[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Tachograaf


Stefansnel

Vraag

  • Forumlid

Beste chauffeurs, 

 

Ik heb even een vraagje. Ik ga binnenkort op een Scania rijden. Nou heeft die een 'andere' tachograaf. Er is 1 puntje waar ik een vraag over heb. Er komt een puntje waar staat "nu rusten tot (zie afbeelding)". Wat moet je daar invoeren? Ja of nee? Want ik weet dat deze uit zichzelf op pauze gaat als je stil staat (laden/lossen). 

 

Kan iemand mij dit even uitleggen? 

 

Bedankt!! 

 

Stefan 

IMG_0904.PNG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Pierre:

 

Wanneer je klok op rust springt als je je contact afzet, zul je af en toe ook die klok weer op arbeid moeten zetten las je gaat lossen of laden, tanken, weet ik wat allemaal. De hele dag de klok alleen maar op rust en rijden is niet echt geloofwaardig bij controle.

Zo gemakkelijk kom je er dus niet mee weg.

Tot nu toe nog geen gezeik mee gehad (zet hem nooit handmatig op arbeid of rust).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei Stefansnel:

Heb dit wel reeds gevonden op internet. Ik wordt daar persoonlijk niet veel wijzer uit. Ik kan ja of nee kiezen als ik de kaart invoer. 

IMG_0905.JPG

Is dus gewoon zoals het was, alleen zinnetjes is iets anders. Heb je nadat je je pas er uit hebt gehaald nog gereden (analoog) of arbeid verricht? Dan is het nee. Zowel, dan moet je dat rechter kollommetje uitvoeren.

 

Eigen voorbeeld van afgelopen week:

Was vrijdag terug, pas er uit, ik naar huis. Morgen vertrek ik weer, dus pas er in, blijf op ok drukken (heb niet meer gewerkt, en beginland is zelfde als eindland) totdat hij zegt 'klaar om te rijden'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei Grunneger:

Is dus gewoon zoals het was, alleen zinnetjes is iets anders. Heb je nadat je je pas er uit hebt gehaald nog gereden (analoog) of arbeid verricht? Dan is het nee. Zowel, dan moet je dat rechter kollommetje uitvoeren.

 

Eigen voorbeeld van afgelopen week:

Was vrijdag terug, pas er uit, ik naar huis. Morgen vertrek ik weer, dus pas er in, blijf op ok drukken (heb niet meer gewerkt, en beginland is zelfde als eindland) totdat hij zegt 'klaar om te rijden'.

Top! Enorm bedankt!! Ik rij voorlopig nog alleen in de weekenden en vakanties ivm met mijn opleiding. Dan weet ik voor de volgende keer dat ik 'ja' moet hebben! Super bedankt voor de uitleg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dus ik ga maandag, als ik voor het eerst sinds begin december weer eens digitaal rijdt, alles handmatig in voeren van de laatste 9 weken?

 

En dit terwijl deze gegevens allemaal op de schijven staan die ik bij me heb?

 

Mijn werkgever mag dan blij zijn dat ik dinsdagmorgen zo ver ben dat ik eindelijk kan gaan rijden......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei Teddybeer:

Dus ik ga maandag, als ik voor het eerst sinds begin december weer eens digitaal rijdt, alles handmatig in voeren van de laatste 9 weken?

 

En dit terwijl deze gegevens allemaal op de schijven staan die ik bij me heb?

 

Mijn werkgever mag dan blij zijn dat ik dinsdagmorgen zo ver ben dat ik eindelijk kan gaan rijden......

Daar zijn in andere topics de nodige discussies al over gevoerd, en dit is totaal niet van toepassing in het geval van Stefansnel ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
24 minuten geleden zei Grunneger:

Ik bedoelde trouwens 'ja', bij 'tot nu toe rusten', ipv nee. Je hebt intussentijd alleen maar gerust.

Aha, dus even voor de duidelijkheid voor mij persoonlijk. Als ik volgende week zaterdag mijn pas erin doe moet ik het bevestigen met 'ja'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
27 minuten geleden zei Grunneger:

Als jij geen ander arbeid hebt verricht, en niet analoog hebt gereden, dan is het inderdaad ja. Dan blijf je ok doordrukken totdat hij zegt dat je kan gaan rijden.

Kijk super bedankt! Heb nu al zin in volgende week! Nogmaals bedankt Grunneger! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei Grunneger:

Als jij geen ander arbeid hebt verricht, en niet analoog hebt gereden, dan is het inderdaad ja. Dan blijf je ok doordrukken totdat hij zegt dat je kan gaan rijden.

Klopt deels.

 

Ook als jij in een geheel andere sector aan het werk zou zijn, tussen 2 diensten op een vrachtwagen, dan dien je die werk en pauze tijden handmatig in de tachograaf in te voeren voor je vertrekt........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Teddybeer:

Precies.

 

Zo hoort het volgens de letter van de wet.

 

Praktijk is dat je verklaard (intoetst) dat je de voorgaande tijd geen overige werkzaamheden gedaan hebt.

Ik wou het de topicstarter niet te moeilijk maken. En daarnaast, hij doet een opleiding, geen arbeid dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als jij je kaarf er in doet dan krijg je deze er voor. Ik druk gewoon nee. Je begint net met werken. En als je gereden hebt dan moet jd hem op werken zetten of rust het is net wat je wilt. Ik zet hem tussen door weleens op rust om mijn 45min er tussen te krijgen. En als je het contact uit zet en dan weer aan staat die op rust. Dan moet je ff knopje in druken dat die op werken staat.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 uur geleden zei Grunneger:

Is dus gewoon zoals het was, alleen zinnetjes is iets anders. Heb je nadat je je pas er uit hebt gehaald nog gereden (analoog) of arbeid verricht? Dan is het nee. Zowel, dan moet je dat rechter kollommetje uitvoeren.

 

Eigen voorbeeld van afgelopen week:

Was vrijdag terug, pas er uit, ik naar huis. Morgen vertrek ik weer, dus pas er in, blijf op ok drukken (heb niet meer gewerkt, en beginland is zelfde als eindland) totdat hij zegt 'klaar om te rijden'.

Top! Enorm bedankt!! Ik rij voorlopig nog alleen in de weekenden en vakanties ivm met mijn opleiding. Dan weet ik voor de volgende keer dat ik 'ja' moet hebben! Super bedankt voor de uitleg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden