[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Theorie examen Rijbewijs C


Martijnn

Vraag

  • Forumlid

Ik zal me meteen even voorstellen! :) Mijn naam is Martijn, 29 jaar en voormalig taxichauffeur. Al lange tijd denk ik erover om vrachtwagenchauffeur te worden en sinds gisteren ben ik er mee begonnen! Na een proefles was ik meteen verkocht. Nu ben ik druk met de theorieboeken bezig, RV1 verkeersregels en techniek en R2 V2 V3. 

 

- Weet iemand waar R2 V2 V3 voor staat? Ik weet dat het administratie is onder andere maar wat is de R2 dan. 

 

- Wat houden de cases in?

 

En verder, heeft iemand misschien nog goede tips voor me om het nog beter te leren?

 

 

bewerkt door Martijnn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

R staat voor Rijbewijs

 

C staat voor de categorie Rijbewijs (C of D )

 

V staat voor vakbekwaamheid

 

(volgens mij en wat ik ervan weet van vorig jaar).

 

Je doet het zij-instroom traject?

Op de zoekwoorden 'STL'   'Zij-instoorm' zou je hier wel wat ervaringen moeten kunnen lezen.

 

Ik heb er zelf ook over geschreven.. ben nu een paar maanden in bezit van de paperassen..

 

Succes, :ok: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De cases heeft dezelfde stof als bij administratie maar nu worden de vragen

gesteld door middel van een verhaal.

Dit vond ik persoonlijk het moeilijkste onderdeel en waar ik de meeste tijd voor nodig had bij het examen.

Het is gewoon een kwestie van HEEL goed lezen.

 

Succes!! :bey:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Welk deel is exact code 95 dan eigenlijk? Want het staat allemaal niet specifiek beschreven wat nu wel en niet tot code 95 behoort in het boek 'administratie goederenvervoer' R2 V2 V3.

 

Ik wil zsm alle theorie examens halen. Verkeer en techniek heb ik al behaald de eerste keer. En dan volle bak aan de lessen op de Scania R500 V8! _0_

bewerkt door Martijnn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Teddybeer:

Ik heb liever dat alles corerct en op tijd betaald wordt. Daarna zie je wel wat voor materiaal je mee werkt.

 

Een "dikke" wagen kan ik geen eten van kopen. Een correte betaling wel.

 

Dat gaat mij net zo. Een werkgever paait mij niet met een V8 met fietsenrek en een dozijn lampen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei RobNiat:

Och och. Gaan we nu ook al zeuren als iemand een V8 verkiest als les-auto.

 

Van mij heb je groot gelijk hoor. Als je gaat lessen dan doe je het net zo mooi 'in stijl'. Met een Daf kun je altijd nog rijden.

 

Precies Rob :) Toevallig is dat de enige rijschool in mijn directe omgeving en ja, dan is het leuk om voor het eerst te rijden in zo'n machtig ding. Niks mis met andere vrachtwagens, ik weet zeker dat ik daarin evenveel rijplezier heb als in deze.

 

Jammer dat mijn vraag overzien wordt door 'De V8'. 

bewerkt door Martijnn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Die code 95 stelt niks voor. Je moet 1 dagje praktijkoefening doen. Dat hield in mijn geval in dat je pallets in en uit een wagen haalt, een laadklep bedient, lading zekert met trekstangen enzo. That's all. 

Dus je hebt:

3x theorie

rijbewijs C

Dagje praktijkoefening

dagje manoeuvreren 

 

en dan E

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

mijn praktijk dag code 95 : 1 uurtje rijden op mijn manier , 2 uurtjes meerijden met de andere 2 cursisten , tussen door nog een koffie pauze van ca 30 min , ruim een uur middag pauze en van voren af aan weer beginnen en nu op de manier zo als de instructeur het ongeveer wilde hebben. Was een leuke man die instructeur , maar hebben wij nou echt nog wat opgestoken.......nou nee en dat vond de man ook helemaal niet interesant , want zo was zijn mening : maandag rij je toch weer op je eigen manier. En ja met 410 PK 53 ton op gang krijgen lukt niet met een ei onder het gas pedaal!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden