[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Welk type vrachtwagen is dit?


toddemij

Vraag

  • Forumlid

Ik ben op zoek naar het type vrachtwagen op foto 2 . Overduidelijk een Chevrolet maar van wanneer en welk type. Moet ergens jaren vijftig of zestig zijn. Verder ken ik het personenvoertuig op foto 1 ook niet. Iemand een idee? Zij waren in gebruik bij de firma Monster uit Gorinchem.

P. van Hemert 1.jpg

P. van Hemert, foto 2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Die Chevrolet is veel ouder. Kenmerkend voor dit model zijn de de ongelijk beginnende louvres onder het logo en die zie je terug op het model van 35/36.

 

Zo te zien is het een dubbellucht en daarmee waarschijnlijk een 1,5 tons wagen. Kijk, deze heeft dezelfde wielen en louvres. De cabine is wel wat anders (die op de foto lijkt wat platter en het deurraampje is vierkanter) maar overall lijkt hij er veel op.

 

 

bewerkt door minuteman
typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De tweede auto is vrijwel zeker een Buick uit 1929-1931 series 129 type 50 of 51 

 

Let op de dikke chromerand op de grille en de welving die van de grille doorloopt in de motorkap. Ook het ventilatieklepje tussen de louvres en het voorportier is zichtbaar Verder valt het uitstekende lampje op net na de motorkap.

 

1929-buick-model-51-close-coupled-sport- 

P. van Hemert 1.jpg

 

bewerkt door minuteman
Even onder elkaar gezet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt!! voor de antwoorden. Ik heb nu een duidelijke tijdsaanduiding zodat ik mijn document over de Firma Monster uit Gorinchem kan verbeteren. Prachtige wagens trouwens die Buick's. Mijn opa was gek op Amerikaanse wagens en kocht daarom veelal deze wagens voor zijn bedrijf. Fijn Minuteman voor je foto's en bijdrage. De anderen ook voor hun reacties. Ik heb hier nog een paar foto's van oude vrachtwagens die de firma Monster ook in gebruik had in de jaren veertig/vijftig, de eerste, een International serie K bouwjaar 40-47 , de tweede is mij nog onbekend, moet jaren twintig/dertig zijn, dit voor de liefhebber.

trailer jaren zestig..jpg

Vrachtwagen J.Monster, met staalnetten.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden