[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

2 uur verplicht pauze schrijven


Fred N

Vraag

  • Forumlid

Hi 

Ik kan beginnen bij een transportondernemer die in de zeecontainers werkzaam is.

Nu lees ik in het contract het volgende;

* 2 uur pauze schrijven met laden en lossen* 

Is dat normaal in de container wereld i.v.m wachten bij de Terminals?

Ik weet niet beter dan 45 minuten en als je langer werkt dan gebruikelijk een uur.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Of het in de containerwereld normaal is weet ik niet, maar in het "gewone" transport is dit waanzin!

Hoewel bedrijven er genoeg ideen over op na houden (normeren, maximaleren etc) is wat jij schrijft dus niet algemeen geaccepteerd.

Kan je nog weg bij die uitbuiter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als dat zo is zou ik fijn op zoek gaan naar een andere werkgever die je wel beloond voor het werk dat je levert! Het is te belachelijk voor woorden dat je niets betaald krijgt terwijl je niet de mogelijkheid hebt om te doen en laten wat je wilt, dat kun je thuis nog altijd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Doornekamp33:

Ik schrijf nooit pauze, gaat bij ons standaard 45 minuten pauze vanaf, neem ik de pauze niet schrijf ik dat op als ik toestemming heb van de planning, heb ik dat niet dan neem ik pauze en komt er werk mee terug.

 

 

 

Dus de verplichte pauze voor de rijtijd regel je 'tussendoor'?

 

Of heb je aan 4,5 uur rijtijd per dag genoeg?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Doornekamp33:

Ik schrijf nooit pauze, gaat bij ons standaard 45 minuten pauze vanaf, neem ik de pauze niet schrijf ik dat op als ik toestemming heb van de planning, heb ik dat niet dan neem ik pauze en komt er werk mee terug.

 

 

 

Vind dit een hele rare benadering.

Als ik het goed begrijp dan is het zo dat wanneer jij geen pauze neemt het werk klaar komt.

Neem je wel pauze dan neem je lading mee terug :rolleyes:

 

Dat wil dus zeggen dat je elke dag op een vast tijd stip terug wil / moet zijn want de tijd er na wordt niet meer betaald.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
28 minuten geleden zei Tony.Macaroni:

(..)

 

Dat wil dus zeggen dat je elke dag op een vast tijd stip terug wil / moet zijn want de tijd er na wordt niet meer betaald.

 

 

Of de beschikbare tijd is op.. (ik geloof dat er koppel werk aan te pas komt..)

 

De verplichte pauzes .. ik vind het soms ook lastig toe te passen. Gisteren ook, dubbele pendel rit. Ik vertrek een half uur later dan gepland omdat de spullen niet eerder klaar zijn.. Ik vraag hoe laat ik terug verwacht wordt voor een 2e ronde.. Twee uur.e.. OK..

 

Nu ja, beetje rekenen.. leerde mij dat het verdomd krap werd als ik ook nog retour moet laden en lossen.. Tevens voor mij een nieuwe locatie.. dus ff zoeken etc.. Haalde de tijden dus ook niet.. had ik het halve uur pauze 'officieel' gemaakt.. werd het nog later en kwam de sluitingstijd van de vestiging écht in gevaar.. :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Of de beschikbare tijd is op.. (ik geloof dat er koppel werk aan te pas komt..)
 
De verplichte pauzes .. ik vind het soms ook lastig toe te passen. Gisteren ook, dubbele pendel rit. Ik vertrek een half uur later dan gepland omdat de spullen niet eerder klaar zijn.. Ik vraag hoe laat ik terug verwacht wordt voor een 2e ronde.. Twee uur.e.. OK..
 
Nu ja, beetje rekenen.. leerde mij dat het verdomd krap werd als ik ook nog retour moet laden en lossen.. Tevens voor mij een nieuwe locatie.. dus ff zoeken etc.. Haalde de tijden dus ook niet.. had ik het halve uur pauze 'officieel' gemaakt.. werd het nog later en kwam de sluitingstijd van de vestiging écht in gevaar.. :mad:

En hoe zit het dan als je gepakt word door de Rvi. Wie betaald de bekeuring? Als die bij het bedrijf komt dn die zit dat jij pauze maakt op de tacho / en je lost zelf!!.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei limer1845:


En hoe zit het dan als je gepakt word door de Rvi. Wie betaald de bekeuring? Als die bij het bedrijf komt dn die zit dat jij pauze maakt op de tacho / en je lost zelf!!.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
 

 

C'est moi.

 

Ja, is niet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei Tony.Macaroni:

 

Vind dit een hele rare benadering.

Als ik het goed begrijp dan is het zo dat wanneer jij geen pauze neemt het werk klaar komt.

Neem je wel pauze dan neem je lading mee terug :rolleyes:

 

Dat wil dus zeggen dat je elke dag op een vast tijd stip terug wil / moet zijn want de tijd er na wordt niet meer betaald.

 

Nee, ik hoef niet op een vast tijdstip terug te zijn, en alles word betaald op 1x een pauze van 45 minuten na, deze tijd heb ik nodig om de tacho weer op nul te krijgen en de tweede 4.5 uur kan aanboren om door te kunnen gaan.

 

Bij ons zijn er klanten die vroeg de ontvangst goederen sluiten, sommigen op 15 uur, 1 zelfs om 13 uur en een paar om 16 uur, als men nu een foutje maakt op de planning en deze inpland na de sluitingstijd en ik het niet kan halen,

of ik bij een klant lang sta te wachten voordat ik kan lossen, zijn er twee in mijn rit, en ik daardoor bij een ander te laat zou komen, maar het wel kan halen als ik geen pauze maak zo rond 13.30, dan zit ik er meestal aan, dan kan ik  doorrijden als ik toestemming heb, ik regel dat altijd op tijd dus kan ik wel ergens de 30 minuten er tussen proppen terwijl ik ergens sta.

Geeft men de toestemming niet dan ga ik dus gewoon pauze nemen, ik ga echt geen pauze nemen als ik klaar ben met uitventen, met het gevolg dat ik dus een klant mee terug neem die vroegtijdig is gesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Dus, de 2x 45 minuten pauze die je voor de rijtijd maakt, krijg je gewoon doorbetaald?

Nee die is voor mij zelf. De pauze!! Ik bedoel te zeggen als je bij een klant staat en daar je pauze er op zet onder het lossen. 15min doe ik zelf ook weleen. Maar de 30min niet.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nee, ik hoef niet op een vast tijdstip terug te zijn, en alles word betaald op 1x een pauze van 45 minuten na, deze tijd heb ik nodig om de tacho weer op nul te krijgen en de tweede 4.5 uur kan aanboren om door te kunnen gaan.
 
Bij ons zijn er klanten die vroeg de ontvangst goederen sluiten, sommigen op 15 uur, 1 zelfs om 13 uur en een paar om 16 uur, als men nu een foutje maakt op de planning en deze inpland na de sluitingstijd en ik het niet kan halen,
of ik bij een klant lang sta te wachten voordat ik kan lossen, zijn er twee in mijn rit, en ik daardoor bij een ander te laat zou komen, maar het wel kan halen als ik geen pauze maak zo rond 13.30, dan zit ik er meestal aan, dan kan ik  doorrijden als ik toestemming heb, ik regel dat altijd op tijd dus kan ik wel ergens de 30 minuten er tussen proppen terwijl ik ergens sta.
Geeft men de toestemming niet dan ga ik dus gewoon pauze nemen, ik ga echt geen pauze nemen als ik klaar ben met uitventen, met het gevolg dat ik dus een klant mee terug neem die vroegtijdig is gesloten.

Daar moeten ze toch met de Planning rekening houden. Dat die klant op tijdt dicht is. !!! Of zie ik het verkeerd. Wij hebben ook klanten die tussen de middag 2uur dicht zijn. Die probeer ik later te lossen!!!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Daar moeten ze toch met de Planning rekening houden. Dat die klant op tijdt dicht is. !!! Of zie ik het verkeerd. Wij hebben ook klanten die tussen de middag 2uur dicht zijn. Die probeer ik later te lossen!!!

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

 

Klopt, maar soms vergist een planner zich ook wel eens, ik weet het, bijna onmogelijk, en kan ik het op de ene manier niet oplossen door er eerder heen te gaan, rij soms van Dedemsvaart via hoek Emmen, Winschoten, Delfzijl, Groningen naar Leeuwarden, waar men om 16 uur sluit en ja om dan eerst Leeuwarden te doen en dan terug te gaan naar Delfzijl is geen optie.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden