[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Militair transport


Grunneger

Recommended Posts

  • Forumlid

Op en neer naar SOB-SOMS zeker.

Per tank zelfs,

Starke Wehr '82, 35.000 man waarvan 3000NL's

Na één dag oefening (zonder vast scenario) anderhalve dag nodig om te hergroeperen....

 

Er is ook een bijzondere berger in actie geweest, Mohini heeft een VWtje losgetrokken.

Mohini was een olifant van Circus Krone ;)

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Per tank zelfs,

Starke Wehr '82, 35.000 man waarvan 3000NL's

Na één dag oefening (zonder vast scenario) anderhalve dag nodig om te hergroeperen....

 

Er is ook een bijzondere berger in actie geweest, Mohini heeft een VWtje losgetrokken.

Mohini was een olifant van Circus Krone ;)

Las het verkeerd, dacht dat het om een transport bataljon ging die een tank wegbrachten. Maar voor een tankbataljon is dat inderdaad vrij veel, al ligt het er ook aan hoelang de oefening duurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Was 7 dagen, 10-9 tm 17-9-'82.

Wij hadden voor de oefening nog een vrij weekend, dus op weg naar Nederland kwamen we de konvooien  tegen die ook meededen aan die oefening.

Na Starke Wehr weer verlof terwijl de troepen uit NL in Duitsland bleven voor de komende schietseries.

Toen de in Nederland gelegerde eenheden weer naar huis gingen hadden ze langer in Duitsland gezeten dan ik ooit geweest was :D

Terwijl ik toch een keer een weekendverlof gebleven was voor een Schützenfest ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Was 7 dagen, 10-9 tm 17-9-'82.

Wij hadden voor de oefening nog een vrij weekend, dus op weg naar Nederland kwamen we de konvooien tegen die ook meededen aan die oefening.

Na Starke Wehr weer verlof terwijl de troepen uit NL in Duitsland bleven voor de komende schietseries.

Toen de in Nederland gelegerde eenheden weer naar huis gingen hadden ze langer in Duitsland gezeten dan ik ooit geweest was :D

Terwijl ik toch een keer een weekendverlof gebleven was voor een Schützenfest ;)

Tsja schutzenfest dat was ook altijd wel gezellig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zat er wel een heel jaar, om het nu een hoogtepunt te noemen gaat wat ver, was wel een prima tijd bij de 105 vouwbrug.

Veel drank, weinig doen.

Het beestje moet een naam hebben. Waar ik toch vooral op doel zijn de prettige herinneringen van het moment. Ga met dienstplichtigen en/of beroepsmilitairen in gesprek en je krijg gegarandeerd de mooiste verhalen. Dat kan alleen als het een mooie tijd is geweest. Dat soort verhalen hoor je veel minder tot nooit van vrachtrijders, timmermannen of groenteboeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het beestje moet een naam hebben. Waar ik toch vooral op doel zijn de prettige herinneringen van het moment. Ga met dienstplichtigen en/of beroepsmilitairen in gesprek en je krijg gegarandeerd de mooiste verhalen. Dat kan alleen als het een mooie tijd is geweest. Dat soort verhalen hoor je veel minder tot nooit van vrachtrijders, timmermannen of groenteboeren.

Die hebben geen tijd om te ouwe hoeren , die zijn met hun werk bezig  :ja: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het beestje moet een naam hebben. Waar ik toch vooral op doel zijn de prettige herinneringen van het moment. Ga met dienstplichtigen en/of beroepsmilitairen in gesprek en je krijg gegarandeerd de mooiste verhalen. Dat kan alleen als het een mooie tijd is geweest. Dat soort verhalen hoor je veel minder tot nooit van vrachtrijders, timmermannen of groenteboeren.

Ken wel een aantal chauffeurs die als de beste kunnen vertellen wat ze vroeger allemaal hebben meegemaakt hoor ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ken wel een aantal chauffeurs die als de beste kunnen vertellen wat ze vroeger allemaal hebben meegemaakt hoor ;).

Ik ken er ook wel een aantal. Overigens zijn dat wel allemaal mannen die internationaal reden.

 

Maar zo massaal als uit de militaire tijd, dat zijn er toch niet veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Leuk dit! Brengt mooie herinneringen naar boven.

In mijn diensttijd heb ik bij 112gemzwtcie in Nunspeet en bij 840zwtcie in Soesterberg gezeten.

Bij Gulf heb ik veel dieselolie voor de schietseries op Bergen-Hohne naar tanklager Hodenhagen gebracht en tegenwoordig doe ik regelmatig hetzelfde als wat ik bij 840 deed.

Blijft leuk werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Een poosje terug had Lambiek het over meer filmpjes. Zal vanavond eens op de laptop kijken wat ik nog heb. Dit is wat ik nog op de telefoon had staan.

(Alle foto's zijn van 220, 2e peloton in Stroe)

 

Ergens op oefening sob/soms (omgeving van Celle)

IMG-20151119-WA0006.jpg

120mm mortieren aan het werk

IMG-20160310-WA0000.jpg

IMG-20160310-WA0001.jpg

Daf tropco met een scania van ons

IMG-20160422-WA0003.jpg

Collega van 11bevo die bij het wegrijden ietsjes te veel afsneed

IMG-20160311-WA0004.jpg

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even een dagje hierop ingewerkt wordenIMG_20150304_122144.jpg

Een van onze andere wagens

IMG_20150319_090100.jpg

Boot bij Newcastle  op weg terug naar Nld

IMG_20150426_144839.jpg

Collega van 240 dienstencompagnie aan het werk.

IMG_20141024_120033.jpg

Net afgesleept door de Belgische collega's nadat we ons hadden vastgereden

IMG_20141029_014550.jpg

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden