[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

Ov chipkaart vs. Tachograafkaart


Arjan1980

Vraag

  • Forumlid

http://www.telegraaf.nl/binnenland/27615637/__OV-chipkaart_is_geldmachine__.html

 

Heel Nederland vandaag op zijn kop want het passie voor het OV zou met 7,50 euro te duur betaald zijn.

 

Wat is het verschil met "onze" kaart voor de tachograaf die ietsje duurder is als 7,50? Waarom staat daar niet heel Nederland voor op zijn kop?

 

Of denk ik nu zo vreemd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei Schots en Scheef:

Dat reageerde ik ook ergens, en kreeg als antwoord dat dat niet heel nl aanging. Toen ik hem vertelde dat hij mijn pasje betaalde want iemand betaald dat. Zag ik dat verkeerd volgens hem. Nou ik denk het niet.

Ov chip kaart gaat ook niet heel Nl aan, ik (en met mij velen anderen) heb namelijk niet eens zo'n ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Er komen steeds meer van dit soort verhalen boven water; iedereen is kwaad, facebook en twitter ontploffen bijna en een dag later gaan we gewoon door met waar we mee bezig waren en hoor je niemand meer ergens over...

Je zou bijna zeggen dat niet alleen het verkeer een zooitje wordt (of al is?), maar het hele land ontspoort door gebrek aan controle en discipline. Jammer hoor, en een selecte groep hoor je niet en vult ondertussen stilletjes hun zakken :eek:   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
20 uur geleden zei scania 440:


Maar, die zakkenvullers hebben wel geïnvesteerd in translink, iets van 90 miljoen en die willen dat wel graag terug zien,

 

Natuurlijk, zo is het 'spel'.

Maar wat ik uit die link op maak is dat het al kostendekkend draait inmiddels, en iedere vijf jaar komen de gebruikers weer opnieuw een pasje kopen. Dan kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het toch wel lucratieve handel is. Er zal best nog geïnvesteerd moeten worden, kosten houd je ook etc. en ik gun iedere ondernemer een goed resultaat.

Alleen draait dit verhaal wel om gemeenschapsgeld dat niet altijd even vrijwillig afgedragen wordt om het eens netjes te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Onze verkeersminister mag de prijs bepalen.
En haar echtgenoot is groot aandeelhouder van de kiwa.
En tja die zijn de enige die de chauffeurs passen mogen uitgeven.

Kwestie van 1 en 1 is 2


Ow ja, dit speelde overgens al in 2011 en leverde dit stel 2.9 miljoen euro op.

bewerkt door Kiepenboer
niet compleet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
8 uur geleden zei scania 440:

Ik haal niet uit het verhaal dat het gemeenschapsgeld is, lees belasting geld, het is een gezamenlijk project van vervoers maatschappijen.

Dat je iedere 5 jaar een nieuw pasje moet aanschaffen snap ik ook niet (eigenlijk wel) want die pasjes kunnen best een leven lang mee, gebeurt ook elders in de wereld.
Wel omdat dat geld oplevert.

Er is €90,- miljoen geïnvesteerd en er wordt nu na een aantal jaren €55,- miljoen winst gemaakt, daar kun je een deel van de investeringen mee terug betalen, mijn inschatting is dat die kaart gelijkelijk goedkoper gaat worden totdat hij kosten neutraal wordt.
 

Zover ik weet is het hele openbaar vervoer nog altijd draaiend gehouden met subsidie, om te voorkomen dat een trein- of busritje drie keer duurder wordt dan het nu is. En dat betalen we netjes met z'n allen. Tegenwoordig worden er wel delen van een OV-gebied aanbesteed door de betreffende provincie of stadsregio: die betalen dan een x-bedrag voor een x-aantal jaren openbaar vervoer in hun gebied. Dat is ook geld dat via belastingen is vergaard.

 

Theoretisch is de investering nu binnen een jaar terugverdiend :angel: en dan ben ik benieuwd!:D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Volgens mij is de vervangingstermijn van 5 jaar ook ingesteld om fraude met identiteit tegen te gaan.

Als zo'n pasje 20 jaar mee mag gaan.. is de foto erop wel wat verouderd, denk ik. Is het voor de controleur moeilijk vast te stellen of de persoon die met de kaart reist, ook daadwerkelijk de persoon is.

 

Het blijft een hoop geld, 7,50. Echter, denk dat de kostprijs van 90 cent slechts het daadwerkelijke pasje is. Er zit natuurlijk nog een heel serviceapparaat omheen om de aanvragen en distributie ervan te organiseren, al is dat wel grotendeels digitaal. Maar ja, die hard- en software is niet gratis en zal wel een jaarlijks licentiebedragje moeten kosten..:angel:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ondertussen wordt er serieus werk van gemaakt; hoeven wij ons dáár geen zorgen meer over te maken ;)

 

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) is al maanden bezig met een onderzoek naar Translink, het bedrijf achter de OV-chipkaart. Dat meldt het Algemeen Dagblad.

Lees verder op de bron http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/acm_doet_onderzoek_naar_winsten_bij_ov-chipkaart-147919

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden