[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

truck keuze


Niels Boot

Vraag

  • Forumlid

​hoi ik ben een beginnend chauffer en heb sins 1 jaar een eigen bakwagen (daf cf 65 serie)
​daar ik nu al een tijdje ook mijn ce rijbewijs heb en een stapje groter wil gaan rijden koop ik binnenkort een trekker erbij
daar ga ik dagelijks ritten mee rijden. nu heb ik verschillende auto,s gereden en vind daf een fijne auto (lekker dik stuur robuust en sterk)
​ik ga een standaard trekker kopen maar weet niet wat voor merk hierin het beste is liefst wil ik een Scania topline of highline wat is hiertussen het verschil? en wat is de beste keus ?en ik vind automaat rijden saai en heb geen feeling met de wagen dan kortom voor mij een schakelbak. kan geen nieuwe betalen dus moet het een wat oudere wagen worden... m.v.g niels

 


ben ook aan het overwegen het bij daf te houden , persoonlijk vind ik de scania mooier en is ook luxer , ik ga internationaal rijden dus wat luxe lijkt me niet overbodig,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Niet voor zover ik weet of ze zeggen het niet. We hebben pas geleden een onderzoek betreffende verbruik gehad, van elk type auto/werk wat we hebben/doen moesten een paar chauffeurs (ik ook) een maand lang exact de kilometers, getankte liters, belading en rijgebied bijhouden.

Zelf denk ik dat op een of andere manier de rolweerstand meespeelt. Oppervlak van opbouw is ook gelijk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

​ok bedankt, allemaal voor het mee denken her en der ben ik aan het informeren wat voor mij geschikt is en uiteraard wat handig is voor mij daar bij denkend ook aan de euro norm voor steden je kan het maar 1 keer uitgeven dus blijf ik mij informeren ,

​de automaat van de nieuwe Volvo (bakwagen) vind ik lastig pakt laat op en met de overschakelingen pakt i te hoge toeren ik wil zelf kunnen beslissen welk toerental ik bij een situatie vind passen . dus blijf ik bij hand geschakeld m.v.g.

Dan moet je geen Mercedes kopen die pakt ook heel laat op. De automaatbak. Heb zelf net een nw. Gekregen. En het rijeigenschap is ook slecht. Vooral met de wielbasis van 3.75.

Of de chauffeurs waren niet zo geweldig ! LOL

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niet voor zover ik weet of ze zeggen het niet. We hebben pas geleden een onderzoek betreffende verbruik gehad, van elk type auto/werk wat we hebben/doen moesten een paar chauffeurs (ik ook) een maand lang exact de kilometers, getankte liters, belading en rijgebied bijhouden.

Zelf denk ik dat op een of andere manier de rolweerstand meespeelt. Oppervlak van opbouw is ook gelijk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hebben die wipkar combi's grotere wielen dan die conventionele?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niet voor zover ik weet of ze zeggen het niet. We hebben pas geleden een onderzoek betreffende verbruik gehad, van elk type auto/werk wat we hebben/doen moesten een paar chauffeurs (ik ook) een maand lang exact de kilometers, getankte liters, belading en rijgebied bijhouden.

Zelf denk ik dat op een of andere manier de rolweerstand meespeelt. Oppervlak van opbouw is ook gelijk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoe hard rijden jullie albertvv. De mijne stast op 90 op de navi staat die op 86 / 87. En ik mis 7 km op 200 km. Ik kan het verbruik ook niet goed meten nu.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Je kan beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven.

Een handgeschakelde bak is zo achterhaald.

En als je dan voor tweedehands gaat moet je een auto kopenndie zichzelf heeft bewezen. En dat heeft de Fh3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoe hard rijden jullie albertvv. De mijne stast op 90 op de navi staat die op 86 / 87. En ik mis 7 km op 200 km. Ik kan het verbruik ook niet goed meten nu.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Auto's zijn begrensd op 85, op de navi 1 km minder maar daar kun je niet van uit gaan.

Hoezo mis je 7 op 200 km?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

heb wel eens gehoord dat je beter een ster in je voorruit kan hebben dan in je grill ... heb weleens in zo een wagen gezeten en vond alles van plastic , misschien is dat niet zo vond dat toen..volgens mij is Scania man of Daf  de beste wagen zelf heb ik een daf CF bakwagen en dat bevalt mij best.

dat wel maar deze is best zuinig 1 op 5 kan euro 2.

 blijft keurig op de 1900 toeren bij 85 km en heeft 850000 plus gelopen , vind dit ook een mooie auto , maar ja een groentje vind natuurlijk snel iets mooi ..  

nu zoek ik iets groter en denk aan Scania highline of topline  Man tga of renault  magnum.

kan Iemand hier iets over zeggen ,? het gaat hier om een standaard trekker handgeschakeld euro 4 a 5 

2 assen. m.v.g.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Misschien een rare vraag hoor, maar heb je überhaupt werk voor een trekker? Waarom een trekker en geen bakwagen met aanhanger? Dat soort vragen over de configuratie van een auto lijken me belangrijker dan enkel het merk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

nix zo mooi (buiten mijn vrouw om ) dan het rouwe gebrul van een motor van een vrachtwagen !! het afblazen van de luchtketels en het geluid van schakelen naar een andere versnelling..

 

Probeer die geluiden op CD te krijgen, is een stuk goedkoper en geeft minder kopzorgen dan een echte truck...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

heb wel eens gehoord dat je beter een ster in je voorruit kan hebben dan in je grill ... heb weleens in zo een wagen gezeten en vond alles van plastic , misschien is dat niet zo vond dat toen..volgens mij is Scania man of Daf  de beste wagen zelf heb ik een daf CF bakwagen en dat bevalt mij best.

dat wel maar deze is best zuinig 1 op 5 kan euro 2.

 blijft keurig op de 1900 toeren bij 85 km en heeft 850000 plus gelopen , vind dit ook een mooie auto , maar ja een groentje vind natuurlijk snel iets mooi ..  

nu zoek ik iets groter en denk aan Scania highline of topline  Man tga of renault  magnum.

kan Iemand hier iets over zeggen ,? het gaat hier om een standaard trekker handgeschakeld euro 4 a 5 

2 assen. m.v.g.

Goed, bij gods gratie ga ik proberen serieus antwoord te geven:

 

Handgeschakelde euro 5 auto's zijn er maar weinig. MAN heeft gigantische spiegels. De grootste cabine op de markt met het fijnste bed is de Daf XF SSC. Maar de Volvo rijdt , naar mijn mening, weer het fijnst.

 

Maar wat al meer mensen zeiden:"Wat ga je er mee doen?" Een Renault Magnum is in de distributie niet de meest handige auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Auto's zijn begrensd op 85, op de navi 1 km minder maar daar kun je niet van uit gaan.

Hoezo mis je 7 op 200 km?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De km klopt niet meer. De auto zelf staat op 90km. En de tomtom zegt dat ik maar 86/87 rijd. Ik heb laast van uit gerekend dat ik 7 km meer rij dan wat jij aan geeft.. sorry niet minder. Het is meer.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ja dat heb ik ook ervaren de speigels geven een dode hoek bij Man en een nieuwe volvo zit niet in mijn budget rijd weleens Volvo.

alles bakwagen geen ervaring trekker oplegger !!

wat ik ga doen is zzp eigen rijder en er is werk zat ! sta open voor allerlei werk mits transport aldoende leert men.

leer snel en ben leergierig ik ga voor intetrnationaal wellicht stap ik daar van af ,en ga nationaal .om het even.

als de motor maar ronkt dat is een kwestie van ervaren en dan spreken.

als iets niet is wat ik dacht te zijn ga ik iets anders doen in de transportwereld genoeg werk , eigen auto vind ik belangrijk daarom eigen rijder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Op alle navigaties zit een vertraging van paar seconden ivm satellieten daarom het verschil van kilometer teller en wat de tt aan geeft...

 

Da's alleen maar interessant als je versnelt of afremt. Als je constant rijdt, dan rij je toch steeds even snel als een paar seconden geleden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Koop een auto uit een faillisement, kun je geschikt een auto kopen. Houd wel rekening met btw, opgeld e.d.

Maar kies een euro 5. Euro 4 word binnen niet al te lange tijd ook moeilijk over gedaan is het vermoeden. Maasvlakte is al only euro 6.

Je rijd Daf, ga eens met de dealer praten. Misschien weet hij wel wat, of 1 die binnenkort ingeruild word.

Mijn maat is eigen rijder. Kocht ook een trekker 4 jaar oud bijna 6 ton op de klok, heeft er in goed 4 jaar 6 ton bij opgezet, plan was om door te rijden tot eind 2016, maar begin 2016 belt de dealer hem. Zeer geschikte auto uit faillisement 180d km op klok. Full options.

Wij zijn wezen kijken en ik zeg hem. Je bent gek als je het niet doet. Goede inruilprijs nog gekregen. Hij heeft nu 9 maand met die auto gereden en is zeer tevreden.

Had de dealer niet gebeld dan had hij nu in zo'n nieuwe scania rond gereden. Ben daar altijd huiverig voor iets nieuws. Laat ze eerst de kinderziektes er maar uithalen. Over jaar of 4 komt er wel een upgrade zijn de eerste fouten er wel uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De km klopt niet meer. De auto zelf staat op 90km. En de tomtom zegt dat ik maar 86/87 rijd. Ik heb laast van uit gerekend dat ik 7 km meer rij dan wat jij aan geeft.. sorry niet minder. Het is meer.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Er zit meestal wel verschil tussen. Denk aan banden slijtage. Dacht dat bij het ijken van de tachograaf ook een marge is van 2%.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er zit meestal wel verschil tussen. Denk aan banden slijtage. Dacht dat bij het ijken van de tachograaf ook een marge is van 2%.

Normaal wel. Alleen dit is en nw auto. Net 4weken oud.

De Garage heeft verkeert uit geijkt.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden