Spring naar bijdragen
Pierre

Doe je voordeel, kook eens in je auto!

Recommended Posts

hallo allemaal ik heb nog even een vraagje over dit gedoe, hoe oud is dit wetsartikel eigenlijk?? en ik bedoel niet wat er nu weer op tafel gebracht is door deze of gene "slimme bondsmedewerker" maar het artikel wat ergens in een of ander onder-gestoft is geraakt na zoveel jaren in een of ander archief te hebben gelegen.  :eek:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei kees:

hallo allemaal ik heb nog even een vraagje over dit gedoe, hoe oud is dit wetsartikel eigenlijk?? en ik bedoel niet wat er nu weer op tafel gebracht is door deze of gene "slimme bondsmedewerker" maar het artikel wat ergens in een of ander onder-gestoft is geraakt na zoveel jaren in een of ander archief te hebben gelegen.  :eek:

Kees,het is artikel 8.8 van EU verordening 561/2006,dat wil zeggen dat het staat in de 561 ste verordening die in 2006  in het leven geroepen is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarmee je niet aangeeft hoe oud het wetsart. is europeaan ;)

Het is er ergens deze eeuw ingekomen, maar ik kan zo niet zeggen wanneer, moet ik zoeken en dat doe ik in mijn dagelijkse rust zo min mogelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei *Ger*:

Waarmee je niet aangeeft hoe oud het wetsart. is europeaan ;)

Het is er ergens deze eeuw ingekomen, maar ik kan zo niet zeggen wanneer, moet ik zoeken en dat doe ik in mijn dagelijkse rust zo min mogelijk.

Dat valt me van je tegen Ger.:D:D

Hier staat t luid en duidelijk(n zoals ik al aangaf)

VERORDENING (EG) nr. 561/2006 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD van 15 maart 2006

Bron:

http://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:5cf5ebde-d494-40eb-86a7-2131294ccbd9.0015.02/DOC_1&format=PDF

Dus niet" ergens" in deze eeuw;op 15 maart 2006 om precies te zijn( alle EU verordeningen heten 2006 achter de /,in het jaar 2006.

Daar staat overigens nog meer in:

tot harmonisatie van bepaalde voorschriften van sociale aard voor het wegvervoer, tot wijziging van Verordeningen (EEG) nr. 3821/85 en (EG) nr. 2135/98 van de Raad en tot intrekking van Verordening (EEG) nr. 3820/85 van de Raad

EU 3821/85 was de voorloper van EU 561/2006,en daar stond niks over een verbod over doorbrengen van rust in een voertuig:

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:31985R3820&from=NL

( EU 3821/85 was van de vorige eeuw,van 20 december 1985 om precies te zijn:D)

bewerkt door europeaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb dit gevraagd om de volgende reden; er staat mij iets bij dat er in een heel donker verleden toen de chauf,stoel vaak nog een sinaasappel kist was een vergelijkbaar artikel is geweest . 

en omdat er de laatste jaren al meer dan genoeg "gepensioneerde artikelen" opgepoetst zijn en als nieuw gepresenteerd zijn.

lijkt dit mij ook zo,n "gepensioneerd artikel"

maar mijn excuses als ik het fout heb :confused: :confused: 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei europeaan:

Rust zacht Ger.:kiss:

Zo nu heb ik ff tijd, de auto aan de kant gezet en even antwoorden ;)

1 uur geleden zei europeaan:

en daar stond niks over een verbod over doorbrengen van rust in een voertuig

Niet :confused:  oké ook jij moet dus leren lezen:

6. Rusttijd ter compensatie van de inkorting van de dagelijkse en/of wekelijkse rusttijden, moet bij een andere rusttijd van ten minste acht uur worden gevoegd en moet, op verzoek van de betrokkene, worden toegestaan op de plaats waar het voertuig geparkeerd is of in de standplaats van de bestuurder.

7. De dagelijkse rusttijd mag in een voertuig worden doorgebracht, mits het voertuig een slaapbank bevat en stilstaat

Het is dus een belangrijke uitbreiding in de rusttijd die genoten mag worden in de cabine die we nu hebben, vroeger mocht alleen de dagelijkse rust in de cabine doorgebracht worden. 

Maar lees vooral ook even onder nr 6 wat daar staat ;) :p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei europeaan:

Dank je Ger,kleine moeite ,groot plezier hè.:angel:

(Dit soort wetten staan bij mij allemaal stand-by in een mapje.):ja:

Bij mij ook, maar ik moet soms ook werken en dan heb ik hier ff geen tijd voor.

Ik heb je ondertussen antwoord gegeven en zit nu te genieten van je gezicht (in gedachten dan he :D)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei europeaan:

Dat valt me van je tegen Ger.:D:D

Hier staat t luid en duidelijk(n zoals ik al aangaf)

VERORDENING (EG) nr. 561/2006 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD van 15 maart 2006

Bron:

http://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:5cf5ebde-d494-40eb-86a7-2131294ccbd9.0015.02/DOC_1&format=PDF

Dus niet" ergens" in deze eeuw;op 15 maart 2006 om precies te zijn( alle EU verordeningen heten 2006 achter de /,in het jaar 2006.

Daar staat overigens nog meer in:

tot harmonisatie van bepaalde voorschriften van sociale aard voor het wegvervoer, tot wijziging van Verordeningen (EEG) nr. 3821/85 en (EG) nr. 2135/98 van de Raad en tot intrekking van Verordening (EEG) nr. 3820/85 van de Raad

EU 3821/85 was de voorloper van EU 561/2006,en daar stond niks over een verbod over doorbrengen van rust in een voertuig:

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:31985R3820&from=NL

( EU 3821/85 was van de vorige eeuw,van 20 december 1985 om precies te zijn:D)

EDIT: de voorganger van 561/2006 was niet EU 3821/85 maar EU 3820/85.

( 3821/85 waren de regels betreffende het controle apparaat)

( sorry,stom van mij.:stom::stom:

bewerkt door europeaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 01/15/2017 om 21:20 zei schoenenreus:

(....) kijk afval naast de container gooien is niet netjes maar hoe vaak zitten die containers niet afgeladen vol? worden misschien 1 keer in de week of misschien zelfs wel 2 weken geleegd. (...) zwerfafval bestaat al zolang als de mens bestaat en zal ook blijven bestaan dit is echt niet meer of minder geworden sinds het oostblok hier rijdt.

Dacht deze week nog eens aan deze uitspraak en kwam langs de ITTL pisparking in Gilze.

Ik zie hier nergens een container staan, leeg of vol. Lekker het hele weekend kamperen naast hun eigen vuilnisbelt die er zowiezo altijd ligt.

Zou het er zo ook uitzien als hier wekelijks een groepje Hollanders stond te kamperen? Denk zelf van niet...

Dit soort paupers kan b.v. ook hun huisvuil meenemen en onderweg of bij de klant in een container gooien, maar ze flikkeren het gewoon neer waar ze staan, container of niet.

Gewoon een stel asociale viezerikken die schijt hebben aan alles.

tmp_2482-20170303_152916-109380577.jpg

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zag d'r vorige week één proberen zo'n grote zak in een vuilnisbak te wurmen, dus sommige hebben die wel bij zich... Grote zak door te klein gat is geen aanrader, want rekt het niet dan scheurt het wel. :rolleyes:

@Pierre Net achter die rechter Actros is zo'n blauw/groen/blauwe vuilnisbak te zien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Murphy:

Toch heb ik mijn twijfels hierover...

Hebben die gasten van die grote vuilniszakken mee?

Het meeste wat er ligt zijn gewoon pedaalemmerzakken en andere bende.

En grote vuilniszakken, die heb ik zelfs nog wel bij.

1 minuut geleden zei Leeuw:

Net achter die rechter Actros is zo'n blauw/groen/blauwe vuilnisbak te zien.

Dat maakt het nog triester dan het al is. Mik het dan bij de vuilnisbak ook al zit die vol, normaal gesproken nemen ze het dan wel mee.

Nu ligt daar zomaar een berg afval op een hoop gegooid en ik heb zo'n vermoeden dat de vuilnisdienst ook denkt " bekijk het effe lekker met je teringbende"...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Pierre:

Dit soort paupers kan b.v. ook hun huisvuil meenemen en onderweg of bij de klant in een container gooien, maar ze flikkeren het gewoon neer waar ze staan, container of niet.

Gewoon een stel asociale viezerikken die schijt hebben aan alles.

Die "pisparking"in Gilze is/was de vestiging van het Nederlandse kantoor van dat Hongaarse ITTL.

ZE zouden ook bij het Vliegveld kunnen parkeren,daar eten en van de toiletten gebruik maken en daar hun vuilnis in de ,ongetwijfeld,aanwezige vuilnisbakken deponeren.

Maar dat is juist t probleem;men wil zoveel  mogelijk rendement halen uit het verblijf in ons land en langs de ander kant zo weinig mogelijk bijdragen aan het in stand houden van onze economie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei europeaan:

Die "pisparking"in Gilze is/was de vestiging van het Nederlandse kantoor van dat Hongaarse ITTL.

ZE zouden ook bij het Vliegveld kunnen parkeren,daar eten en van de toiletten gebruik maken en daar hun vuilnis in de ,ongetwijfeld,aanwezige vuilnisbakken deponeren.

Dat Nederlandse kantoor staat volgens mij in Deventer, aan de Londenstraat 5 om precies te zijn... Haal ze daar maar naar toe in het weekend (en op overige rustdagen), dat kan er wel van af met die lage lonen. Blijven wij ook welkom bij 't Vliegveld ;)

https://www.google.nl/maps/place/Londenstraat+5,+7418+EE+Deventer/@52.2417557,6.1882608,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47c7eb00aaf536c9:0xadbc790f929abebf!8m2!3d52.2417524!4d6.1904495

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Marotrans:

Dat Nederlandse kantoor staat volgens mij in Deventer, aan de Londenstraat 5 om precies te zijn... Haal ze daar maar naar toe in het weekend (en op overige rustdagen), dat kan er wel van af met die lage lonen. Blijven wij ook welkom bij 't Vliegveld ;)

https://www.google.nl/maps/place/Londenstraat+5,+7418+EE+Deventer/@52.2417557,6.1882608,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47c7eb00aaf536c9:0xadbc790f929abebf!8m2!3d52.2417524!4d6.1904495

Wat ik bedoel Maarten is dat ,als ze gewoon deelnemen aan ons economisch circuit,er geen enkel bezwaar is dat ze bij t vliegveld ( of bij welke kroeg dan ook)parkeren.

Als ze daar eten en hun geld verteren,zoals wij dat ook altijd gedaan hebben,zijn ze daar gewoon klant,en kunne ze gebruik maken van de faciliteiten die daar geboden worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei road train:

Ittl is van vos uit Deventer. 

Marotrans 

Dat weet ik, daarom ook :angel:

Toen er nog een andere naam op dat pand stond heb ik er bijna 10 jaar gewerkt...

1 minuut geleden zei europeaan:

Wat ik bedoel Maarten is dat ,als ze gewoon deelnemen aan ons economisch circuit,er geen enkel bezwaar is dat ze bij t vliegveld ( of bij welke kroeg dan ook)parkeren.

Als ze daar eten en hun geld verteren,zoals wij dat ook altijd gedaan hebben,zijn ze daar gewoon klant,en kunne ze gebruik maken van de faciliteiten die daar geboden worden.

Klopt Peter, dat is ook het hele eieren eten. Deden ze dat maar, dan bestond dit deel van het probleem in ieder geval niet en profiteerde "de BV Nederland" er nog íets van mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei europeaan:

de ander kant zo weinig mogelijk bijdragen aan het in stand houden van onze economie.

Zo ze dragen helemaal niets bij.  ..

Het enige wat ze vullen is de vuilnisbak  na een wkend je lekker op de parking staan kan een vuilnis wagen d'r kompleet laden :kill:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei road train:

(...) Het enige wat ze vullen is de vuilnisbak  na een weekendje lekker op de parking staan

Weekendje?

Hedenochtend, vrijdag 10 maart.......

Ik heb zo'n vermoeden dat de eigenaar van dit terrein bewust de rotzooi niet op laat halen of op laat ruimen en ook bij zichzelf denkt 'stik er maar in' met dat grafvolk.

tmp_15800-20170310_092350-219742214.jpg

Ik wilde er eigenlijk effe pauze maken maar kon m'n span nergens kwijt in de parkeervakken tussen de blokken beton.

Allemaal te danken aan dat pleurisvolk...

tmp_15800-20170310_0922271118341507.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden