[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

vraag over rijden op andermans vergunning


deMoer

Vraag

  • Forumlid

Een ex collega van mij rijd sinds een jaar op iemand anders zijn vergunning. Heeft zelf geen papieren uiteraard. Ik weet het, dat is verboden. Nu zit hij in de volgende constructie, het bedrijf met de vergunningen is een vof, volgens zijn zeggen is hij nu mede eigenaar van die vof, heeft iets getekend weet ik verder niet. Mag het dan ineens wel? Iemand die een transportbedrijf heeft kan toch niet zomaar ineens meerdere mede eigenaars krijgen? Hij heeft dus ook zijn eigen trekker aangeschaft (lease), op naam van die vof.

Dit is puur nieuwsgierigheid, ik weet verder ook niet van de hoed en de rand, maar hij laat het allemaal heel rooskleurig overkomen. Heeft ook de betreffende papieren bij zich om het aan te tonen onderweg, combinatie mede eigenaar/vergunning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Het kan zijn dat er meerdere mensen vakbekwaam zijn ja, zeker binnen een wat groter bedrijf is dat ook wel verstandig.

Maar leg jij mij eens uit hoe dat in zijn werk gaat dat binnen een bv meerdere mensen vergunningen op hun naam hebben. Want de auto's staan op naam van de bv. En jenkan niet zomaar een vergunning van Pietje in de auto leggen terwijl de auto's op naam van klaasje staan.

Maar dit zegt mijn logische verstand hoor. Het zou heel goed kunnen dat je gelojk heb.

Daar heb je ook wel weer een punt. Zal mijn cursusleider eens uithoren over dat onderwerp. Die kan er vast meer over vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niwo vergunning kan op naam van de BV of VOF staan. Maar vaak staat hij op naam van de inbrenger van de vakbekwaamheid, maar ook bij een BV of VOF staat de naam van de inbrenger ook op het vergunningsbewijs.

 

 

De regels zijn een jaar geleden aangepast.

Als ik bij Niwo kijk zie ik dit

 

attachicon.gif2.JPG

 

Als ik dan het gele gedeelte lees heeft iedereen zelf een vergunning nodig, klaar einde discussie  ;)

 

 

FF een verschilletje maken, hier is sprake van misbruik van de vergunning.

In een VOF en BV worden alle kosten en inkomsten op een stapel gegooid en ontvangt een ieder een salaris van de BV of VOF.

Maw. opbrengsten van A en van B gaan in pot AB en daarvan worden de kosten betaald en wat overblijft wordt naar gelang de uren die zijn gemaakt verdeeld onder A en B. In dit geval is het bedrijfsrisico van de VOF en kan het voor beide heren gunstig uitvallen maar ook voor een van de heren misschien iets minder. Denk maar aan bijv. dat meneer A meer kosten heeft over  het hele jaar heen door bijv. ongevallen.... dan blijft er voor meneer B aan het einde van het sommetje ook iets minder over.

 

In de constructie die hier werd benoemd waren de kosten en inkomsten per ondernemer. 

Maw. opbrengsten van A en B gaan in potjes van A en B en daar worden dan ook de kosten van betaald. In dit geval is het bedrijfsrisico persoonlijk voor A en B. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Daar heb je ook wel weer een punt. Zal mijn cursusleider eens uithoren over dat onderwerp. Die kan er vast meer over vertellen.

 

 

Een vergunning, of om het duidelijker te maken, een aansluitnummer van de NIWO staat op naam van het bedrijf. Één persoon moet aan de eisen voldoen maar het mogen er meer zijn. Zoals Shompie zegt kan dat handig zijn. Denk aan langdurig ziek zijn. Indien meerdere auto's dan hebben alle vergunningenbewijzen hetzelfde aansluitnummer. Per bedrijf kan er dus maar 1 aansluitnummer zijn. Een bedrijf kan meerdere BV's hebben en die worden dan als individueel bedrijf gezien. Zij kunnen dus ook een aansluitnummer aanvragen indien zij aan de eisen voldoen.

 

Vergunningen/aansluitnummers zijn dus niet (legaal) te verhuren. DIegene die de vakbewaamheid indient kan zich wel verhuren. Daar zitten regels aan vast mbt dienstverband/bevoegdheden/vergoedingen en je mag jezelf verhuren bij ik dacht max 4 bedrijven en 50 vergunningbewijzen. 

 

Dat gezegd hebbende, ik heb nog ruimte over. Ben alleen niet de goedkoopste  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden