Spring naar bijdragen
Pierre

Doe je voordeel, kook eens in je auto!

Recommended Posts

Ik ken je niet Schoenenreus en daar zal ik ook niet veel aan missen denk ik, toen jij je rijbewijs haalde in Juni 2010 was ik net drie maanden met pensioen gegaan. Mijn naam is geen geheim die staat op het forum en mijn geboorte jaar ook. Na mijn pensionering ben ik beperkt medicijnen gaan rijden op Engeland en doe dat nog steeds bij dezelfde werkgever. Ervaring in de bedrijfstak die transport heet zo'n 50 jaar, waarvan een twintig jaar in de berging, nationaal en internationaal. Of ik dit een prestatie vind? Nee dit was en is gewoon mijn leven en ik hou niet zo van mensen die naast hun schoenen lopen....reus.

Schrijf jij hier nou je ervaring maar neer die je bij je diverse werkgevers opgedaan hebt in de paar jaar die je in de bedrijfstak werkzaam bent.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan jouw heel goed begrijpen

Maar waarom ga je staan op het terrein van een bedrijf Je weet het Het heeft met de verzekering te maken met er om heen Ga dan op een dorps plein staan

Vaak nog goed koop ook

Die tijd is voorbij om voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei shompie:

Zo leuk dit, er zijn hier mensen die een ander opdringen wat de " norm"   is. Die wel ff uitmaken wat goed voor ons is. En als er dan een keer word tegengesproken schieten ze in de verdediging en gaan ze met het vingertje wijzen.

Ik zit nog altijd liever alleen in de auto als in een chauffeursrestaurant waar je van dit soort blaaskaken tegenkomt.

Over het algemeen snap ik beide kanten van het verhaal wel, echter heb ik het niet nodig dat een veels te drukke collega over mijn eten heen zit te sputteren.:D

Maar gewoon een bakkie doen heb ik geen problemen mee, achja iedereen is anders en daar moet geen probleem over gemaakt worden.:banaan:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei hwm.klaassen:

Ik kan jouw heel goed begrijpen

Maar waarom ga je staan op het terrein van een bedrijf Je weet het Het heeft met de verzekering te maken met er om heen Ga dan op een dorps plein staan

Vaak nog goed koop ook

Die tijd is voorbij om voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten

Huub

Ik had niet veel keuze,

Of ik ging voor het dok staan en kon optijd laden zonder verder problemen te krijgen met de verlader en opdrachtgever.

Of ik ging daar staan laden binnen mijn dienst tijd ik mocht namelijk tot 10:00U.

Maar dan moest ik vervolgens nog 9 uurtjes maken. Terwijl ik er al om 01:00U was. Dit is dus verspilde tijd.

Als ik toch om 10:00U  nog 9 uur pauze ging nemen, dan kon ik pas weer om 19:00U vertrekken. En de terminals in Antwerpen sluiten al om 21:00U.

Dus had ik niet meer kunnen afzetten.

Dit terwijl ik nog maar 2 uurtjes nodig had voor de volle 9 uur pauze.

Nu heb ik afgezet, en een nieuwe opgepikt. Dat is een extra rit, want op Vrijdag ochtend krijg ik normaal niks al te ver meer.

Dus uit het beeld van een ondernemer was dit de enige logische oplossing.

En ja in dienst maakt een chauffeur dat echt niet uit.

Dus vandaar dat ik dit heb gedaan, en ik zou het zo weer doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei shompie:

(....) Ik zit nog altijd liever alleen in de auto als in een chauffeursrestaurant waar je van dit soort blaaskaken tegenkomt.

En daarom zijn wij ook heel blij dat jij lekker in je auto blijft zitten knoeien...

LOL

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pierre, dit is nu zo'n mooi voorbeeld.

Ik zeg hier wat ik denk over mensen die denken dat ze het beste weten voor anderen. Dat die groep mensen wel even voor anderen bepaald waar en hoe ze moeten eten. En wat is jou bijdrage op mijn reactie, weer een zielige persoonlijke aanval zonder een enkele bijdrage aan deze discussie. Zielig, vind je niet....

bewerkt door shompie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei shompie:

Pierre, dit is nu zo'n mooi voorbeeld.

Ik zeg hier wat ik denk over mensen die denken dat ze het beste weten voor anderen. Dat die groep mensen wel even voor anderen bepaald waar en hoe ze moeten eten. En wat is jou bijdrage op mijn reactie, weer een zielige persoonlijke aanval zonder een enkele bijdrage aan deze discussie. Zielig, vind je niet....

Het he we zijn er weer  zo gezellig  jullie  zo samen.. ga zo door  anders is er hier geen fuck  aan :ja: en tis  bijna wkend :p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei lambiek:

Ja  !!!!! :ja:

Dat moet iemand toch zelf weten wat hij doet

Dat is zeker zo Lambiek. Of je nou een halve meier op zit te vreten en te zuipen in een routier, of je kookt je eigen potje en steekt de hele OKV in je zak, dat moet iedereen zelf weten. Als je maar oppast met de gasfles als je naast me staat.

Maar om nou de mensen die het chauffeursrestaurant verkiezen boven de kist gelijk 'van dit soort blaaskaken' te gaan noemen vind ik wel ver gaan.

Als je dat durft te beweren dan kun je de bal ook een keer terug verwachten, toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu moet je het niet om gaan draaien Pierre. Jij heb al meerdere keren gezegd hoe jij over die "kistvreters"  denkt. Die discussie speelde een aantal jaren terug ook weet je nog. Toen ik heerlijk elke avond naast de auto stond te koken. Ik wil er als ik thuis ben wel wat uitspraken van jou bijzoeken hoor. Wat mij tegenvalt van jou is dat jij jou norm wil opdringen aan mensen die anders denken over dit onderwerp. En dan kun jij wel zeggen, mij intereseerd het niet als ze uit de kist eten maar stop dan ook met deze mensen belachelijk te maken als ze liever de "kliekjes"  van thuis eten ipv die halve meier in de kroeg stuk gooien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-1-2017 om 13:45 zei *Ger*:

Ook springen ze een gat in de lucht als ze op moeten naar Frankrijk voor het weekend, dat betekend hotel, tv, wifi en ontbijt wat betaald wordt door de firma, middageten en avondeten doen ze dan wel in de cabine, met een losse trekker kom je overal ;)

Dat is niet wat Tjietse,Edwin en de wet voorschrijven Ger,:D

Volgens hun mag de 45 urige wekelijkse rust niet in een voertuig doorgebracht worden.

anderzijds ,als dit toegestaan is mag ik dan,als ik in de routier ontbijt ,middag en avondmaal neem,wél in de cabine overnachten daarna???

En mag die Pool ,die bij bijvoorbeeld,Wolter Koops,of Bas of bij jullie,waar hij ,in het pand van zijn baas,de beschikking heeft over compleet ingerichte keuken,was machine,droger,sateliet TV en WIFI,WC en douche,wel in zijn cabine( voorzien van standverwarming en standairco) overnachten????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei europeaan:

Dat is niet wat Tjietse,Edwin en de wet voorschrijven Ger,:D

Volgens hun mag de 45 urige wekelijkse rust niet in een voertuig doorgebracht worden.

anderzijds ,als dit toegestaan is mag ik dan,als ik in de routier ontbijt ,middag en avondmaal neem,wél in de cabine overnachten daarna???

En mag die Pool ,die bij bijvoorbeeld,Wolter Koops,of Bas of bij jullie,waar hij ,in het pand van zijn baas,de beschikking heeft over compleet ingerichte keuken,was machine,droger,sateliet TV en WIFI,WC en douche,wel in zijn cabine( voorzien van standverwarming en standairco) overnachten????

Ik heb geen zin in een welles nietes spelletje, je weet verdomd goed hoe de regel luid.

Ik ga ook niet overal rare dingen zoeken dat laat ik aan jullie over, er staat gewoon dat je de verkorte wekelijkse rust in de cabine mag doorbrengen, wat inhoud de lange van 45 dus niet, waar je mag gaan eten staat nergens beschreven.

Ook op de vestiging mag je niet in de cabine verblijven, al zegt onze minister weer iets anders, Laten we maar gewoon de uitspraken van de rechters afwachten 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ger ik heb een vraag en die is niet om jou af te zeiken!!

je schrijft dat er geschreven staat dat je de verkorte rust in de cabine mag doorbrengen! dan komt mijn vraag;

13 uur geleden zei *Ger*:

, wat inhoud de lange van 45 dus niet,

als je spreekt over inhouden dan heb je het in mijn ogen toch over jou inzicht? en hier lopen dan dus de meningen over elkaar heen.

want jij meent dit, een ander meent dat, en ga zo maar door, en ga zo maar door. 

en voor je het weet zitten we dus met z,n allen met zoals dus realiteit is een rij en rusttijdenwet van bijna 100!! pagina,s dik waar geen mens meer wijs uit kan.

ja ik weet je zal me een giga grote stommerik vinden en een zeikerd maar dat is dan jammer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Josimo ik weet niet of jij je kan herinneren dat er vroeger van Struyk van die maaltijd blikken te koop waren die zaten ook in een echt blik.

ik had in uitlaat boven en onder gat van 10mm geboord.

als ik wist dat ik nergens meer wat te eten kon kopen of omdat ik het nergens wat vond bijv, GB schoof ik zo,n blik in de uitlaat bout er voor dan nog ongeveer 15min rijden tot waar ik dan stond en blik was super heet. was niet ideaal maar beter als koken in m,n hut of hongerlijden.

maar ik geloof dat deze oplossing wat die gast heeft tegenwoordig niet meer echt gewaardeerd word. ivm euro5/6 en al die gein.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei *Ger*:

Ik heb geen zin in een welles nietes spelletje, je weet verdomd goed hoe de regel luid.

Ik ga ook niet overal rare dingen zoeken dat laat ik aan jullie over, er staat gewoon dat je de verkorte wekelijkse rust in de cabine mag doorbrengen, wat inhoud de lange van 45 dus niet, waar je mag gaan eten staat nergens beschreven.

Ook op de vestiging mag je niet in de cabine verblijven, al zegt onze minister weer iets anders, Laten we maar gewoon de uitspraken van de rechters afwachten 

Dat staat er niet Ger,en dat weet jij ook.:D:D

Er staat ( in art 8.8 van EU 561/2006) dat je een verkorte rust in een voertuig door mag brengen.

8. Wanneer een bestuurder dit zo verkiest, mogen dagelijkse rusttijden en verkorte wekelijkse rusttijden buiten de standplaats in een voertuig worden doorgebracht indien dit voor iedere bestuurder behoorlijke slaapfaciliteiten biedt en het voertuig stilstaat

Als je de normale rust dat dus niet mag,zoals jij zegt,mag je dan ook niet in je oplegger gaan zitten koken,want de oplegger is ook "een voertuig"

Zou jij,in Frankrijk of waar dan ook ,in je oplegger mogen koken en bakken als je in t hotel slaapt,mag ik in mijn cabine slapen als ik in t restaurant de rest van mijn tijd doorbreng.eerlijk toch? 

Niet met twee maten meten.

Laten we t dus aan de rechters overlaten,die hebben hopelijk wel t verstand om eens te gaan kijken wat er werkelijk aan de hand is eens te luistern naar mensen die t werk in de praktijk uitoefenen.

De regel is er ja,dat staat buiten kijf,maar als een regel in de praktijk niet werkt ( want dat gaat t verbod  in de cabine niet doen) moet je m gewoon afschaffen,dat misstaat niemand en geen enkele politicus hoeft zich daarvoor te schamen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden