[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Formaliteiten Grens Zwitserland


Randys

Vraag

Geachte Dames en Heren,

 

Ik ben geen chauffeur, maar ik hoop dat ik toch een beroep mag doen op jullie kennis. Ik heb ook de zoekfunctie gebruikt, maar kon helaas geen antwoord op mijn vraag vinden.

Binnenkort ga ik voor mijn werk met de auto naar Zwitserland om ergens onderdelen van meubilair te vervangen welke kapot zijn. Ik ga dit doen met een personenauto (of zoals mijn vader zou zeggen, luxe-wagen) want het zijn maar een paar redelijk kleine onderdelen.
Mij werd geadviseerd om hier een export document op te laten maken en dat is ook allemaal geen probleem.

 

Wat ik graag zou weten hoe dit aan de grens in zijn werk gaat. Volg ik gewoon de (snel)weg en geef ik dat document af bij de beambte, of moet ik naar een bepaald kantoor rijden?
Misschien wijst het zichzelf wel, maar ik ga graag goed voorbereid op pad :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Voor de onderdelen die je gaat vervangen zul je invoerrecht moeten betalen in Zwitserland.

Daartoe heb je een T1 document nodig dat een Nederlandse douane expediteur voor je kan maken,daarvoor heb je een rekening nodig van het materiaal wat in Zwitserland blijft.

 

Voor eventuele gereedschappen en machines die je daarbij nodig hebt kun je een ATA carnet verkrijgen bij de Kamer van Koophandel,hier in Nederland.

 

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationale-handel/exportdocumenten/ata-carnet/

 

Omdat deze goederen dus weer terug mee naar Nederland gaan hoef je geen invoerrecht te betalen hiervoor.

IK denk dat je daarbij een lijst moet hebben van wat je precies allemaal mee neemt.

 

Neem dus contact op met de KvK bij je in de buurt.

 

Als je aan de Zwitserse  grens komt moet je je daar ook weer melden bij een douane expediteur dei de import in Zwitserland voor je regeld.

OP je terugreis naar huis kun je je gelijk bij de Zwitserse douane melden voor de afhandeling,je hebt dan geen expediteur nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden