekenden wekelijkse rust gehad van minder als 45 uur,en dan wil de planner mij (omdat ik er geen bewaar tegen heb of had in mijn geval weekenden weg te zijn)  op laten gaan , maar dit word dan een probleem want ik mag dan mijn 45 u (en compensatie uren evt)  rust niet in de auto doorbrengen.dan moet hij weer iemand anders sturen die missch.wel met hetzelfde probleem zit. en dan?

het zal toch weer een hele puzzel worden om die vracht op tijd aan te leveren op Maandagmorgen in Verweggistan.

Och och, smoesjes en beren op het pad, wat dacht je van een Hotel boeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och och, smoesjes en beren op het pad, wat dacht je van een Hotel boeken.

Die discussie was al gevoerd he. Op een enkelong na (bij wie het toch nooit zal gebeuren) ziet niemand daar het nut van in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net als de regel die er al jaren is, en nu er word gehandhaaft in sommige landen zijn de rapen gaar.

Iets zegt me dat degene die het aangaat ietsjes tte laat is met huilen.

Ook voor jou zal deze regel nooit van toepassing zijn. Dus jij roept ook maar wat. En zo duidelijk is deze regel helemaal niet hoor, ook dat is al tot in den treure uitgelegd.

Maar ook dat zal jou niet interesseren, want jij heb er niets mee te maken. Ook jij fietst elke avond naar huis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heeft niks met 3 weken onderweg te doen,ik heb bv. 2 weekenden wekelijkse rust gehad van minder als 45 uur,en dan wil de planner mij (omdat ik er geen bewaar tegen heb of had in mijn geval weekenden weg te zijn)  op laten gaan , maar dit word dan een probleem want ik mag dan mijn 45 u (en compensatie uren evt)  rust niet in de auto doorbrengen.dan moet hij weer iemand anders sturen die missch.wel met hetzelfde probleem zit. en dan?

het zal toch weer een hele puzzel worden om die vracht op tijd aan te leveren op Maandagmorgen in Verweggistan.

 

Als je twee weekenden achtereen geen 45 uur rust hebt gehad, dan zit je nu al fout want twee verkorte wekelijkse rusttijden achter elkaar is niet toegestaan...

Eigenlijk zou je dus eerst de 45 uur moeten maken en daarna pas vertrekken. En dan is die 45 uur pas over een dag of 12 aan de orde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook voor jou zal deze regel nooit van toepassing zijn. Dus jij roept ook maar wat. En zo duidelijk is deze regel helemaal niet hoor, ook dat is al tot in den treure uitgelegd.

Maar ook dat zal jou niet interesseren, want jij heb er niets mee te maken. Ook jij fietst elke avond naar huis

Klopt als een zwerende vinger, mij boeit het geen ene hol.

Net zoals het heel veel geen ene hol intereseert of er een goede salarisvehoging komt, als we maar uren kunnen maken om rond te komen.

Slaap lekker trouwens in dat stuk blik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt als een zwerende vinger, mij boeit het geen ene hol.

Net zoals het heel veel geen ene hol intereseert of er een goede salarisvehoging komt, als we maar uren kunnen maken om rond te komen.

Slaap lekker trouwens in dat stuk blik.

Aha , stuk blik. Volgens mij ben jij een beetje een wanebee trucker. Vroeger konden we trots zijn op transporterdnd Nederland.

Nu lopen er een stel huilbaby's die vinden dat je uitgebuit word als je je 45 uur in de cabine moet maken....

Ik laat deze discussie voor wat het is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja,maar dan mag je van Edwin en Tjietse gewoon in je eigen cabine gaan liggen tre**en,of iemand bij je "uitnodigen" :D  :D

 

Sommigen hoeven niet eens te rusten om behoefte aan sex te hebben,ben je nooit ingehaald door n auto die naast je blijft hangen met t binnenlicht aan??? :D  :D

Haha...toen ik jaren terug zo'n opmerking las over auto's die naast je gingen rijden met het licht aan en daar obscure dingen aan het uitvoeren waren dacht ik altijd: Stamtafelverhaal. Nu reed ik vorige week richting Calais en zo tussen Lokeren en Veurne waar het van 3  naar 2 banen gaat, komt er ineens er zo'n amerikaans vannetje naast me rijden. Pikzwart, veel ramen. Kijk ik links naar beneden zie ik zo'n grote berenklauw  tussen twee benen én onder een rokje heen en weer gaan. Ineens voel ik mijn hele trailer uitzwaaien en besef me dat ik nog steeds aan het rijden ben. Potverdorrie zeg.... die gasten (kon de gezichten niet zien) doen het er gewoon om. Nou, trailer weer rustig in de sporen getrokken en rustig aan het kijken. Dertig seconden later gaat bij hem t gas er weer op en weg zijn ze. Dit was zeker de 5e keer dat ik zoiets heb gezien in nog geen 4 jaar rijden. Er rijdt dus gewoon volk rond die daar op kicken? Iemand hier?

 

Maar onderweg dus wel vaker  'rare' dingen tegengekomen. In mijn tweede week als chauffeur al! Ik rij in in Italie de parkeerplaats van de fabriek op. Parkeer de auto. Kijk naar rechts en ik zie een hoer uit de bosjes komen. Trekt haar schoenen aan. Pakt haar tasje. Pakt een Kleenex en veegt haar kut af en gooit de Kleenex van zich af. Nou euh..als je 18 bent en net zo'n 'helse' rit naar Italie meegemaakt hebt dan sta je toch wel even in shocktoestand haha. Of op vrijdagmiddag onderweg naar Parijs. De zon gaat onder. De autobaan ligt voor je. De zon schijnt mooi door alle auto's naar binnen. Ineens heel op zijn gemakjes met een kilometertje of 100 zo'n Peugeotje met de raampjes open en een vrouw die de bestuurder ligt te kopkluiven. Als een diavoorstelling met die zon :). Of in Italie op een parkeerplaatsje langs de snelweg. Ik zet de auto neer, rommel even wat en ga op de bijrijdersstoel zitten voor een filmpie. Kijk ik in het donker naar buiten wordt er gewoon net naast mijn autodeur een volwassen kerel afgezogen door een opa.... nouuuuu....ik ben echt geen agressief mannetje maar hier heb ik ze wel even aangesproken.

 

Ok..het is maandagmiddag... ik dwaal af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of op vrijdagmiddag onderweg naar Parijs. De zon gaat onder. De autobaan ligt voor je. De zon schijnt mooi door alle auto's naar binnen. Ineens heel op zijn gemakjes met een kilometertje of 100 zo'n Peugeotje met de raampjes open en een vrouw die de bestuurder ligt te kopkluiven. Als een diavoorstelling met die zon :). Of in Italie op een parkeerplaatsje langs de snelweg. Ik zet de auto neer, rommel even wat en ga op de bijrijdersstoel zitten voor een filmpie. Kijk ik in het donker naar buiten wordt er gewoon net naast mijn autodeur een volwassen kerel afgezogen door een opa.... nouuuuu....ik ben echt geen agressief mannetje maar hier heb ik ze wel even aangesproken.

 

Da's natuurlijk discriminerend tegenover van die beide heren :ja:  Als het twee dames waren geweest die naast je auto een voorstelling hadden gegeven, had je je filmpje vast wel even op pauze gezet :D    Ik tenminste wel :cool: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Net als de regel die er al jaren is, en nu er word gehandhaaft in sommige landen zijn de rapen gaar.

Iets zegt me dat degene die het aangaat ietsjes tte laat is met huilen.

In welke landen word er gehandhaaf dan? voorlopig heeft nog niemand hier een gerechtelijke uitspraak of verwijzing ernaar laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Als je twee weekenden achtereen geen 45 uur rust hebt gehad, dan zit je nu al fout want twee verkorte wekelijkse rusttijden achter elkaar is niet toegestaan...

Eigenlijk zou je dus eerst de 45 uur moeten maken en daarna pas vertrekken. En dan is die 45 uur pas over een dag of 12 aan de orde.

Jawel hoor...

12 dagen regeling. (ach, geldt enkel voor toerbus..... :stom: )

Vrijdagavond weg, week daarop ook nog weg zijn al 2 weekenden....

Maar wordt wel vet gecompenseerd natijd met minstens 65 uur rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Edwin spreekt nogalal wat mensen he.

Nu weer een Oekrainer die een jaar niet thuis is geweest. Zal het een echte trucker zijn geweest of een figurant voor een propoganda filmpje van de fnv. Of heeft Edwin een hele dikke duim.

Laat men zich eens druk gaan maken om belangrijkere dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edwin sprak vorige week een trucker die al een jaar weg was. En in dat jaar was hij maar een keer thuis geweest!!!!

Leg mij dat eens uit Edwin, hoe lang was hij thuis, een uur?

Of 11.5 maand?

Gewoon dom gelul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hetnklipt niet wat hij zegt. Dan kan zelfs iemand die alleen kleuterschool gedaan heeft constateren.

En ik heb wel eens vaker een hotemetoot van de bond om uitleg gevraagd. Net als die man die hier wel eens wat probeerde te beantwoorden en daar tot op de dag van vandaag op terug moet komen.

Ik blijf wel lekker mijn mening over die lui verkondigen. Misschien komt een van die lui mij eens proberen van mening te doen veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik haal ff een stukje aan, uit dat artikel....

"Streng handhaven dus, stelt de Kamer. ,,Je ziet dat truckers eindeloos op parkeerplaatsen bivakkeren, omdat het goedkoper is. Dat betekent oneerlijke concurrentie voor bedrijven die zich wel aan de regels houden'', aldus VVD-Kamerlid Bas van 't Wout."

 

Maar vanuitgaande dat dit komt omdat de heren hun wekelijkse rust moeten maken.... heeft dit toch niets met concurrentie te maken?

Waarom zeggen die kl :zegtniets: zkkn van die politici niet gewoon dat ze zelf te stom waren om hun rijbewijzen te halen en dus nu hun grieven af reageren op de werkende bevolking die WEL plezier had in het werk op een vrachtwagen....

Het hele internationale werk is door dit soort lieden om zeep geholpen!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Heren...

Volgens Duitse media is het anders.
 

Fahrpersonalgesetz

Zum Jahreswechsel ist auch wieder eine Änderung des Fahrpersonalgesetzes (FPersG) ein Thema, durch die es Fahrern verboten wird, die regelmäßige Wochenruhezeit im Lkw zu verbringen. Weil die EU-Kommission mit einer Klarstellung der unionsweit gültigen Sozialvorschriften auf sich warten lässt und auch Deutschland die Lkw-Nomaden nicht in den Griff kriegt, drängen nun die Bundesländer auf einen deutschen Alleingang.

Die Arbeit der Fahrer soll so organisiert werden, dass diese die in der EG-Verordnung 561/2006 als Minimum vorgeschriebenen 45 Stunden am eigenen Wohnort oder am Ort des Unternehmenssitzes und dort in einer festen Unterkunft mit Sanitäreinrichtungen und ausreichenden Versorgungsmöglichkeiten verbringen können.

Das fordert der Bundesrat aktuell in einer Stellungnahme zu einer geplanten Novelle des Fahrpersonalgesetzes – und geht damit über das hinaus, was die Bundesregierung in diesem Oktober vorgelegt hat. Bei vorab abgesprochenen Abweichungen ist eine Dokumentationspflicht vorgesehen, bei Zuwiderhandlung soll beiden ein Bußgeld drohen, schlägt die Länderkammer vor. Am 26. Januar 2017 könnte der Bundestag bereits die Änderung beschließen, sodass sie kurz darauf in Kraft treten würde. Vor einem Jahr war ein ähnlicher Vorstoß von Bundesverkehrsminister Alexander Dobrindt an rechtlichen Problemen und Umsetzungsvorbehalten gescheitert.

De chauffeur moet in zijn eigen woonplaats of standplaats van de onderneming zijn rust nemen, mits daar sanitaire en verzorgingsmiddelen zijn.

Dit doen ze niet om ons te pesten, maar om de zogenaamde "LKW-Nomaden", die maanden achter elkaar rijden, rijden en rijden te "beschermen". Ik denk dat er veel bekeuringen uitgeschreven zullen worden, met name voor het Oostblok.

Er zijn trouwens ook geruchten dat ze in Duitsland de rij- en rusttijden veel strenger willen gaan aanpakken. Als een Duitse chauffeur zijn tijden niet in bedwang houdt dan krijgt hij 3 punten in Flensburg en de werkgever verliest zijn licentie. Hoe dat zit met andere lidstaten en niet EU-landen??? Misschien wel rijverbod in Duitsland... En of de geruchten waar zijn??? Geen idee. Maar ik denk dat er heel veel bedrijven hun licentie zullen verliezen mocht het in gaan... Of de "goedkopere" chauffers worden minder aantrekkelijk omdat zij zich ook heel goed aan de regels moeten houden. Welk transportbedrijf wilt immers zijn licentie verliezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden