Spring naar bijdragen

Moelander uit zijn plaat.


Pierre

Recommended Posts

Dat schoppen op 2:30 is ook nergens voor nodig toch  :(

 

 

vind je?....hij is hier maar te gast hoor wie niet luisteren wil moet maar voelen.....zelfs zijn collega's werken er aan mee om hem in de boeien te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach alles weer bedekken met de mantel der liefde.....daarom is er ook totaal geen respect meer voor de politie....kom eens in belgie duitsland of frankrijk als je daar de politie ziet dan dwingt dat gelijk al stuk respect af en zijn zulke knok partijen niet nodig.

Als jij er alleen voor staat en er geen andere uitweg is ga je er ook hard in om je eigen haggie te redden.

 

Dat het nu een moelander is doet me niets ter zake....bij een medelander had het van mij ook zo gemogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ken het hele verhaal niet en weet niet wat er aan vooraf ging maar het verslag van de politie vertoont nogal wat gaten. Bijvoorbeeld de vermelding dat de man pas compleet uit zijn dak ging nadat hij een klap met de wapenstok had gekregen. Ook het schoppen van de agent niet, omdat hij handboeien niet omkreeg, wat meer uit frustratie lijkt dan uit noodzaak. De man wordt nog vastgehouden door een hond en 2 kerels.

Ja hij is hier te gast. Ben jij misschien morgen in België. Vindt je dat je dan een hardere/andere aanpak verdient dan een Belg?

Dat de man gestoord was lijkt me duidelijk en dat er geen land met hem te bezeilen was wil ik ook geloven. Heb hier toch mijn vraagtekens bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Josimo

 

Om gepast geweld te gebruiken om iemand te arresteren of in bedwang te krijgen is niet meer als normaal maar iemand te (blijven) schoppen terwijl hij al op de grond ligt gaat ook mij te ver. Die hond had de man goed beet bij zijn schouder dus hij kon eigenlijk geen kant op. Daarbij waren er ook nog omstanders die de agent te hulp waren gekomen. 

Ik ben het in deze wel met Ger eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier het hele verhaal....van politiezijde...in elk geval beter dan alleen een filmpje

 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1174245052644992&id=729417763794392

 

 

Heftig verhaal en goed dat het vanaf de kant van de politie ook zo geplaatst word. Er was a wat aan vooraf gegaan. Keihard aanpakken was de enige oplossing in dit geval. En dat er in zo'n situatie dingen gebeuren die anderen niet nodig vinden, je was er niet bij dus kan er niet over oordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zelf stoken achter in de trailer is het ook niet zo te zien  :p

 

 

Hij ging wel goed los ja. Zeker als je dan dat verhaal van die politieagent leest. Hij geeft zijn "werkgever" ook nog een een trap onder zijn achterste met de opmerking over zijn winterbanden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij ging wel goed los ja. Zeker als je dan dat verhaal van die politieagent leest. Hij geeft zijn "werkgever" ook nog een een trap onder zijn achterste met de opmerking over zijn winterbanden :D

 

haha ja dat dacht ik ook al....kun je toch zien dat er bij die politie mannen ook frustratie zit over het beleid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat de agent een klap uitdeelt kan ik inkomen in deze situatie , maar dat de agent aan het schoppen slaat terwijl de man op de grond ligt , weg gesleept wordt en vast gebeten wordt door de hond vind ik buitensporig , lees je dus ook niet in het fb bericht , daar wordt zaken niet verteld , maar dat is wel bekend van de politie dat ze dat doen om hun eigen straatje schoon te vegen , men had hier te doen met een verward persoon .

Reken er maar niet op dat een agent zo dapper is tegenover Marokkanen.

Daarom vind ik dat het filmen van politie niet verkeerd zo lang je maar niet hinderd of kliert , dat mag hard gestraft worden , zoals dat vloggertuig.

Als er geen beelden van zijn wat er gebeurd is dan verlies je voor de rechter altijd van een agent , ook al liegt ie of vervalst bewijstukken , als er geen beelden waren van die wurgpartij waren die agenten nooit vervolgt of onlangs die agenten die een zeventig plusser in elkaar slaan .

Kom hier even op omdat de politie het filmen wil gaan verbieden , behalve van hun zelf .

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Kom hier even op omdat de politie het filmen wil gaan verbieden , behalve van hun zelf . 

Ik denk dat je daar wel een aardig punt hebt, er is het één en ander aan het veranderen wat dat betreft. Tegenwoordig mag de politie bijvoorbeeld ook zonder de bijzondere signalen door rood en te hard rijden, anders maar in het kader van opleiding als het zo uitkomt. Dat geeft toch een beetje de indruk van onschendbaarheid in mijn ogen: tegenspraak wordt niet geduld. Bewijs vergaren wordt verboden op termijn: waar eindigt dat? Een politiestaat zullen we niet snel krijgen hier, maar toch...

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Ik denk dat je daar wel een aardig punt hebt, er is het één en ander aan het veranderen wat dat betreft. Tegenwoordig mag de politie bijvoorbeeld ook zonder de bijzondere signalen door rood en te hard rijden, anders maar in het kader van opleiding als het zo uitkomt. Dat geeft toch een beetje de indruk van onschendbaarheid in mijn ogen: tegenspraak wordt niet geduld. Bewijs vergaren wordt verboden op termijn: waar eindigt dat? Een politiestaat zullen we niet snel krijgen hier, maar toch...

 

 

Nee..dan is het nu echt veel beter :nee: !!

Iedereen kan de politie filmen en te kak zetten op you-tube.....zonder het echte verhaal ook te vertellen wat er vooraf gegaan is aan die situatie

De politie-man op de straat moet nu 20x nadenken voordat hij en hoe hij de situatie aanpakt...

Voor hij het weet staat hij voor de rechter

En jantje het crimineeltje weet dat !!...maakt er dankbaar misbruik van en loopt gewoon weer verder !!

 

Nee...echt veel beter !! :stom:

  • Like 6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat is ook het dubbele van dit geheel: wanneer is het terecht en wanneer niet. Als alleen het verhaal van één kant zichtbaar is kom je daar nooit achter en heeft er niemand kans op verweer.

Dat er in deze tijd veel meer informatie op straat ligt door allerlei nieuwe media wil toch niet zeggen dat we dan alles maar weer gaan verbieden en een groep übermenschen gaan vormen hoop ik?

 

Tegen al die Jantjes moet gewoon opgetreden worden, klaar. Maar wel met open vizier (figuurlijk gesproken).

  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en dus vindt ik die facebook-pagina bijv een goede zaak.

Laat de politie ook maar berichten wat er volgens hun allemaal gebeurd is

Politie loopt ook met camera's rond....laat die filmpjes dan ook zien

 

Verhaal van beide kanten vertellen/laten zien: DAT is open en duidelijk

 

Helaas is het schijnbaar menselijk om niet alles te lezen/kijken maar al direct een oordeel hebben zonder alle info te hebben

Daar doe je verder weinig aan maar het zet wel vaak de toon.....de verkeerde toon !!

bewerkt door scania1965
  • Like 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dan realiseer ik me net dat je de filmpjes van de politie zelf nooit op het net mag zetten.

Iets met privacywet......maar voor wie eigenlijk

 

Lastig !

Maar ik snap de motivatie om het filmen te verbieden wel

Laatst in die ene wijk (vergeten waar dat was) was het een sport om de politie te jennen en te pesten

En dan maar iedereen filmen in de hoop dat er een agent ietsjes over de scheef gaat......

....want dan kun je lekker zeggen dat de politie discrimineerd of zo...pfff, je zou ze  :zegtniets:

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

gewoon jammer dat we geen inzage hebben over het hele plaatje,

ik bedoel ....wat als jezelf iets meemaakt...

 

ik wil wel kwijt wat wij hier mee gemaakt hebben.

 

we hebben een jaar of 6 op een camping gewoond (als tussen oplossing.....ander verhaal)

 

naast onze camping een andere camping waar polen en vluchtelingen zitten of gezeten hebben.

 

op een morgen wil ik mijn fiets pakken om daar gaan te werken.....mmmm...geen fiets

 

blijkt gewoon overal in gebroken te zijn, en sommige chalets waar ze op het bed gescheten hebben.

 

( die spullen zijn gevonden op de camping langs die van ons)

 

officier van justitie vond niet bewezen en stuurde die mensen weer terug.

 

op een ochtend, enorm veel politie op de been, was een een moord gepleegd,

 

achteraf blijken de 3 mensen de rit niet betalen,

 

die zijn overigens wel terug gehaald uit land van herkomst.

 

enige tijd later komt mijn dochter en zoon ...toen 10 en 7 jaar oud, thuis 

 

ze hadden een man gezien met een lange jas, die zijn geslachtsdeel liet zien. 

 

wij met een aantal mensen gezocht en politie gebeld, en zelfs een foto gemaakt van zijn daad.

 

de man wou alleen zijn behoefte doen, dus geen reden ( volgens officier van justitie) ....en mocht weer naar huis.

 

we vonden tijdens een wandeling in het bos.....een beschut plaatsje met allerlei spullen ...tv...video....fietsen...noem maar op...

 

de politie gebeld ....en ter plekke kwam een man nog meer spullen brengen...

 

in de kraag gepakt, en weer vind de officier van justitie het niet bewezen....

 

 

dit zijn een aantal dingen, die we mee maken ....met  de andere mensen. ( en meer )

 

dit is ook waar de politie tegenaan loopt, 

 

dus ik kan die frustratie wel plaatsen, ook ik heb gemengde gevoelens bij het zien van bepaalde beelden.

 

oordeel niet te snel, je weet nog niet de helft van wat er speelt , 

 

wel makkelijk praten en oordelen, als je niks meegemaakt hebt, 

 

ik kan met zekerheid zeggen dat er tussen de mensen die het wel goed voor hebben......

 

gespuis tussen zit van het ergste soort....

bewerkt door tiny
  • Like 8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Mee eens scania 1965, waar trek je de grens tussen uitlokking en verweer? Of tussen frustraties botvieren en zelfverdediging? 

Wat nal aangeeft is toch de meest simpele oplossing? Tijdelijk uitschakelen, afvoeren en rust in de tent. Wanneer hij weer bij zinnen is ga je verder met de procedure en het onderzoek.

 

Hierboven staat ook het filmpje genoemd van een oudere man die door meerdere agenten 'aangepakt' wordt, dat heb ik ook gezien. Ook dan vraag ik me af: noodzaak of frustratie er uit schoppen? Als iemand van ons bijvoorbeeld de vluchtstrook dicht rijdt voor file-sluipers spelen we eigen rechter; wat doet zo'n agentje dan met een arrestant die vast lam geschopt moet worden, bij voorbaat straffen?

 

Dit is een heel lastige discussie, zoveel mensen zoveel meningen.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Schieten in zo'n kleine ruimte met nogal wat mensen er bij is geen goede keuze, maar wel begrijpelijk dat dit geopperd wordt.

Het risico om anderen te raken is te groot om dit te toe tepassen. IN DEZE SITUATIE.

Ik neem aan dat dat ook de overweging van de agent in kwestie geweest is.

Die schoppen in zijn zij kan je inderdaad van afvragen of dat nodig was, maar gezien de hele situatie vind ik het niet echt buitensporig (genoeg) om die man op te veroordelen voor het afhandelen van de situatie. Als je je al bedenkt dat deze knuppel zich er weinig van aantrekt dat fikkie zich in hem vast gebeten heeft dan is er meer met die gast mis......

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om de situatie onder controle te krijgen en niet te laten escaleren was het noodzakelijk om zijn handboeien om te doen

Zeker ook omdat ze nu buiten waren en je wil niet dat die gek wegrent en weet ik niet wat gaat uithalen

Bedenk ook dat die agend op DAT moment helemaal alleen was

 

In mijn ogen is hard aanpakken nodig om de handboeien om te krijgen en rust in de situatie te krijgen

Dus geoorloofd vindt ik, ook dat trappen

 

En Ger: ik geef je helemaal gelijk als een verdachte mee werkt of al gehandboeit is enzo en hij wordt dan nog getrapt.......dan heb je een punt.

 

Nu niet 

bewerkt door scania1965
  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden !

we weten ook niet wat er voor allemaal is afgespeeld , dat staat niet op het filmpje

 

En Tiny : zou Wilders toch gelijk hebben , met het recht systeem is helemaal ziek hier in Nederland ?

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nogmaals ik vind het een goede zaak om politieacties te filmen , ook bij de politie zitten rotte appels die denken dat ze alles mogen , bewijslast tegen een agent is erg moeilijk , agenten dekken elkaar altijd af en vallen elkaar niet af , dat weet je , voor het gerecht zonder onafhankelijk beeld verlies je bij voorbaat van een agent .

Waarom is de politie erop tegen van het filmen ? Denk zelf dat ze minder in de doofpot kunnen drukken en dat ze in de media afgemaakt kunnen worden , men ligt immers onder een vergroot glas en terecht , van hun verwacht je een prof. Instelling want ze zijn immers giga goed opgeleid .

Een rechter zal met de beelden echt wel kunnen zien of het uitlokking is of iets dergelijks , mag geen excuus zijn om niet te filmen .

Dat fb filmpje zie ik een beetje promotie cq goed praten , waren agenten die niet aanwezig waren tijdens het filmen , wat er na die tijd gebeurt is , moeten wij maar als waarheid aannemen , is geen onafhankelijk beeld van , dat ze op zomerbanden rijden is niet relevant aan de zaak , als je alles weg gaat strepen uit dat politie fb blijft er maar weinig over .

standaard Camera in politieauto of op uniform is een begin , maar je zult zien dat er in zaken essentiële beelden verdwijnen of mislukken op mysterieuze wijze , niet mogen filmen van agent in actie geeft mij een gevoel van wat verberg je , privacy heeft niemand meer , als je aangehouden wordt kun je zo een SBS filmploeg erbij krijgen gratis , heeft agent ook geen moeite mee , maar anders om !!!!

Zelfde als geen DNA van agenten afnemen , in de zaak vaatstra zijn een hoop agenten geweest die DNA afname geweigerd hebben , bang gelinkt te worden aan zaken ? Ik weet het niet , wat ik wel weet is dat agenten vaak zelf ook niet heilig cq oprecht zijn , dat neem ik ze wel kwalijk

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goed geschreven suggs73.

 

Zoals zo vaak word de rotte appel niet verwijderd, en we weten allemaal wat er dan gebeurt.

 

Hier speelt de agent ook rechter en executioner. Een kwalijke zaak, die agenten niet vreemd zijn.

bewerkt door corydon
  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goed geschreven suggs73.

Zoals zo vaak word de rotte appel niet verwijderd, en we weten allemaal wat er dan gebeurt.

Hier speelt de agent ook rechter en executioner. Een kwalijke zaak, die agenten niet vreemd zijn.

Jij maakt het mee in Amerika , als het geweld van agenten niet gefilmpt wordt moet je maar afvragen of er überhaupt wat mee gedaan wordt , zonder beeldmateriaal zou daar veel onder de mat geveegd worden ipv dat de media er weet van krijgt , althans dat denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden