[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Duitsland breidt tol voor vrachtwagens uit naar provinciale wegen


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Het Duitse parlement heeft donderdag 1 december besloten dat Duitsland midden 2018 tol voor vrachtwagens invoert op provinciale wegen.

 

Op dit moment betalen vrachtwagens zwaarder dan 7,5 ton tol op de snelwegen en enkele tot vierbaanswegen verbrede provinciale wegen. De Bondsdag besloot die ruim 15.000 kilometer uit te breiden met 40.000 kilometer aan kleinere wegen. Het wordt zelfs mogelijk om op kleinere landwegen tol te heffen om sluipverkeer te voorkomen.

De uitbreiding van de tol is goed voor jaarlijks twee miljard euro aan inkomsten.

 

Bron: De Telegraaf

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Huh? ONZE wegenbelasting vergelijken met de NEDERLANDSE??? Onze is toch de Nederlandse, of ben ik nou gek?

Maar dat terzijde; in Nederland betalen we al jaren geen wegenbelasting meer. Dat was destijds een doelbelasting. Tegenwoordig betaal je voor het bezit van een voertuig een heffing die rechtstreeks naar de algemene middelen gaat. Net zoals de btw, bpm en accijnzen om maar eens een paar vormen van belastingheffing te noemen. 

 

Dat neemt niet weg dat ik graag een toelichting op jouw bovenstaand bericht zie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk komt de Maut ook op Bundesstrassen en Landstrassen, het was door menigeen al voorspeld bij de invoering van de Maut. Het heeft eigenlijk nog lang geduurd... :rolleyes:

 

^^

Huh? ONZE wegenbelasting vergelijken met de NEDERLANDSE??? Onze is toch de Nederlandse, of ben ik nou gek?

Maar dat terzijde; in Nederland betalen we al jaren geen wegenbelasting meer. Dat was destijds een doelbelasting. Tegenwoordig betaal je voor het bezit van een voertuig een heffing die rechtstreeks naar de algemene middelen gaat. Net zoals de btw, bpm en accijnzen om maar eens een paar vormen van belastingheffing te noemen. 

 

Nee, we betalen geen wegenbelasting meer maar houderschapsbelasting. Dat is iets heeeeeeel anders :nee: en dat geld komt ook in een heeeeeel andere schatkist terecht, hoor... :stom:

 

 

Frau ferkel moet ergens het geld vandaan Halen voor haar vaklui
In De wegen en bruggen bouw wordt verekte weinig gestoken

 

Merkel gaf (en geeft) het geld liever aan andere dingen uit dan aan haar eigen land. Het verbaast me dat in veel Bundesländer nog steeds 1/3 van de mensen haar zouden kiezen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

 

Nee, we betalen geen wegenbelasting meer maar houderschapsbelasting. Dat is iets heeeeeeel anders :nee: en dat geld komt ook in een heeeeeel andere schatkist terecht, hoor... :stom:

....

Het is diezelfde bodemloze kist hoor......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

effe koijken waar grunninger woont joh. ^^  :D

waarom noemt hij zich dan grunninger? kan beter bad bentheimer noemen. maar als we op een nederlands forum over ons praten, is dat niet over duitse wegenbelasting lijkt mij, we zitten hier in nederland, niet in duitsland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Omdat ik altijd een Grunneger zal blijven, waar ik ook woon.

Een Antiliaan wordt toch ook nog steeds Antiliaan genoemd, ook al is die hier geboren? (Iets met culturele achtergrond enz.) ;)

neuh.

dan spreken we over inwoners met een migratieachtergrond en inwoners met een Nederlandse achtergrond. Ook kinderen van migranten kunnen vallen onder inwoners met een migratieachtergrond.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Murphy noem ik toch echt 'die nep Noor'  :D  :D

Ik ben nog steeds in het bezit van de nederlandse nationaliteit, ja.....

Ik ben WEL een legale inwoner van de Noorse staat.

Heb een noors rijbewijs (verplicht indien langer dan 5 jaar in Noorwegen als beroeps stuurvasthouder).

Dus ja, ik ben geen noor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Begin je weer met dat oude Noorse grapje LOL. Nee, ben van oorsprong (geboren dus) een platkop/badslipper of hoe het hier dan ook genoemd wordt (een Pool dus). Al vind ik (van mezelf) dat ik redelijk goed geïntegreerd was in Nederland :DOoit een Pool Gronings horen spreken? ;)

Och je verstaat ze alle 2 niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden