Spring naar bijdragen
dutchieinquebec

Nieuws in plaatjes

Recommended Posts

8 uur geleden zei Vledder:

^^

Als je de 2 verhalen leest snap je waar het verschil in zit. 

Maar dat is ws te genuanceerd ?

Sorry, maar ik heb beide berichten wel degelijk gelezen. En misschien ook nog wel een paar andere dingen over dit thema...

Het antisemitisme neemt steeds verder toe, niet alleen in Frankrijk. Wat ook verandert is de verslaggeving in de media:

Zo wordt in het bericht uit 2018 bijvoorbeeld vermeld Nieuwsuur dat kinderen al vol zijn van haat jegens joden. Omdat kinderen "blanco" geboren worden, hebben ze die haat dus ergens opgedaan. Opvoeding? School? Moskee?

In het bericht uit 2019 wordt door de NOS het antisemitisme vanuit de islam pas als derde oorzaak genoemd, als reden hiervoor worden enkel de spanningen in het Midden-Oosten aangedragen. Geen woord meer over die kinderen die al jong met haat vervuld zijn. 

Nee, nu zijn "gewone" vernielingen en beledigingen en de rechts-extremisten ineens de oorzaken nummer één en twee.

Overigens: Waar zojuist de nationale herdenking van de gevallenen van de oorlog(en) plaatsvond, staan morgen weer luidkeels mensen te protesteren vóór Palestina en tegen joden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

^^

Je leest wat je wil lezen. 

In 2018 deed Nieuwsuur een reportage over antisemitisme onder islamitische jongeren. Hebben ze niet naar andere oorzaken van antisemitisme gekeken. Zijn op bezoek gegaan bij moskeeën om te kijken waar dat antisemitisme vandaan komt. 

In 2019 haalt de NOS een publicatie van cijfers die door joodse organisaties verzameld zijn van 541 incidenten in 2018. Dat is 74% meer dan het jaar daarvoor. Hoe is die toename te verklaren? Antisemitisme leeft niet alleen onder islamieten maar ook onder andere bevolkingsgroepen. Uit welke hoek de groei komt blijkt niet uit de cijfers. In de voorbije jaren zijn er 10 doden gevallen, allemaal door daders met een islamitische achtergrond. Maar waarom neemt het in 2018 met 74% toe?

In dit artikel https://nos.nl/artikel/2271645-jodenhaat-in-parijs-forse-toename-antisemitische-daden-in-frankrijk.html uit februari 2019 legt de frense regeringsvertegenwoordiger een link met de gelehesjes-beweging en extreemrechtse groepen die daar profijt van trekken.

Jij ziet een bepaalde rangorde in de volgorde waarin de oorzaken worden genoemd. Ik denk dat voor iedereen duidelijk is dat het antisemitisme het meest leeft onder extremistische islamieten. Die vinden ook dat ze de meeste reden hebben om de joden te haten, juist vanwege die spanningen in het midden-oosten. 

Waar ik me aan stoor is dat je insinueert dat de NOS om wat voor reden dan ook (politieke correctheid?) het beestje niet bij de naam durft te noemen. Terwijl ik lees dat niet duidelijk is uit welke hoek die groei van 74% komt. Maar blijkbaar weet jij dat wel.

Maar we zitten weer eens in de verkeerde rubriek :stom:

bewerkt door Vledder
  • Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Vledder:

<knip>

In dit artikel https://nos.nl/artikel/2271645-jodenhaat-in-parijs-forse-toename-antisemitische-daden-in-frankrijk.html uit februari 2019 legt de frense regeringsvertegenwoordiger een link met de gelehesjes-beweging en extreemrechtse groepen die daar profijt van trekken.

Jij ziet een bepaalde rangorde in de volgorde waarin de oorzaken worden genoemd. Ik denk dat voor iedereen duidelijk is dat het antisemitisme het meest leeft onder extremistische islamieten. Die vinden ook dat ze de meeste reden hebben om de joden te haten, juist vanwege die spanningen in het midden-oosten. 

Waar ik me aan stoor is dat je insinueert dat de NOS om wat voor reden dan ook (politieke correctheid?) het beestje niet bij de naam durft te noemen. Terwijl ik lees dat niet duidelijk is uit welke hoek die groei van 74% komt. Maar blijkbaar weet jij dat wel.

Dat die regeringsvertegenwoordiger graag de gele hesjes aan extreem-rechts linkt, snap ik best: Zijn regering ligt immers onder vuur van de gele hesjes, dus alles om de tegenstander te verzwakken is welkom. Nu komt veruit het meeste geweld in de samenleving van extreem-links, maar op de één of andere manier, zijn de meeste mensen bang voor extreem-rechts. Indoctrinatie?

Het is je recht je te storen aan wat ik vind. Net zoals ik mag vinden dat NOS haar best doet om (politiek correct:) bepaalde groepen uit de wind te houden. Als je dat anders ziet, zou ik graag weten waarom elke aanval op een islamitisch gebouw een enorme media-aandacht krijgt, terwijl er nauwelijks wordt gerept over de toenemende aanvallen op christelijke gebouwen en symbolen in Europa? In Frankrijk 1063 gemelde gevallen in 2018. En voor de kerst in 2016 werden in NRW, hier net over de grens, zo'n 50 kerken opengebroken en Jesus-beelden onthoofd. Ja hoor, dat waren vast weer die %#^@$ rechts-extremisten...

Terwijl een deel van onze bevolking stilstond bij miljoenen mensen die zijn gestorven, gaan elders medelanders luidkeels moslimkreten roepen tijdens de twee minuten stilte of op een andere manier deze stilte verstoren. Dat is geen gebrek aan respect hoor maar pure kwaadaardigheid!

Om nog een beetje on-topic te blijven:

D5wPnYoWAAIGapH.jpg

bewerkt door Leeuwtje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

eigenwijs is ook wijs, diëe zoon van men heeft er de rups alweer afliggen ( 2e foto), want zonder geleiders (1e foto) ging het ook wel dacht hij:confused:

59701155_1224499377707109_2812660192502611968_n.jpg

60207962_1224233887733658_1377198159863742464_n.jpg

• Like 1
  • Sneu 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit plaatje na aanleiding van de Islam discussie hiervoor….

islamofobie.jpg

Vertaling van links naar rechts:

pl 1: Ik geloof niet dat vrouwen dezelfde waarde hebben als mannen en homofielen moeten hangen

pl 2: Jij bent een primitieve idioot! (die was makkelijk…)

pl 3: Nee, Ik ben moslim, dit zijn mijn religieuze opvattingen….

pl 4: Ohh, sorry, verontschuldig mij, ik hoop niet dat je denkt dat ik een islamofoob ben...

• Like 3
  • Haha 1
  • Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

“Gezellig” naast elkaar (tegelijk) de bak omhoog.

De rechter valt om, en het domino effect doet de rest.

• Thanks 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites