Spring naar bijdragen

Veiligheid eerst... of niet


HIT

Recommended Posts

  • Forumlid

Volgens de berichtgeving ging de chauffeur op de vlucht......

 

http://112vandaag.nl/2017/01/video-vrachtwagenchauffeur-negeert-stopteken-en-wil-er-vandoor-op-a27.html

 

Enige dat ik zie aan de hand van dit filmpje is een chauffeur die beter met de veiligheid op de weg bezig is dan de KMar zelf. Hij zet de vrachtauto op de vluchtstrook neer veiliger voor hem zelf en voor het overige verkeer, daar stopt hij en rijdt geen meter verder. "hij rijdt daarbij bijna een Marechausseeer omver" Kan iemand mij uitleggen hoe je dat doet als je de andere richting opstuurt als waar de beste man staat? Zoals ik al zeg kan ik aan de hand van dit filmpje niet zien dat wat er als commentaar bij staat ook waar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik schat zo in dat de KM over de vluchtstrook heeft gereden zonder bijzondere signalen te voeren, de chauffeur daar op heeft gereageerd met een knippertje groot licht en dat daar de heren weer niet van gediend waren. Wat er op andere media vermeld stond van 'drie pogingen' haal je ook niet uit dit filmpje; hij zet z'n combinatie verder aan de kant volgens mij...

 

Alleen de manier waarop verraadt een lichte frustratie :D

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
42 minuten geleden zei Marotrans:

Ik schat zo in dat de KM over de vluchtstrook heeft gereden zonder bijzondere signalen te voeren, de chauffeur daar op heeft gereageerd met een knippertje groot licht en dat daar de heren weer niet van gediend waren.

En dat hoeven ze dan ook weer niet, net als gewone politie dat niet hoeft. Dat het wel netter is ben ik met je eens, maar ook deze mensen hebben ontheffing RVV.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat klopt, maar toch... de redenen worden vaak genoeg genoemd, van opleiding tot noodzakelijke onopvallendheid maar in sommige situaties maakt de onbekendheid het niet minder irritant.

 

Ons medelid Valkje is op fb 'in conclaaf' met Dirk v.d. Broek zag ik; men gaat de toedracht achterhalen. Ik ben serieus benieuwd naar het hele verhaal :ja:

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een helden, zwaailampen en sirene aandoen op het moment dat de vrachtwagen al is gestopt op de vluchtstrook en vervolgens hun auto er dwars voor gooien...

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

normaal gesproken zal een marechaussee je niet aanhouden want die kunnen volgens mij geen boetes uitdelen voor bijvoorbeeld het vasthouden van je telefoon. aan de hand van het filmpje zie ik ook alleen maar dat de chauffeur zich ergert aan de manier waarop die ambtenaren hem staande houden en dus voor de veiligheid en doorstroming van de rijbaan af gaat staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

KMar, Politie, en Douane zijn alledrie AO instanties daarnaast hebben Kmar en Douane hebben alleen een andere prioriteitstaak.

Dit betekent dat zij mogen optreden tegen alle overtredingen en misdrijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei HIT:

En dat hoeven ze dan ook weer niet, net als gewone politie dat niet hoeft. Dat het wel netter is ben ik met je eens, maar ook deze mensen hebben ontheffing RVV.

Wat er vooraf aan gegaan is zal nog wel boven water komen, maar als die Kmar echt met gepaste spoed ergens heen wilde, hadden ze gewoon door moeten rijden ipv. die Dirkmobiel staande te houden!

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei steenhaas1:

Wat er vooraf aan gegaan is zal nog wel boven water komen, maar als die Kmar echt met gepaste spoed ergens heen wilde, hadden ze gewoon door moeten rijden ipv. die Dirkmobiel staande te houden!

Daar heb je ook gelijk in, en daar reageerde ik ook niet op.

Ik reageerde op dat dat moet met OGS, dat rijden over de vluchtstrook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden