[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

(On)waarheden over het ABS-systeem


hwm.klaassen

Recommended Posts

  • Forumlid

Juist als een chauffeur "netjes" rijd, het nieuwe rijden worden de (trommel)remmen niet genoeg gebruikt om goed te blijven functioneren.

Als je de ABS stekker eruit haalt moet je natuurlijk wel weten waarvoor dat gedaan wordt en wat de consequenties kunnen zijn, dus (nog beter) anticiperen. En toch juist een paar keer hard remmen om het oppervlak van de schoenen goed te houden.

Door alleen maar netjes te rijden kunnen de schoenen anders verglazen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Doornekamp33:

Ja, en waar staat dat het systeem word uitgeschakeld als je niet tot stilstand komt.

Knippen pllakken kan ik ook, het systeem begrijpen is een tweede.

 

ABS werkt altijd, en het enige klopt, je remweg word langer als je het pedaal loslaat, dan remt er namelijks niks meer, maar zodra je weer op de rem trapt begint alles weer te werken.

 

 

Dat klopt Maar de vertraging Ik lees dat je er niet veel van begrijpt

Ik zou zeggen ga een Rem cursus volgen Dan zult je er veel van leren

Huub

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei hwm.klaassen:

Dat klopt Maar de vertraging Ik lees dat je er niet veel van begrijpt

Ik zou zeggen ga een Rem cursus volgen Dan zult je er veel van leren

Huub

 

        Jaaaaaaaaa  Doornekamppie nou hoor je het is van een ander !!!!   :ja:          :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat klopt Maar de vertraging Ik lees dat je er niet veel van begrijpt
Ik zou zeggen ga een Rem cursus volgen Dan zult je er veel van leren
Huub
 

Huub, voor jou info, ik heb diverse cursussen gedaan, ook diverse met betrekking op het remsysteem, ik denk, weet het niet zeker, dat ik er meer vanaf weet dan jij, de remvertraging is van meer factoren afhankelijk, maar komt op hetzelfde neer, de wrijving tussen twee materialen, en dan hebben we het over de remvoering en de schijf of trommel, maar ook de band en wegdek en band en velg, ABS is een hulpmiddel om te zorgen dat je zo dicht mogelijk bij de maximale vertraging blijft.
Maar zonder ABS kan een geoefend persoon een kortere remweg creeren dan met, is mij meerdere malen gelukt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Doornekamp33:


Huub, voor jou info, ik heb diverse cursussen gedaan, ook diverse met betrekking op het remsysteem, ik denk, weet het niet zeker, dat ik er meer vanaf weet dan jij, de remvertraging is van meer factoren afhankelijk, maar komt op hetzelfde neer, de wrijving tussen twee materialen, en dan hebben we het over de remvoering en de schijf of trommel, maar ook de band en wegdek en band en velg, ABS is een hulpmiddel om te zorgen dat je zo dicht mogelijk bij de maximale vertraging blijft.
Maar zonder ABS kan een geoefend persoon een kortere remweg creeren dan met, is mij meerdere malen gelukt.

Ik zou het op een ijs baan of glad weg dek niet graag doen Met een trekker met een snelheid van 80 a 90 km per uur

Met het ABS systeem kan het zonder gevaar En heel vaak gedaan Op het vliegveld Wissel bij Gogh Duitsland 20 km bij mij van dan.En de lucht drukken door ontwikkelt met remmen.  Haast iedere chauffeur bij Vos in Oss heeft er een dag geoefend.

Ik heb het wel eens gedaan met een motor De bekenden ZZR 1100  met een snelheid van 250 km per uur met een nooit stop Wel op een normaal weg dek

Het ABS systeem er zelf in gebouwd  Het goed af stellen is een groot probleem

Als je over hulp middelen begint De cabine is ook niet nodig Nog een paar jaar Is de mens ook niet meer nodig Ze zijn volop er mee aan het testen

Mercedes Duitsland Daar zeggen ze binnen 10 jaar op de weg zijn Heb bepaalden test mee mogen maken De ontwikkeling is heel ver

 

Huub

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 10-2-2017 om 17:06 zei hwm.klaassen:

 

De laste 10 cm wat je in trapt gaat de A.B.S. pas in werking Antiblokeer systeem Daar voor kom je mee dat de oplegger niet dwars over de weg gaat

En je mag de bendaal rem niet meer los laten tot dat het voertuig stil staat Anders schakel je alles uit En gaat de trekker dwars staan of onder zijn eigen oplegger

 

 

Huub

 

Echt, wat is dit voor dom gelul. Als ik niet meer rem, hoe gaat dan in godsnaam mijn oplegger dwars?????

 

Serieus, als je er nog nooit met ABS gereden hebt, zeg dan niks.

 

Op 11-2-2017 om 12:29 zei lambiek:

Maar hoe zit dat nou ? Mot ik er nou een wiel af halen of niet ?

Of zal ik ze alle 6 maar er afhalen  :p

 

Ja, doe maar. Dan wordt je remweg wat korter. Zeker als die schijven lekker in het asfalt vreten.

 

14 uur geleden zei jean:

^^ik vraag mij wel eens af wat er bij Huub in zunne koffie zit:rolleyes:

Een theelepel grootheidswaanzin en wolkje waanzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou Piere ?  ik weet niet waar jij het over hebt (en met mij nog wel een paar) , maar we hebben het hier helemaal niet over spelling foutjes

Een wiel er af halen ?  nou zijn er nog wel een paar van die dingetjes die ik niet helemaal begrijp ,

maar dat ligt aan mijn dommig heid

ik wil er geen eens verder op in gaan

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Pierre:

Ruim 4 dagen later en zo'n 60 reacties verder met geëmmer over wel of geen kapotte ABS en waar een ouder forumlid flink op de korrel word genomen vanwege een paar spellingfoutjes,  mijn God wat een kleuterklas....:rolleyes:

 

 

Je zou er voor kunnen kiezen het niet te lezen als het niveau te min voor jou is....

 

Zomaar een optie hė...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
15 uur geleden zei Pierre:

Ruim 4 dagen later en zo'n 60 reacties verder met geëmmer over wel of geen kapotte ABS en waar een ouder forumlid flink op de korrel word genomen vanwege een paar spellingfoutjes,  mijn God wat een kleuterklas....:rolleyes:

Bijna 5 dagen verder en nog steeds staat Lambiek met de wielsleutel klaar...... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
  • Forumlid

Hoe zit het eigenlijk met EBS? Had laatst een stukje gereden zonder de gele/commando slang erop, maar had niet de indruk dat de lege oplegger anders remde als normaal.... Dient de gele slang enkel nog als parkeer rem (behalve bij Volvo) of als back-up ,voor als je een oude trailer zonder Ebs erachter hebt ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zonder de gele slang erop remt je oplegger helemaal  niet.

De rode slang houdt de voorraad ketel op druk,en met de gele slang word het commando naar de ventielen gegeven om luchtdruk naar de boosters te sturen.

ABS-EBS word electronisch geregeld .

Zonder ABS stekker functioneert je ABS niet,maar de remmen functioneren gewoon probleemloos.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden