[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Borden 'vervoersverbod' op A12/A20


The_knitter

Recommended Posts

  • Forumlid

Gisteravond verbaasde ik mij over nieuwe(?) borden op de A12 en A20. Vierkante gele borden die bij de afslag aangeven dat er daar een 'vervoersverbod' is. Een blauw kant erin met een vrachtwagen met daar een hand die een stopteken gebaart en de tekst 'vervoersverbod'.

Dit bord heb ik nu enkel bij Reeuwijk/Gouda/Moordrecht gezien.c65317e4c271f38a0bc417bc2c315a6c.jpg

Geldt dit alleen voor pluimvee ivm de vogelgriep? Want dat is niet uit het bord te herleiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Staat er geen onderbord bij?

Normaal is dat om aan te geven voor welke diergroep dat verbod geldt. Meestal is het een cirkel van 10 km rond het getroffen bedrijf.

Tijdens de grote varkenspestuitbraak in 1996/1997 stonden die borden ook al overal langs de wegen, Maarten. Dus dat is al een paar jaar langer, als een paar jaar. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, het is wel wat onduidelijk welke diersoort er niet vervoerd mag worden.

Dit zegt de overheid over dit geval.

In het gebied van drie kilometer rond het besmette bedrijf in Zoeterwoude ligt nog één ander pluimveebedrijf. Dit bedrijf wordt bemonsterd en onderzocht op vogelgriep. Staatssecretaris Van Dam van Economische Zaken heeft per direct een vervoersverbod voor pluimveebedrijven afgekondigd in een zone van tien kilometer rond het bedrijf in Zoeterwoude. Een vervoersverbod heeft betrekking op pluimvee, eieren, pluimveemest en gebruikt strooisel. Alle huidige landelijke maatregelen blijven onverkort van kracht.

Blijkbaar is de bebording de afgelopen jaren verandert. Eerder stond er wel degelijk een onderbord bij. Heb regelmatig borden zien staan van Varkenspest, MKZ of Amerikaans Vuilbroed. En dat is nog niet zo erg lang geleden.

Maar reken er maar op de "de sector" wel weet wat er bedoeld wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, het is wel wat onduidelijk welke diersoort er niet vervoerd mag worden.

Dit zegt de overheid over dit geval.

Blijkbaar is de bebording de afgelopen jaren verandert. Eerder stond er wel degelijk een onderbord bij. Heb regelmatig borden zien staan van Varkenspest, MKZ of Amerikaans Vuilbroed. En dat is nog niet zo erg lang geleden.

Maar reken er maar op de "de sector" wel weet wat er bedoeld wordt.

Regio stadskanaal hebben ook heel lang borden gestaan...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb er nog nooit een onderbord bij gezien, ik denk dat degene die het aangaat wel weten waar ze wel en niet mogen komen.

Vorige periode van vogelgriep krijgen wij gelijk bericht als er wat was veranderd in waar je mocht komen en waar niet.

Weet wel dat ik me verbaasde bij Zuid Laren, moest daar toen laden en dat bleek voor de vuilbroed bij de bijen te zijn, precies in dezelfde periode als de vogel griep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, dus? :rolleyes:

Ik neem aan dat Marcel deze bj Stadskanaal heeft gezien, een paar jaar geleden.

post-1210-0-39336600-1482933502_thumb.jp

Blijkbaar vindt de Nederlandse Overheid het niet meer nodig om de mensen te informeren waar het om gaat. Engeland wel.

post-1210-0-24437200-1482933479.jpeg

Tijdens de grote (laatste) varkenspest uitbraak kwam ik dit bord vrijwel dagelijks op een andere plaats tegen. Mooi geplaatst, net na een kruispunt. En dan mag je dus die straat niet in.......

post-1210-0-81512200-1482933524.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tijdelijke bebording.....ach

Vorige week stond de lichtkrant nog aan op de A27 richting merwedebrug. Overdag!

Toen waren ook de nachtverboden al afgelopen....

 

Iemand vergeten uit te schakelen, de tekstcode dan, denk ik.

Want 's nachts las ik het ook ,, en dat was, volgens mij, één van de geplande nachtafsluitingen tbv de herstelwerkzaamheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb er gisteravond en vanochtend geen onderborden bij waargenomen. Maar ik kende de borden niet, en via Google kwam ik erachter dat het voor pluimvee is. Dat is toch niet duidelijk uit het bord te halen?

Dat hoef jij ook niet te weten :D ,als de mensen die wél dit vervoer doen het weten is dat voldoende. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden