[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De vid vind ons prutsers


Gast shompie

Recommended Posts

Dan heb je dus ook of niet op zitten letten, was met andere dingen bezig of hebt roekeloos gereden, om je eigen bewoordingen te gebruiken, of misschien beter zoals de vid het omschrijft, zitten prutsen?

Ja Pierre, knap geconstateerd chapeau.... Ik reed te dicht op mijn voorganger. Geheel mijn eigen fout en daar geef ik helemaal niemand anders de schuld van.

Als ik afgelopen zaterdag van de weg was geraakt was dat ook mijn eigen schuld geweest. Ik was er namelijk voor gewaarschuwd dat het glad kon worden. Als ik dan naast de weg uit komt is dat kijn eigenschuld. Dan heb ik mij niet (genoeg) aangepast aan de omstandigheden.zo simpel is het. En dat heeft dus niets met arrogantie te maken zoals jij in een eerdere post met iets andere woorden zei ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is wel zo als je het begint te Ijssellen dan doe je helemaal niks meer als je gaat schuiven. Ik heb het 23jaar meegemaakt. Stond ik ook anders om. En reed ook stapvoets. Dan kan je nog zoveel ervaring hebben je gaat gewoon.

Wat de meeste ook zeggen de druk is hoog. Als jij niet gaat iemand anders wel. Dat is het probleem ook onder de chauffeur geen eenheid meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is wel zo als je het begint te Ijssellen dan doe je helemaal niks meer als je gaat schuiven. Ik heb het 23jaar meegemaakt. Stond ik ook anders om. En reed ook stapvoets. Dan kan je nog zoveel ervaring hebben je gaat gewoon.

Wat de meeste ook zeggen de druk is hoog. Als jij niet gaat iemand anders wel. Dat is het probleem ook onder de chauffeur geen eenheid meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind het niet terrecht dat deze man nu voor joker word gezet.

 

Hij is niet degene die zijn vrachtwagen in de berm parkeert, hij constateert alleen dat er veel vrachtwagens bij dit soort ongelukken betrokken zijn.

 

Mwoah, ik weet niet. Mij klinkt het als ongenuanceerd wat uitspraken doen. Ik weet ook wel dat sommige idioten met 85 door blijven jagen, maar het merendeel blijft wel tussen de lijntjes. Het nadeel is alleen dat als het fout gaat, het ook goed fout gaat. Als ik met de personenauto in de berm beland kom ik daar met wat beleid wel weer uit, met de vrachtwagen is er zelfs de mogelijkheid dat ik op de kant ga.

 

Maar de grootste reden dat ik het een ongenuaceerd makkelijk-scoren verhaal vind is omdat dhr. Potgraven oppert dat er dan maar niet meer gestrooid moet worden. Ik ben heel benieuwd hoe lang het dan duurt voor de ambulance bij dat hartinfarct is en de brandweer bij die kleine binnenbrand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet je, het kan ons allemaal overkomen. IJzel is zo ontzettend verraderlijk. Ik heb er een hekel aan. Ook al rijd je stapvoets, dan nog kun je doorglijden. Gelukkig zelf nog nooit mee gemaakt.

 

Maar een ongeluk kan iedereen overkomen. Zoals een oud-planner van mij ooit zei:"Een timmerman breekt wel eens een hamer, zo slopen wij af en toe een auto."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Blijft toch frappant dat heel veel gladheid plaatselijk is.

Maar dan wel plaatselijk in de zin van: regelmatig terugkerend op de zelfde plaatsen. Niet dat dat voor een (ter plaatse) onbekende reiziger verschil maakt, maar voor een weg beheerder wel.

Wat ik van diverse (oud) kantoniers van provinciale en rijkswaterstaat hoor is dat dit vele malen erger, en toe terbtijd al aangegeven door deze "ouwe rotten", is geworden sinds men nagenoeg blindelings vertrouwt op een bosje sensoren die aangeven of het glad is of niet.

Het ouderwetse veld werk is nagenoeg geheel weg bezuinigd........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijft toch frappant dat heel veel gladheid plaatselijk is.

Maar dan wel plaatselijk in de zin van: regelmatig terugkerend op de zelfde plaatsen. Niet dat dat voor een (ter plaatse) onbekende reiziger verschil maakt, maar voor een weg beheerder wel.

Wat ik van diverse (oud) kantoniers van provinciale en rijkswaterstaat hoor is dat dit vele malen erger, en toe terbtijd al aangegeven door deze "ouwe rotten", is geworden sinds men nagenoeg blindelings vertrouwt op een bosje sensoren die aangeven of het glad is of niet.

Het ouderwetse veld werk is nagenoeg geheel weg bezuinigd........

 

Afgelopen weekend werd er op TV gemeld dat strooiwagens met een nieuw systeem uitgerust worden, waarmee het strooien GPS gebaseerd gebeurt. Dus de chauffeur hoeft (kan?) dan niet meer te beoordelen waar er meer of minder gestrooid moet worden. De bedoeling erachter zal goed zijn hoor, de chauffeur is vaak bij nacht en ontij onderweg en kan zich helemaal op het rijden concentreren, maar die GPS ziet en voelt natuurlijk niet wat de chauffeur wel ziet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geen probleem toch. Er is weer een ander "licht" (frank boer) die gewoon een rijverbod afkondigt. Alles opgelost.

Bron:

Vind ik een goed idee

Alles boven de 3.5 ton mag niet meer rijden

Ook geen brandweer en takelwagens (die : worden dan ook niet vrijgesteld)

strooiwagens alleen met klein rijbewijs

En iedereen die de sloot induikt of onderste boven ligt heeft gewoon pech gehad . LOL 

en moet wachten tot het weer begaanbaar is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Blijft toch frappant dat heel veel gladheid plaatselijk is.

Maar dan wel plaatselijk in de zin van: regelmatig terugkerend op de zelfde plaatsen. Niet dat dat voor een (ter plaatse) onbekende reiziger verschil maakt, maar voor een weg beheerder wel.

Wat ik van diverse (oud) kantoniers van provinciale en rijkswaterstaat hoor is dat dit vele malen erger, en toe terbtijd al aangegeven door deze "ouwe rotten", is geworden sinds men nagenoeg blindelings vertrouwt op een bosje sensoren die aangeven of het glad is of niet.

Het ouderwetse veld werk is nagenoeg geheel weg bezuinigd........

 

Heeft mijn man ook een paar jaar gedaan voor de gemeente.

Bij vorst om 4.00 zijn bed uit om te kijken of het glad is.

Deze mannen wisten inderdaad donders goed waar de weg als eerste aan vroor en dat is niet de snelweg.

Ja dit is wegbezuinigd en nu strooien ze pas in de dorpen als de sensoren op de snelwegen aangeven dat het nodig is.

Ook wordt er uit voorzorg veel vaker de avond er voor gestrooid terwijl dit vaak niet nodig is, bij droog vriesweer bijvoorbeeld.

Hoezo bezuinigen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dagen zo als die met de ijzel zorgen voor heel veel discussie die door niemand te winnen is.

 

- Als het verboden wordt voor vrachtverkeer te rijden bij ijzel regent het schade claims voor verloren inkomsten

- Als je collega wel gaat rijden dan kun jij ook de weg op ....  volgens je baas dan  :ja:  als je dan tegen de vangrail staat geparkeerd ben je een prutser  :eek:

 

Ik denk zelf dat de combi van ijzel van vrijdag op zaterdag met al de waarschuwingen van code rood en geel voor een groot deel hebben die gedragen aan de hoeveelheid aanrijdingen en slippartijen.

Zout moet ingereden worden. Zaterdag morgen is er minder verkeer en de bestuurders die niet perse weg hoefde deden dat niet of pas later dan blijven de vrachtwagenchauffeurs over .

 

Reed zaterdag zelf ook en het aantal auto's die mij inhaalde kon ik op 1 hand tellen  :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ach als ik dit weer lees dan denk ik dat allemaal wel mee is gevallen bij jullie zmz want hier schijnt nu dus chaos te zijn alleen zal wel aan mij leggen want ik merk er niks van en uit de berichten van collegas val wel mee ,,mischien omdat we wat gewend zijn of zouden ze bij het ad graag overdrijven met 5 vingers zmz

 

 

http://www.ad.nl/buitenland/grote-delen-van-zweden-gebukt-onder-sneeuw-en-storm~a505d16b/

 

Misschien omdat jij op winterbanden en sneeuwkettingen rijdt ?

Of omdat je misschien niet meer dan 1 tegenligger per half uur tegen komt en dan is het nog veel  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

ach als ik dit weer lees dan denk ik dat allemaal wel mee is gevallen bij jullie zmz want hier schijnt nu dus chaos te zijn alleen zal wel aan mij leggen want ik merk er niks van en uit de berichten van collegas val wel mee ,,mischien omdat we wat gewend zijn of zouden ze bij het ad graag overdrijven met 5 vingers zmz

 

 

http://www.ad.nl/buitenland/grote-delen-van-zweden-gebukt-onder-sneeuw-en-storm~a505d16b/

"Hier" begint het ook al te waaien....

Begint in de Oslofjord maar ze voorspellen dat de hele Vestkust ervan langs gaat krijgen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is al jaren bekend, Marcel.

 

Het zout (pekelwater) zakt door de open structuur (porien) van het asfalt heen en wordt dus afgevoerd en dan kan de regen direct bevriezen als het op het asfalt terecht komt.

 

Normaal ligt er dan een laagje zout op het Asfalt.

 

Er is wel onderzoek naar gedaan door RWS, maar men vond (vindt) de nadelen van ZOAB niet opwegen tegen de vele voordelen (onder Nederlandse omstandigheden) zo dat men er mee doorgaat om het aan te leggen.

 

En terecht, vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Schots en Scheef:

Sneeuw is iets anders dan ijzel nal. Heb liever sneeuw. 

 

Hoorde ik van de week, daar waar dat fluisterasfalt ligt daar was het extreem glad. 

 

Je wordt op je wenken bedient LOL

 

http://www.transport-online.nl/site/78216/code-oranje-vanwege-sneeuwval-in-zuiden-en-oosten/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 10-1-2017 om 21:24 zei Teddybeer:

Het ouderwetse veld werk is nagenoeg geheel weg bezuinigd........

Zoals in heel veel beroepen is het 'veldwerk' wegbezuinigd en vervangen door computers. En daar ligt ook de oorzaak van heel veel problemen.

 

Bij ideale omstandigheden kunnen die computers het prima aan en levert het alleen maar voordelen op. Maar zodra de omstandigheden anders zijn, blijkt dat die computer er niet zoveel van kan. Dat het maar een dom apparaat is. En dan moet je nog maar zwijgen over de extreme omstandigheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou jou nu zo maar af kunnen gaan kraken over wat je hierboven schriijft maar dat laat ik aan mensen zoals jij over.

 

Ik was 19 Pierre, en had in Kontich op maandagmorgen na een lang weekend vrij geladen voor Tsjecho-Slowakije Pierre. Dus niets geen 100 uur gewerkt maar net begonnen. Ja ik was 19 en ben nu 45. Ik reed toen al buitenland Pierre en had misschien wat stress in mijn lijf omdat ik het Oostblok moest wat toen nog echt oostblok was. Ik had een Scania 113 topsleeper en reed op de afslag op de ring van Antwerpen richting Eindhoven achter op een vlees auto. Ik lette niet goed op met invoegen en had te weinig ruimte op mijn voorganger. Ooit wel eens met een topsleeper met 60 achter op een stilstaande aut gereden?  Niet fijn Pierre... maar weet je, ook dit is auto nieuws en is hier allemaal al beschreven compleet met foto's en al.

 

Stop dus met stom lullen of kom ergens mee.

 

Ik heb het vandaag weer gezien, spekglad en vrachrtwagens over de derde baan bij Arnhem. En maar piepen dat ze naast de weg raken. Pierre, eigen schuld, net als dat ik achter op een ander reed. Mijn schuld, ik reed.

 

En nu weer genoeg over mij. LAten we het hebben waarom ze (ook aankomend weekend weer) van de weg af raken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit was vanmorgen vlak voorbij Arnhem richting Utrecht. Even hiervoor was het best wel even glad. Hij kwam eerst al met 90 over de middelste baan voorbij. Het ging hem nog niet hard genoeg dus ging hij naar de derde baan.

 

Van mij mogen ze deze bijdehand zijn rijbewijs afnemen. Als hij hem geschaard de berm had ingereden had ik zo doorgereden

20170113_111210.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Pierre:

En dan zit jij op dat spekgladde wegdek een beetje met je telefoon in je handen te klootviolen, foto's te maken van anderen die net zo fout zijn als jijzelf?

Wat nou als jij hem zelf de berm in had geparkeerd terwijl je met je knie aan het sturen was en druk met je telefoon in de weer was?

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet....:rolleyes:

 

 

Jij weet het echt allemaal mooi te vertellen he Pierre.

 

Ik vind jou ondertussen wel een triest mannetje worden die gewoon maar wat lult. Wij zegt hier dat ik met mijn knieen stuur?  Je beschuldigd mij hier zo maar van iets waar je niets van weet. Heel misschien heb ik wel een dachcam....

 

Had ik hier niet in dit topic al een keer geschreven dat ik alles film..... Volgens mij wel he, mijn telefoon staat vol met dit soort filmpjes. Stop met die heksenjacht Pierre, je zet jezelf voor lul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden