[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Beroepschauffeur en vrije invoer van zaken....


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Recentelijk heb ik een discussie gevoerd over de vrije invoer van goederen, door een beroepschauffeur.

En zijn nog teveel mensen die totaal niets begrijpen van transport en wet en regelgeving hierbij.

Een vraag die ik vaag tegenkom: "Wie rijdt er vrachtwagen en kan voor mij wat meenemen"..... (Uit NL naar N)

Wel dan krijg je de onbenullen die denken dat je ook nog om kan rijden voor een doos kroketten....

Ik ben er eens ff voor gaan zitten en kwam ergens achter.

In Larvik hing ooit eens een lijstje wat je als beroepschauffeur mocht meenemen (ik reed zowat dagelijks DK-N). Vond het een beetje flauwekul, daar op andere grenzen niets vermeld stond.

Maar de wetgeving laat geen twijfel:

Als beroepschauffeur MAG je MINDER meenemen dan als toerist of inwoner van Noorwegen.

 

§ 5-1-4.Reisegods for personer i tjeneste på transportmidler
Personer som i løpet av reisen til Norge er i tjeneste på transportmiddel i internasjonal trafikk og personer på norske marinefartøy kan én gang innenfor en 24-timers periode innføre tollfritt

a) 40 sigaretter eller 100 gram andre tobakkvarer,

b) 100 blad sigarettpapir, og

c) andre varer enn alkohol til en verdi av 500 kr.

 

Vertaald staat hier:

Personen die voor hun beroep een voertuig/vaartuig (in samenhang met internationaal transport) besturen, mogen per 24 uur de volgende goederen tollvrij menemen:

40 peuken OF 100gr tabakwaren

100 sigarettenvloeitjes

Andere goederen (geen alcohol) tot een waarde van Nok. 500,-

 

Alcohol zou dus officieel NIET mogen!

 

En nee, als je met een trekker/oplegger aankomt aan de grens zullen ze de smoes prive ritje niet geloven.....LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden