[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Doe je voordeel, kook eens in je auto!


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb aardig wat oost blokkers gesproken, de Romenen spreken over het algemeen wel vloeiend Engels.

 

Als je zo met die mensen spreekt krijg je veel te horen, ook wekt het bij mij medelijden en begrip op.

Maar ook verbazing.

 

Volgens de chauffeur kost deze goed uitziende Scania minder in Tsjechie als mijn Actross in Nederland (en zo dik is die van mij niet)

Daarnaast gaat hij ook nog truckshows af.

Ook krijgen hun subsidies onder het motto "economische ondersteuning"

http://www.transport-online.nl/site/59278/nederlandse-vrachtwagenchauffeur-in-zweden-zorg-dat-je-goed-voorbereid-bent/

 

Dit helpt ze met de oneerlijke concurrentie ;)

 

Ik ken een mannetje (hij was zo mager) van rond de 22.

Hij heeft zijn rijbewijs in Roemenië gehaald (zonder een fatsoenlijke training)

Is vervolgens 1 week met een collega Romeen mee gegaan, en kon het vervolgens alleen uitzoeken!

In zijn 1e week alleen kreeg hij een 20FT tank die niet helemaal vol was van 22 ton.

En dit op een 40FT container chassis zonder tank stand, dit met een oude MAN TGA met alleen een motor rem die niks kan houden.

Dit klotst als een gek en je hebt totaal geen asdruk.

Ga hier met nat wegdek maar eens de Mosel (A61) mee naar beneden.

Die kerel wist niet wat hem overkwam en scheet 7 kleuren.

Hij spreekt alleen Roemeens en Engels, veel succes daarmee in Duitsland.

Heel behulpzaam zijn mensen niet naar dit soort chauffeurtjes.

 

Ook heb je gewoon idioten die niet door hebben dat een 40ton vrachtwagen met vloeibare lading en ook nog ADR niet zomaar stopt.

En al zeker niet bergafwaarts.

2 weken geleden reed ik net voor een afdaling in België  waar je met de truck met max 60 naar beneden mag (kom ff niet op de naam)

Het was ongeveer 1 afdaling daarvoor, kwam bergop op een oprit een poolse tankwagen de snelweg op.

Ik ging naar links er vloog er langs met 85 KM/H , ik was toen totaal rond de 25 ton.

Toen de afdaling vóór de 60KM/H begon ging ik met 90 KM/H naar beneden.

Opeens werd ik door diezelfde Poolse tankwagen met vloeirbare ADR!!!

Ingehaald, de afstands meter van mijn Actros geeft de snelheid van mijn voor ganger aan en  die was 110KM/H!

Toen ik zag dat zijn oplegger begon te dansen uit on balans, heb ik toch maar even de retarder aangetrokken.

Ik weet niet of die vent levensmoe was, maar daar leek het wel op.

De bandenspanning zal denk ik niet altijd op peil zijn, dus een of meerdere klappers was een serieuze dreiging voor deze kamikaze piloot en alle weggebruikers om hem heen. 

 

Een andere Tsjechische kerel werkt voor een Duitse baas en heeft €2200,- per maand.

Zijn vrouw is ingenieur bij Ikea in Tsjechie en heeft €800,- per maand(ze heeft universiteit gehad en heeft aardig wat papieren)

Hij zelf heeft niks geen papieren op het rijbewijs na.

 

Een bepaalde firma krijgt het klaar zijn personeel een half jaar van huis te houden.

Zelfs net voor Kerst zag ik hun nog rijden, met oudjaar zijn ze wel terug gegaan.

 

Het langste dat ik tot nu toe weg ben geweest van huis is 14 dagen, en ik werd helemaal gek.

Ik keur het drinken door de week niet goed, maar veel van deze mensen drinken zichzelf de pleuris om alle ellende die ze doorstaan te vergeten.

 

Maar voor hun zijn  wel totaal andere dingen gewoon, zoals op de vluchtstrook slapen.(ik zou geen oog dicht doen)

Ook zijn hun inventief, net voor kerst stonden er bij Dordrecht een paar Spanjaarden van dezelfde firma met lege koelers.

Ze waren leeg en aangezien het best wel frisjes was wil je niet buiten staan koken en eten.

Dan pak je 2 stangen die je dwars zet zoals je lading vast maakt, leg je daar een Europallet op en een tafel is gemaakt.

 

Zelf "kook" ik ook gewoon in de auto, mijn vriendin kookt op Zondag eten en dat neem ik mee in mijn koelbox.

Vervolgens warm ik dit door de week op, dit met een gasfles van Campingaz.

Als de fles op is, ga ik naar de Gamma en koop ik een nieuwe.

Voor de oude krijg ik dan €20 nogwat terug.

Dit bevalt mij goed en ik zou het ook niet anders willen.

20170119_013031.jpg

bewerkt door Actros1945
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat jij aan haalt Dat geld ook voor de Nederlandse chauffeur En is ook niet water dicht

 

Het grote nadeel is Ieder land heeft zijn eigen regels Er zijn er bij Die er problemen mee hebben Maar ze kunnen het toch niet veranderen

 

De oude chauffeurs hebben het Nederlandse transport groot gemaakt

 

Het Moderne transport is over genomen door de Oostblok chauffeurs En kunnen veel goed koper transport doen En nu zijn we er op tegen dat ze langs de 

 

autobaan leven Wij wisten vroeger niet beter

 

Huub 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei hwm.klaassen:

Wat jij aan haalt Dat geld ook voor de Nederlandse chauffeur En is ook niet water dicht

 

Het grote nadeel is Ieder land heeft zijn eigen regels Er zijn er bij Die er problemen mee hebben Maar ze kunnen het toch niet veranderen

 

De oude chauffeurs hebben het Nederlandse transport groot gemaakt

 

Het Moderne transport is over genomen door de Oostblok chauffeurs En kunnen veel goed koper transport doen En nu zijn we er op tegen dat ze langs de 

 

autobaan leven Wij wisten vroeger niet beter

 

Huub 

 

 

de oudere chauffeurs hebben het dan misschien wel groot gemaakt maar op welke manier? door ook alles te doen wat god verboden heeft he....

 

moet je die oudere chauffeurs nu eens horen!!!! spreken schande van de oostblokker die precies doet wat hun jaren geleden deden alleen zelf mogen ze het niet meer van de baas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei jan45:

Jij kan het weten Schoenenreus met jou ervaring!!!!!!!!!

Ja Jan Het is weer typisch een gevalletje van : gelul in de ruimte

vroeger hadden wij ook gewoon te maken met de RVI en de BAG

nou zitten ze ook te kloten met een magneet :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei lambiek:

Ja Jan Het is weer typisch een gevalletje van : gelul in de ruimte

vroeger hadden wij ook gewoon te maken met de RVI en de BAG

nou zitten ze ook te kloten met een magneet :angel:

 

Klopt en kennelijk zijn de boetes toch niet hoog genoeg, een Nederlandse eigenrijder was eens in België gepakt met een dubbele tacho. Hij heeft veel moeten betalen en kan nu nog in een showtruck rijden.

Waarschijnlijk doet hij weer hetzelfde als voorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei jan45:

Jij kan het weten Schoenenreus met jou ervaring!!!!!!!!!

 

 

whaahahahahahahahahahahaahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahhaahhahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahhahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahhahahahahhahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahhahahahahhahahahahahahahahahahahhahahahahahhahahahahahhahahahhahahahahahahahahhahahahahahhahahahahahahahhahahahahahhahahahahahhahahahahahahha!

 

sorry, viel van me stoel van het lachen. jij weet dus hoe lang ik ervaring heb? ik heb geen idee wie jij bent dus lijkt me sterk dat jij weet wie ik ben. maar jij durft dus te beweren dat er vroeger geen enkele nederlander was die op zondag avond wel eens op een blanco schijf vertrok? de klok een paar uurtjes terug draaide? dubbele schijf reed? iets te zwaar beladen was? langs de trailer zat te koken?

 

dat de methodes die nu gebruikt worden misschien anders zijn dat klopt maar verder verschilt het maar weinig van elkaar hoor. vroeger hoorde je alleen belangrijk nieuws uit het buitenland zoals een lawine of modderstroom maar tegenwoordig krijg je al een melding van nu.nl of van de NOS als ze 2500km hier vandaan een katje uit een boom gered hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 minuten geleden zei Pierre:

 

 

Veertien dagen lang de cabine niet uit geweest en achter de gaspit gezeten met de kliekjes van thuis?

Lijkt me gezellig....ik zou na 3 dagen al gillend gek worden... :zegtniets:

Haha nou gelukkig kwam ik de auto wel uit.

Ook ging ik gewoon iedere dag douchen, dat ruikt wel zo lekker:ja:.

In die 14 dagen 2X even thuis aan kunnen gaan om ff te douchen en wat spulletjes mee te nemen.

Maar door middel van strakke planning was dit hoogstens 45 min.

Dus dit tel ik dit niet als echt thuis komen.

 

Het eten "kliekjes" noemen doet het niet genoeg eer aan vind ik zelf.

 

En ja gelukkig is iedereen anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei hwm.klaassen:

Wat jij aan haalt Dat geld ook voor de Nederlandse chauffeur En is ook niet water dicht

 

Het grote nadeel is Ieder land heeft zijn eigen regels Er zijn er bij Die er problemen mee hebben Maar ze kunnen het toch niet veranderen

 

De oude chauffeurs hebben het Nederlandse transport groot gemaakt

 

Het Moderne transport is over genomen door de Oostblok chauffeurs En kunnen veel goed koper transport doen En nu zijn we er op tegen dat ze langs de 

 

autobaan leven Wij wisten vroeger niet beter

 

Huub 

Zoals ik normaal hoor werden de chauffeurs vroeger wel beter ontvangen.

 

Nu is het zeiken als je te laat bent (waar je meestal zelf niks aan kunt doen )

En zeiken als je te vroeg bent.

 

Vanmorgen werd ik om 06:00U wakker geklopt door een of andere mafkees die het niet leuk vond dat ik de auto voor het dok had gezet.

Ik had om 08:00U termijn en de firma ging pas om 08:00U open.

 

Nee ik moest koste wat het kost weg, want ik mocht niet op het terrein overnachten.

Dit terwijl dat nergens stond aangegeven en de poort wagenwijd openstond.

Dan is het niet gek dat een chauffeur het zo aanpakt.

 

Na hem op een vriendelijke manier uit te leggen dat ik niet weg kon i.v.m. het rijtijden besluit en dat ik het anders nooit zou hebben kunnen halen,

Toen zei hij doodleuk dat het niet zijn probleem was en het hem niet intreseerde.

Hij wou zelfs de politie bellen.

 

Toen heb ik hem op een rustige manier de keuze gegeven of hij zijn spulletjes geladen wou hebben, of dat ik weg moest gaan.(ik was zelf heel netjes en rustig, hij daarintegen was opgefokt)

Op het moment dat ik de auto starte kreeg hij door dat ik echt weg zou gaan, en heeft hij geen problemen meer gemaakt en me zelfs eerder laten laden.

Eenmaal geladen ben ik in de pauze van het dok weg gereden en heb ik mijn pauze vol gemaakt.

Hem naderhand nog een goede dag gewenst en vertrokken.

Dit soort mensen kan ik echt niet tegen.

 

Vooral omdat ik me verder gewoon netjes gedraag, ik had s'nachts langs de auto kunnen plassen en of rotzooi kunnen maken.

 

Ik snap ook niet waarom de mannen toilet altijd zo een rotzooi moet zijn en of zelfs dingen kapot gemaakt moeten worden.

Als een bedrijf je gratis de kans geeft om je op een fatsoenlijke manier te Kunnen douchen waarom ga je dit dan misbruiken?

Thuis gebruik je toch ook niet zoveel wc papier zodat de wc verstopt, of sloop je voor de sloop   een kraan?

 

We hebben elkaar tenslotte nodig, en als we wat begrip voller zijn maakt dit het werk ook een stukje leuker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Grunneger:

Gelukkig is iedereen anders :D

Zo leuk dit, er zijn hier mensen die een ander opdringen wat de " norm"   is. Die wel ff uitmaken wat goed voor ons is. En als er dan een keer word tegengesproken schieten ze in de verdediging en gaan ze met het vingertje wijzen.

Ik zit nog altijd liever alleen in de auto als in een chauffeursrestaurant waar je van dit soort blaaskaken tegenkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ken je niet Schoenenreus en daar zal ik ook niet veel aan missen denk ik, toen jij je rijbewijs haalde in Juni 2010 was ik net drie maanden met pensioen gegaan. Mijn naam is geen geheim die staat op het forum en mijn geboorte jaar ook. Na mijn pensionering ben ik beperkt medicijnen gaan rijden op Engeland en doe dat nog steeds bij dezelfde werkgever. Ervaring in de bedrijfstak die transport heet zo'n 50 jaar, waarvan een twintig jaar in de berging, nationaal en internationaal. Of ik dit een prestatie vind? Nee dit was en is gewoon mijn leven en ik hou niet zo van mensen die naast hun schoenen lopen....reus.

Schrijf jij hier nou je ervaring maar neer die je bij je diverse werkgevers opgedaan hebt in de paar jaar die je in de bedrijfstak werkzaam bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei shompie:

Zo leuk dit, er zijn hier mensen die een ander opdringen wat de " norm"   is. Die wel ff uitmaken wat goed voor ons is. En als er dan een keer word tegengesproken schieten ze in de verdediging en gaan ze met het vingertje wijzen.

Ik zit nog altijd liever alleen in de auto als in een chauffeursrestaurant waar je van dit soort blaaskaken tegenkomt.

Over het algemeen snap ik beide kanten van het verhaal wel, echter heb ik het niet nodig dat een veels te drukke collega over mijn eten heen zit te sputteren.:D

 

Maar gewoon een bakkie doen heb ik geen problemen mee, achja iedereen is anders en daar moet geen probleem over gemaakt worden.:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei hwm.klaassen:

Ik kan jouw heel goed begrijpen

 

Maar waarom ga je staan op het terrein van een bedrijf Je weet het Het heeft met de verzekering te maken met er om heen Ga dan op een dorps plein staan

Vaak nog goed koop ook

Die tijd is voorbij om voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten

Huub

 

 

Ik had niet veel keuze,

 

Of ik ging voor het dok staan en kon optijd laden zonder verder problemen te krijgen met de verlader en opdrachtgever.

 

Of ik ging daar staan laden binnen mijn dienst tijd ik mocht namelijk tot 10:00U.

Maar dan moest ik vervolgens nog 9 uurtjes maken. Terwijl ik er al om 01:00U was. Dit is dus verspilde tijd.

 

Als ik toch om 10:00U  nog 9 uur pauze ging nemen, dan kon ik pas weer om 19:00U vertrekken. En de terminals in Antwerpen sluiten al om 21:00U.

Dus had ik niet meer kunnen afzetten.

Dit terwijl ik nog maar 2 uurtjes nodig had voor de volle 9 uur pauze.

 

Nu heb ik afgezet, en een nieuwe opgepikt. Dat is een extra rit, want op Vrijdag ochtend krijg ik normaal niks al te ver meer.

 

Dus uit het beeld van een ondernemer was dit de enige logische oplossing.

En ja in dienst maakt een chauffeur dat echt niet uit.

Dus vandaar dat ik dit heb gedaan, en ik zou het zo weer doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Pierre:

 

En daarom zijn wij ook heel blij dat jij lekker in je auto blijft zitten knoeien...

LOL

 

Aha, jij voelt jezelf dus aangesproken ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pierre, dit is nu zo'n mooi voorbeeld.

 

Ik zeg hier wat ik denk over mensen die denken dat ze het beste weten voor anderen. Dat die groep mensen wel even voor anderen bepaald waar en hoe ze moeten eten. En wat is jou bijdrage op mijn reactie, weer een zielige persoonlijke aanval zonder een enkele bijdrage aan deze discussie. Zielig, vind je niet....

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei shompie:

Pierre, dit is nu zo'n mooi voorbeeld.

 

Ik zeg hier wat ik denk over mensen die denken dat ze het beste weten voor anderen. Dat die groep mensen wel even voor anderen bepaald waar en hoe ze moeten eten. En wat is jou bijdrage op mijn reactie, weer een zielige persoonlijke aanval zonder een enkele bijdrage aan deze discussie. Zielig, vind je niet....

Het he we zijn er weer  zo gezellig  jullie  zo samen.. ga zo door  anders is er hier geen fuck  aan :ja: en tis  bijna wkend :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu moet je het niet om gaan draaien Pierre. Jij heb al meerdere keren gezegd hoe jij over die "kistvreters"  denkt. Die discussie speelde een aantal jaren terug ook weet je nog. Toen ik heerlijk elke avond naast de auto stond te koken. Ik wil er als ik thuis ben wel wat uitspraken van jou bijzoeken hoor. Wat mij tegenvalt van jou is dat jij jou norm wil opdringen aan mensen die anders denken over dit onderwerp. En dan kun jij wel zeggen, mij intereseerd het niet als ze uit de kist eten maar stop dan ook met deze mensen belachelijk te maken als ze liever de "kliekjes"  van thuis eten ipv die halve meier in de kroeg stuk gooien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden