[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Huisvesting van/door de werkgever


105.510

Recommended Posts

  • Forumlid
6 uur geleden zei Doornekamp33:



Maar of jij op de standplaats in de ene of de andere ligt te meuren maakt voor de vergoeding niet uit, volgens de CAO hoeft er geen OKV uitbetaald te worden op de standplaats.

Dat klopt helemaal. Dat het van de CAO niet hoeft wil nog niet zeggen dat je het niet hoeft te doen voor je personeel. 

 

Het kan wel degelijk het verschil maken of men voor een bepaalde firma, in dit geval Loos, wil werken in Tilburg terwijl men, om maar iets te noemen, op eigen kosten/gelegenheid vanuit Dokkum daar heen reist, de hele week daar zonder enige vergoeding in een hut van die firma mag bivakeren met nog een kudde collega's die je amper hekent.

 

Als je dan toch de hele week van huis wil zijn kan je ook werk zoeken/vinden waarbij het wel wordt gewaardeerd dat je de hele week je huis en haard achter je laat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eens kijken. je bent 25, getrouwd, kinderen. En dan 4 nachten ergens op een industrie terrein slapen... Internationaal kun je nog vrouw en/of kinderen mee nemen, de bouwkeet is het niet echt.... Nee. Dan zou ik, als t bedrif correct is en t werk naar je zin, verhuizen.

Dan bespaar je een hoop ruzies thuis, reis tijd is er niet meer. Tijd met famile.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei corydon:

Eens kijken. je bent 25, getrouwd, kinderen. En dan 4 nachten ergens op een industrie terrein slapen... Internationaal kun je nog vrouw en/of kinderen mee nemen, de bouwkeet is het niet echt.... Nee. Dan zou ik, als t bedrif correct is en t werk naar je zin, verhuizen.

Dan bespaar je een hoop ruzies thuis, reis tijd is er niet meer. Tijd met famile.

 

Moet de familie wel mee willen.. kinderen die op school net zijn gewend..

 

Nee, lijkt mij ook niet alles.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hoe de verdere inkleding bij Simon Loos gaat worden kan ik jullie niet vertellen, simpelweg omdat ik het niet weet. Misschien komen er wel vaste 'woon'plaatsen op een camping of 'n bungalowpark, verbaast me niets.

 

Wat ik wel weet, uit eigen ervaring, is dat overnachtingen op eigen vestigingen gewoon betaald worden zonder enige discussie. Het is wel een andere divisie maar dat maakt in dit geval niet uit. Onderweg ben ik al eens in Lochem gestrand met m'n uren, heb in overleg thuis gedoucht en gegeten maar veiligheidshalve in de auto geslapen: "Jij slaapt toch in de auto? Gewoon schrijven". Laatst eens op standplaats blijven staan omdat het al 22.00 uur was en ik zelf geen zin meer had om 60 km naar huis te rijden, ook dat is gewoon betaald. Dus waarschijnlijk gaat men daar niet moeilijk over doen.

 

Waarom er moeilijk aan chauffeurs te komen is? Geen idee... ik denk het probleem dat ook Peter Appel, St. v.d. Brink, Cornelissen etc. hebben: het is winkeldistributie en dat staat mensen tegen... Terwijl er geen chauffeurswerk bestaat met meer regelmaat en ver van tevoren bekende begin- en eindtijden. En qua zwaarte zal het met algemene distributie met 'n bak adressen niet veel verschillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als er "gewoon" onkostenvergoeding voor een overnachting van huis betaald wordt is alleen het soort werk, en misschien het "gedwongen" verblijven met een groep min of meer onbekenden het enige wat iemand er van kan weerhouden om er op in te gaan.

 

1 x per week heen en terug Tilburg hoeft dan niet het grootste struikelblok te zijn, al zal je wel over afdoende vervoer moeten beschikken......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat klopt helemaal. Dat het van de CAO niet hoeft wil nog niet zeggen dat je het niet hoeft te doen voor je personeel. 
 
Het kan wel degelijk het verschil maken of men voor een bepaalde firma, in dit geval Loos, wil werken in Tilburg terwijl men, om maar iets te noemen, op eigen kosten/gelegenheid vanuit Dokkum daar heen reist, de hele week daar zonder enige vergoeding in een hut van die firma mag bivakeren met nog een kudde collega's die je amper hekent.
 
Als je dan toch de hele week van huis wil zijn kan je ook werk zoeken/vinden waarbij het wel wordt gewaardeerd dat je de hele week je huis en haard achter je laat.

Er is hier iemand die verkondigd dat dat niet mag van de Bonden, dat hij op de vingers is getikt dat die meer betaalde dan de CAO.
Dus zou het niet mogen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op ‎5‎-‎2‎-‎2017 om 10:55 zei Schots en Scheef:

Maar je bent wel de hele week van huis.

Om even op Cargo Boss terug te komen

Je gaat vaak een wagen op brengen naar Bad Bellingen  , en daar neemt een Duitser de wagen over en lost hem uit in de Schweis

laad daar terug en komt hem dan weer terug brengen , waarna jij hem weer richting Holland brengt

Boss heeft daar een huisje voor zijn chauffeurs

Dus kort door de bocht : jij brengt een wagen  op = 2 kantjes rijden en brengt hem terug =2 kantjes rijden (nacht werk =overdag slapen)

Of je mag naar Berlijn die kant op

Boss houd zich strak aan de regels , waar ze gelijk in hebben  Maar is een prima werkgever

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit systeem deed Kim Johansen al eind jaren 80, begin 90 met zijn chauffeurs. In het begin met vaste hotelkamers, later ook met huizen en nog later met chauffeurs uit verschillende west europese landen en steden. Nog veel later kwamen dan de oosteuropeanen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 5-2-2017 om 20:47 zei Doornekamp33:


Klopt, maar daar kkies je dan zelf voor.
Ik heb er 3 jaar voor gekozen om 220km VV te rijden elke dag, ook geen makkie op den duur als je om 4 uur moet beginnen en 19 uur klaar bent met werken en nog ruim 2 uur moet rijden met de PKW per dag, werden korte nachtjes.

Dan had ik in jouw geval in de auto gebleven,of een oud caravannetje op t terrein bij die baas gezet.

Als je om 19 uur klaar bent en om 4 uur weer moet beginnen,en ook nog eens twee reisuren hebt val je ook onder de categorie: de hele week van huis.

Dat moet je je gezin en jezelf niet aandoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 5-2-2017 om 12:53 zei Schots en Scheef:

Ow vertel.

Meneer Loos zal met een tegemoetkoming moeten komen anders gaat echt niemand dat doen.

Minimaal kilometer vergoeding en dan nog wat voor de overnachtingen.


 

Ik heb geinformeerd. Kilometervergoeding zit snor. Overnachting in hotel of B&B, maar belastingtechnisch was dat een probleem, dus kost dat je tien euro per nacht. Dat werd mij te gortig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik woon zelf ook in. De kop van Overijssel tegen Friesland aan. En rij maandags of Dinsdag naar mijn werk 200km. En heb ook binnenland gedaan. Dat is niks voor mij. Ben ik weer Buiteland gaan rijden. En het is thuis ook rustiger. Dan voor heen. Al dat getres van s.morgen om 03.30 er uit en om 19.00 pas thuis.. ff eten en naar bed.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei RealZeus:

Ik heb geinformeerd. Kilometervergoeding zit snor. Overnachting in hotel of B&B, maar belastingtechnisch was dat een probleem, dus kost dat je tien euro per nacht. Dat werd mij te gortig.

 

Zeker iets met de werkostenregeling ofzo? (max. vergoeding..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden