[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wekelijkse rust gezever voor het gerecht in de EU


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Voor zover ik het verhaal begrepen heb, gaat de "general advokat" bij het europeesche hof de zaak beoordelen.

Hoewel de redenen van deze hetze bekend en begrijpelijk zijn gaat de race naar het putje een hogere versnelling in indien het (alweer) verboden wordt.

Snapt dan niemand dat je de enkeling die nog WIL zwerven nu het werken onmogelijk maakt???

 

https://lastebil.no/Aktuelt/Nyhetsarkiv/2017/Strid-om-ukehvil-avgjort-i-EU-domstol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet alleen word t werken onmogelijk gemaakt voor sommigen.Maar t brengt ook geen enkele baan terug naar Nederland.

Natuurlijk schijten die oostblokkers in de struiken en in de berm,omdat ze hun hier verdiende geld niet(gedeeltelijk) willen spenderen door van tijd tot tijd bij een restaurant te parkeren en daar van t toilet en douches gebruik te maken.

Daar zit t probleem,die gasten verdommen t om zich aan te passen en in te zien dat t verfoeide kapitalisme,waar ze hun brood verdienen inhoudt dat "geld moet rollen"

Maar dat los je echt niet op door een verblijfsverbod in de cabine,dwing ze maar naar betaalde parkings met voorzieningen ,dat helpt meer.

Overigens is dat verblijfsverbod maar 2 dagen( 45 uur) op de twee weken,de rest van de weken kunnen ze gewoon door gaan met schijten in de berm( om maar eens met Paul Ulenbelt te spreken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei kees:

weet je wat ik een beetje heel erg irritand vind, de hele rij en rusttijden wet is in de basis ZO simpel die heeft al jaren op 1 kantje van een A5 gepast en je hoefde echt geen universitere studie gevolgd te hebben om die te begrijpen.

maar na alle gezever en gezeur van allerlei wereldverbeteraars (en diverse zij-instromers??) is er nu een situatie ontstaan waarin diezelfde voorheen simpele rij-rusttijden wet is uitgegroeid tot een boekwerk van naar ik laatst hier ergens heb gelezen 100 pagina,s.

dus nu vraag ik, HOE moeten wij hier nog mee werken.

Ikzelf vind die rij en rusttijden regeling best wel eenvoudig te begrijpen,alleen door de strikte registratie door de digitale tachograaf is dikwijls de tolerantie verloren gegaan.

Maar een artikel zoals 8.8( t verbod op verblijf in t voertuig) is volledig overbodig en word door de "wereldverbeteraars" aangegrepen als wapen om te ageren tegen bedrijven,dat t ze om sociale aspecten gaat blijkt nergens uit,anders hadden ze wel ergens voorgeschreven wáár je dan wél moet blijven tijdens zo een 45 urige rust.

In de "voorganger"van EU 561/2006,dat was 3820/85 stat niks te lezen over dit verbod,dat is er ineens ingeslopen ,11 jaar geleden,en word nu opeens uit de kast gehaald,heel vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Welk probleem zien jullie allemaal?

 

Het probleem waar die Hollander in Polen 20 jaar geleden naast de auto kookte omdat het goedkoper was? 

Het probleem dat er Nederlanders in Scandinavië wonen om daar hun kost voor thuis te verdienen? 

Het probleem waar de Hollanders emigreren, zich niet aanpassen en nog steeds Nederlands spreken in Australië? 

 

Of is het probleem dat anderen het nu hier doen....? Daar is een woord voor Hypocriet! 

 

Jaren hebben wij Hollanders overal kunnen rijden, varen en/of vliegen want wij hadden de spullen. 

KLM jaren een van de grootsten en besten op intercontinentale vluchten, nu is het Singapore Airliines.

Smit Int. jaren een van de grootste sleep/bergings bedrijven ter wereld, nu is de huisvervoerder van Hyundai de grootste.

In het wegvervoer is Nederland jaren lang een topspeler geweest, nu is het Hongarije. 

Feit blijft dat wij als Hollander ons best hebben gedaan om alle takken van sport in die landen uit te voeren onder de noemer "dat kunnen zij toch niet" en nu doen ze het hier.

 

Nu over het topic, ja het is een gezever dat komt door de bonden. Die denken dat door dit ( in hun ogen ) probleem aan te pakken er weer meer Nederlanders op de bok komen. 

Ik heb een klein nieuwtje, het zonnetje heeft sinds 01-2016 21% meer chauffeurs aangenomen. Die de keuze krijgen om 1 week van de drie weken thuis te zijn of er is een "huis" voor ze in Nederland zodat de rijtijden worden eerbiedigt. 

 

Het RTW en veel andere regels en ingrijpen zijn gekomen door oa de Nederlandse chauffeur. 

En als je rondkijkt hier op het forum en op straat dan moet je ook toegeven dat deze nog steeds liever zijn reet afveegt met veiligheid en regels dan ze naleeft. 

Twee voorbeelden van afgelopen week op de Vogelweg in Flevoland:

Donderdag heb ik daar een rijdende afzetting gehad, een kennis van mij heeft er rondgereden op de motor. GEEN ENKELE NEDERLANDS GEKENTEKENDE AUTO HIELD ZICH AAN DE SNELHEID! Wel de wit gekentekende voertuigen. ( ik heb het wel over de vrachtauto's want ook van de personenvoertuigen deden die ook niet mee ).

Tijdens het verzetten van de verkeersborden staat het bord F05 achter in de botsaboser samen met D02L, deze combinatie betekend dat men voorang moet verlenen op verkeer vanaf de andere zijde en kan passeren als de weg vrij is. Dit laatste betekend ook dat wanneer er mensen op de weg lopen men moet wachten.... dat laatste schijnt niemand te kennen of interesseren. 

 

Even voor een info voor een ieder hier:

 J16 C01 50 RA.jpg

 In deze combinatie is er maar 1 die een verplichting of maximum oplegt en dat is den A01/50, bij het passeren van dit bord mag je nog maar 50 km/h en niet pas bij de afzetting. 

En hou er rekening mee, bij wegwerken waar geen wegwerkers aanwezig zijn wordt de boete verdubbeld voor vrachtauto's. Maar bij aanwezigheid van wegwerkers is de boete drie maal zo hoog, en in mijn ogen nog te laag.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nieuwsgierig: Hoeveel mensen zijn er bekeurd op donderdag op de Vogelweg, of was die motorrijder geen agent?

 

't Is wel een beetje vreemd dat bij jouw steeds alle witte platen zich keurig aan de snelheid houden en geen enkele gele plaat...

Wat ik op de A1 zie tijdens de uren dat het inhaalverbod geldt is dat vooral de witte maar ook enkele gele platen zich niet kunnen of willen inhouden. En dat komt ruwweg overeen met het weggedrag bij de snoeiwerkzaamheden thv tankstation de Hucht (A1 Hoenderloo, richting westen, al een week bezig) en gisteren op de A50 bij afrit Hattem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^Dat mag hij niet meer zeggen van de korpsleiding, die willen dat zelf naar buiten kunnen brengen.

 

Hoofdreden voor die witte kentekens is denk ik de politierijopleiding die op nog geen 1500m vanaf mijn werkplek zit. Die jongens moeten gelijk afrekenen waarbij de gele kentekens de tijd die ze winnen belangrijker vinden als de 1:1000 keer dat ze staande  worden gehouden. 

Er rijdt dus heel veel politie op de Larserweg, Vogelweg en de Gooiseweg, dat die bezig zijn met andere dingen dan controleren dat weten die witte kentekens niet de gele wel.

 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei HIT:

 

 

 

 

 

Tijdens het verzetten van de verkeersborden staat het bord F05 achter in de botsaboser samen met D02L, deze combinatie betekend dat men voorang moet verlenen op verkeer vanaf de andere zijde en kan passeren als de weg vrij is. Dit laatste betekend ook dat wanneer er mensen op de weg lopen men moet wachten.... dat laatste schijnt niemand te kennen of interesseren. 

 

Even voor een info voor een ieder hier:

 J16 C01 50 RA.jpg

 

 

 

Weet je dat ik dat niet eens wist? Heb het ook nog nooit gehoord zelfs.

 

Aan de snelheid houden doe ik altijd wel. Heb wel eens op de vluchtstrook gestaan en je wordt niet blij als ze op snelheid de vouwen uit je broek rijden.

En ik heb altijd zoiets van:"Zij zorgen dat de weg goed berijdbaar blijft."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Hit met je verhaal over wat is het probleem doe je toch wel een beetje aan simplistisch denken, laten we het even hebben over de bergen subsidie die naar het Oostblok vloeien die weer gebruikt wordt om de markt hier kapot te maken met dump prijzen. Hadden die Nederlandse bedrijven ook zo'n koetje om de zaak te financeren????? Ik vraag me trouwens af hoe je gaat praten als onze vrienden ook in jou niche markt zijn aangekomen en je geen droog brood meer kan verdienen op een normale manier. Ik heb zo"n donkerbruin vermoeden dat Hit dan ineens uit een heel ander vaatje tapt en dat bedoel ik helemaal niet persoonlijk want ik vind het erg genoeg wat er gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 14-2-2017 om 23:23 zei europeaan:

Niet alleen word t werken onmogelijk gemaakt voor sommigen.Maar t brengt ook geen enkele baan terug naar Nederland.

Natuurlijk schijten die oostblokkers in de struiken en in de berm,omdat ze hun hier verdiende geld niet(gedeeltelijk) willen spenderen door van tijd tot tijd bij een restaurant te parkeren en daar van t toilet en douches gebruik te maken.

Daar zit t probleem,die gasten verdommen t om zich aan te passen en in te zien dat t verfoeide kapitalisme,waar ze hun brood verdienen inhoudt dat "geld moet rollen"

Maar dat los je echt niet op door een verblijfsverbod in de cabine,dwing ze maar naar betaalde parkings met voorzieningen ,dat helpt meer.

Overigens is dat verblijfsverbod maar 2 dagen( 45 uur) op de twee weken,de rest van de weken kunnen ze gewoon door gaan met schijten in de berm( om maar eens met Paul Ulenbelt te spreken)

En daar ontstaat het volgende probleem. De containerboeren onder ons zullen het wel weten. In de regio Rotterdam zijn er vrijwel geen parkeerplaatsen meer te vinden waar je mag parkeren, alleen op de betaalde parkeerplaatsen. En daar ontstaat nu precies het probleem. Die parkeerplaatsen liggen zelden tot nooit ideaal voor jouw rij- en rusttijden. Daarnaast kosten die parkeerplaatsen naar goed Nederlands gebruik heel veel geld waar je niets voor terug krijgt.

 

Er is maar 2 dingen die echt helpen. 1. Dwing Rijkswaterstaat om fatsoenlijke parkeergelegenheid langs autosnelwegen te creëren. Nu meent Rijkswaterstaat dat er een terrein moet zijn waar 5 vrachtwagens moeten staan, maar wordt er wel een enorm picknickveld aangelegd voor die 3 mooie dagen die we in Nederland kennen. Ruim dat picknickveld op en maak er parkeerplaatsen van waar alleen vrachtwagens kunnen staan. Bouw er een toilet bij, zet er een prullenbak neer en het probleem met kamperende MOE-landers lost zich heel snel op. 2. Gemeenten die een parkeerverbod voor vrachtwagens in hun APV opnemen, moeten eerst een vrachtwagenparkeerplaats aanleggen op hun bedrijven terreinen voorzien van toiletgebouw en prullenbakken. In beide gevallen moet er uiteraard kosteloos gebruik van gemaakt kunnen worden.

 

Duitsland is, mijns inziens, het voorbeeld hoe het parkeer- en overlast probleem met vrachtwagens opgelost kan worden. Maar helaas wil men in Nederland het wiel weer overnieuw uitvinden en komt men met uiterst slechte en onwerkbare oplossingen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Vrachtrijder:

 Die parkeerplaatsen liggen zelden tot nooit ideaal voor jouw rij- en rusttijden.

En dat zal ook nooit zo worden als een hele horde chauffeurs denken dat ze die  4.30 tot de laatste minuut vol MOETEN rijden!. Je kunt ook gewoon een half uur of een kwartier eerder stoppen, en kom nu niet met het verhaal dat je dan s'morgens te laat komt op het laad/los adres want als je sávond's een half uur eerder stopt kun je sóchtend's een half uur eerder vertrekken zodat de reis tijd gelijk blijft.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gedeeltelijk met je eens......als je 3x in de week 20 minuten eerder stopt kan het gebeuren dat je vrijdagavond een uurtje van huis af staat.....of je stopt na 4 uur rijden terwijl het nog 4,5 uur rijden naar de klant is.....dan zul je 3 kwartier extra nodig zijn.

Als ik al zie aankomen dat het vrijdagavond thuiskomen niet haalbaar is gaat de relaxmodus erop zodat ik zaterdag nog 2,5 uur nodig heb om thuis te komen.....werkt wel zo prettig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Gemeenten die een parkeerverbod voor vrachtwagens in hun APV opnemen, moeten eerst een vrachtwagenparkeerplaats aanleggen op hun bedrijven terreinen voorzien van toiletgebouw en prullenbakken. In beide gevallen moet er uiteraard kosteloos gebruik van gemaakt kunnen worden.

 

Duitsland is, mijns inziens, het voorbeeld hoe het parkeer- en overlast probleem met vrachtwagens opgelost kan worden. Maar helaas wil men in Nederland het wiel weer overnieuw uitvinden en komt men met uiterst slechte en onwerkbare oplossingen. 

 

Bij de aanleg van een bedrijven terrein zou dit gewoon verplicht moeten zijn miz.....gevestigde bedrijven zouden hier ook een bijdrage aan kunnen leveren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand die op dinsdag al gaat rekenen of hij vrijdag avond thuis komt zal wel een erg stressige week hebben!Dan kun je volgens mij beter iets anders gaan doen, vroeger ook zo'n collega gehad die op maandag al liever door wou dan even koffie drinken, want zo zei hij " je weet nooit wat er nog achter aan komt". Hij is iets ouder dan 50 jaar geworden!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
43 minuten geleden zei mebo 07:

En dat zal ook nooit zo worden als een hele horde chauffeurs denken dat ze die  4.30 tot de laatste minuut vol MOETEN rijden!. Je kunt ook gewoon een half uur of een kwartier eerder stoppen, en kom nu niet met het verhaal dat je dan s'morgens te laat komt op het laad/los adres want als je sávond's een half uur eerder stopt kun je sóchtend's een half uur eerder vertrekken zodat de reis tijd gelijk blijft.

 

Met de domheid van sommigen hoeft de politiek geen rekening mee te houden, daar is de ILT voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
35 minuten geleden zei josimo:

 

Bij de aanleg van een bedrijven terrein zou dit gewoon verplicht moeten zijn miz.....gevestigde bedrijven zouden hier ook een bijdrage aan kunnen leveren

De aanleg van de infrastructuur wordt bij woonwijken doorberekend aan de kopers van de woningen. Dat zal bij bedrijven terreinen niet heel veel anders zijn. Dus bij de aanleg van bedrijven terreinen moet het inderdaad mogelijk zijn.

 

Iedere gemeente in Nederland heeft een onderhoudsdienst voor de openbare ruimte. Daar kan zo'n vrachtwagen parkeerplaats ook prima onder vallen. In de praktijk zal je bovendien zien dat er horeca bedrijven zijn die naast zo'n parkeerplaats een restaurant willen bouwen. Dan is het een simpele voorwaarde om daar te mogen vestigen dat de horeca ondernemer ook het parkeerterrein en toebehoren onderhoud. Desnoods komt er een soort van huurconstructie voor het parkeerterrein naar het idee van de Autohof in Duitsland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Vrachtrijder:

De aanleg van de infrastructuur wordt bij woonwijken doorberekend aan de kopers van de woningen. Dat zal bij bedrijven terreinen niet heel veel anders zijn. Dus bij de aanleg van bedrijven terreinen moet het inderdaad mogelijk zijn.

 

Iedere gemeente in Nederland heeft een onderhoudsdienst voor de openbare ruimte. Daar kan zo'n vrachtwagen parkeerplaats ook prima onder vallen. In de praktijk zal je bovendien zien dat er horeca bedrijven zijn die naast zo'n parkeerplaats een restaurant willen bouwen. Dan is het een simpele voorwaarde om daar te mogen vestigen dat de horeca ondernemer ook het parkeerterrein en toebehoren onderhoud. Desnoods komt er een soort van huurconstructie voor het parkeerterrein naar het idee van de Autohof in Duitsland.

 

Een autohof bij elk bedrijventerrein gaat wat ver.....zie meer in zoiets

 

https://www.google.nl/maps/@52.6589383,6.7252486,112m/data=!3m1!1e3?hl=nl

 

https://www.google.nl/maps/@52.0154679,5.1050034,213a,45y,1.53t/data=!3m1!1e3?hl=nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei josimo:

Dat is waar ik ook aan dacht. Gewoon kleinschalige parkeerplekken tot een voertuig of 20 (beetje afhankelijk van de lokatie). Het horecabedrijf kan dan als tegenprestatie het terrein onderhouden.

 

Absolute voorwaarde blijft wel dat er 24/7 toiletten en afvalbakken beschikbaar zijn.

 

Maar let wel, er zijn ook veel gemeenten die het wel begrijpen en een dergelijk terrein aanleggen.

bewerkt door Vrachtrijder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vrachtrijder:

Met de domheid van sommigen hoeft de politiek geen rekening mee te houden, daar is de ILT voor.

Ik loop al net zolang zo niet langer mee dan jij vrachtrijder,als ik onderweg hoor en zie hoe veel chauffeurs zich in de broek schijten voor hun werkgever cq planner dan durf ik rustig stellen dat als domheid pijn deed er morgen een hoop bij de dokter zitten. Als de werkgever cq planner zegt "spring" dan springen ze en het liefst nog een meter hoger!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
44 minuten geleden zei mebo 07:

Ik loop al net zolang zo niet langer mee dan jij vrachtrijder,als ik onderweg hoor en zie hoe veel chauffeurs zich in de broek schijten voor hun werkgever cq planner dan durf ik rustig stellen dat als domheid pijn deed er morgen een hoop bij de dokter zitten. Als de werkgever cq planner zegt "spring" dan springen ze en het liefst nog een meter hoger!

Dat gebeurd inderdaad wel, maar heb daar persoonlijk geen last van. Heb dat nooit zo begrepen waarom mensen zich op laten jagen door vanalles en iedereen. Die planner went er vanzelf aan als je eigenwijs genoeg ben om wel rekening te houden met de rij- en rusttijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 25-2-2017 om 14:13 zei jan45:

Hit met je verhaal over wat is het probleem doe je toch wel een beetje aan simplistisch denken, 

Ik zou zeggen spreek het eens tegen met argumenten.

Op 25-2-2017 om 14:13 zei jan45:

laten we het even hebben over de bergen subsidie die naar het Oostblok vloeien die weer gebruikt wordt om de markt hier kapot te maken met dump prijzen. 

 

Er gaan miljarden naartoe ja, en wees daar blij mee. Want als het geld er niet naar toe gaat komen ze met nog meer om het te halen. Nu nivelleert de markt daar een beetje en je ziet het al aan Poolse collega's die mindere mate hier werken omdat in vergelijking ze in eigen land net zo veel kunnen verdienen.  

Overigens wordt dat wel weer anders als we gaan eisen dat iedereen die hier in Nederland rijdt ook het Nederlandse salaris moet verdienen.....

Ik voorspel dat er dan buiten de distributie er geen baan meer is voor de Nederlandse chauffeur. Want met ons minimum loon verdienen de meesten al vier a vijf keer wat ze in Polen verdienen. 

Op 25-2-2017 om 14:13 zei jan45:

Hadden die Nederlandse bedrijven ook zo'n koetje om de zaak te financeren????? 

Ja, dat hadden ze zeker. Of ben je vergeten hoe na de 2e wereldoorlog Nederland is geholpen om weer op te staan? Of recenter hoe wij hebben kunnen profiteren omdat we zijn geholpen door de conditie's in die landen? Waar armoe is zal rijkdom heersen, armoe was er genoeg in die landen.... wij hadden rijkdom. 

Op 25-2-2017 om 14:13 zei jan45:

Ik vraag me trouwens af hoe je gaat praten als onze vrienden ook in jou niche markt zijn aangekomen en je geen droog brood meer kan verdienen op een normale manier. Ik heb zo"n donkerbruin vermoeden dat Hit dan ineens uit een heel ander vaatje tapt en dat bedoel ik helemaal niet persoonlijk want ik vind het erg genoeg wat er gebeurd.

Blijf ik uit hetzelfde vaatje tappen, waarom? Omdat dit al gebeurt en het mij niet interesseert. 

Bij diverse grote collega's werken meer arbeidsmigranten dan Nederlanders, met 1 verschil ze spreken Nederlands ( of wat ervoor moet doorgaan maar dat heb je ook met bijv. Limburgers, Friezen enz. ). Zeker als je gaat kijken naar de mensen die de busjes rijden met verkeersborden en kegels zul je zien dat er  maar weinig Nederlanders dit werk doen. Maar ook die dit werk willen doen, er is nog maar een handje vol die er plezier in heeft.

 

 

 

 

 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden