[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Militair transport


Grunneger

Recommended Posts

  • Forumlid

https://m.youtube.com/watch?v=QzzB7PylXLM

Filmpje over het voormalige DVVO, het huidige Regio peloton midden. Chauffeur bij deze club was ook mijn laatste functie bij defensie. Eerst als invaller, daarna nog een korte periode vast.

Is het bijzonder werk? Nee, absoluut niet. Maar dat maakt het JUIST bijzonder. De meeste mensen denken absoluut niet hieraan, als je zegt dat je chauffeur bij defensie bent namelijk.

Maar daar wel een geweldige tijd gehad!

bewerkt door Marotrans
Op verzoek TS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In mijn tijd had je 100 en 200 Bevoorradings- en Transportbataljon voor het militaire werk en daarnaast DVVO als logistiek bedrijf van Defensie. Is dat niet meer gescheiden tegenwoordig?

100 en 200 zijn gefuseerd tot èèn commando ( en 120 is daarbij opgedoekt), alle 4e pelotons van de wls compagnieën (waaronder die van mij) zij uitelkaar gehaald en verdeeld onder de nieuwe delta groepen van de overige 3 pelotons (en een klein gedeelte van ons is in Harskamp gebleven, bij DVVO), en de transport pelotons van DVVO zijn weer onderverdeeld onder de 3 wls compagnieën. Zo is de vaste lijndienst (Harskamp, dit filmpje dus) nu onderdeel van 220. Den helder is naar 210 gegaan, en eindhoven naar 110.

Zwaartransport was een poosje terug al volledig naar 140 (en vd vlist ;))gegaan.

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja , 210 , 230 en 280 meende ik , zat in nunspeet in die tijd

230 is 220 T-cie geworden (mijn oude eenheid, en dit filmpje gaat dus ook over 1 van de pelotons), en verhuisd naar Stroe. 1 peloton is naar 't Harde gegaan, daarna naar Harskamp, totdat we opgedoekt en onderverdeeld werden. Nu zit de hele compagnie exclusief het regio pelotin in Stroe. Het huidige 230 is een 'cluster' eenheid. Onderverdeeld in de klasse I t/m V (kan er een beetje naast zitten, was niet mijn eenheid). Maar heeft niks met het oude 230 te maken qua tradities of werkzaamheden.

210 was licht transport meen ik? En 280 ken ik niet. Zag alleen ooit eens een sloopwagen staan met 280 er op, een losse trekker als ik me niet vergis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

230 hadden de 10 tonners , 280 waren de trekker opleggers , meende met de daf 2800 of zo en 43bevo/210 waren de 4 tonners en de bos voertuigen als ik het nog goed heb .

Klopt , de generaal Winkelman kazerne is er niet meer , weet niet of de pmt er tegen over nog bestaat , vast niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In Nunspeet is helemaal niets meer.

 

Vóór de invoering van het Fysieke Distributie (FD) Concept in 2005 bestond de eenheid uit:

– Staf- en stafcompagnie,

– 210 Brandstof, Oliën en Smeermiddelen compagnie,

– 230 Middelzware Transportcompagnie,

– 260 Zware transportcompagnie (mobilisabel),

– 280 Munitie Compagnie,

– 360 Materieelbevoorradingscompagnie (sinds opheffen van 300 Materieeldienstbataljon in 2002)

 

Dit is de informatie die ik kon vinden over het oude 200 Tcie

bewerkt door Vrachtrijder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In Nunspeet is helemaal niets meer.

 

Vóór de invoering van het Fysieke Distributie (FD) Concept in 2005 bestond de eenheid uit:[/size]

– Staf- en stafcompagnie,

– 210 Brandstof, Oliën en Smeermiddelen compagnie,

– 230 Middelzware Transportcompagnie,

– 260 Zware transportcompagnie (mobilisabel),

– 280 Munitie Compagnie,

– 360 Materieelbevoorradingscompagnie (sinds opheffen van 300 Materieeldienstbataljon in 2002)

 

Dit is de informatie die ik kon vinden over het oude 200 Tcie

Thanks , duidelijk , zat bij de voorloper van de 210

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

230 hadden de 10 tonners , 280 waren de trekker opleggers , meende met de daf 2800 of zo en 43bevo/210 waren de 4 tonners en de bos voertuigen als ik het nog goed heb .

Klopt , de generaal Winkelman kazerne is er niet meer , weet niet of de pmt er tegen over nog bestaat , vast niet

Die 10 tonners van 230 zijn vervangen door Scania's (2006 als ik het goed heb). 43 bevo is opgegaan in de andere transporteenheden, zoals 230 (huidige 220 dus). Elk transportpeloton binnen het huidige 220 had daar dus een aantal 4tonners en bdm's aan overgehouden. Maar dat was allemaal nog wel voor 'mijn' tijd. Ik ben pas in 2008 in dienst gegaan, en die grote reorganisatie was ergens rond 2005 of 6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In 96 is 43 bevo overgegaan van dienstplichtig naar beroeps en werd 210 , wat er later mee gebeurt is weet ik niet , maar vermoedelijk zoals jij het beschrijft

Algemeen

In 1995 werden 200 B&Tbat en het zusterbataljon 100 B&Tbat geformeerd uit eenheden van het op 1 juli 1994 opgeheven 102 Aanvullingsplaats bataljon, 103 Aanvullingsplaats bataljon en 105 Transportbataljon. In 2005 werd 200 B&T bataljon ingrijpend gereorganiseerd in het kader van de reorganisatie “Fysieke Distributie” fase I.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

11 jaar ondertussen. En dan te denken dat ik er eens met een heb gereden van 105brugcie, met toen (2014) 20 of 30.000 op de teller LOL.

Ja, vind je het gek?

 

Ik moest eens een 4-tonner van de plaat halen en naar de SMOD brengen. Moest gekeurd worden ofzo. Had in elk geval het hele jaar op de plaat gestaan en welgeteld 1 km gereden. 500 m van de SMOD naar de plaat en weer terug.

 

Defensie voertuigen staan nou eenmaal meer stil dan ze rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, vind je het gek?

Ik moest eens een 4-tonner van de plaat halen en naar de SMOD brengen. Moest gekeurd worden ofzo. Had in elk geval het hele jaar op de plaat gestaan en welgeteld 1 km gereden. 500 m van de SMOD naar de plaat en weer terug.

Defensie voertuigen staan nou eenmaal meer stil dan ze rijden.

Die ouwe daf's kunnen daar wel tegen, starten hooguit wat stroef, en roken wat meer. Maar het nieuwe spul ... wil niet weten hoe een cv90 er uit ziet na een jaar stil te hebben gestaan ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden