[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Daf 75 niet meer uit te zetten


Chris16

Recommended Posts

Ik heb een daf AE 75 1998 vandaag gebeurde er iets met de wagen waar ik niet direct de oorzaak van kan vinden

 

de motorrem deed het niet meer  

ook de ruitenwisser,

en het knipperlicht links en rechts

en schakelen tussen hoog en laag was niet meer mogelijk,

ook de wagen uitschakelen lukte ook niet meer. als ik de sleutel terugdraai en eruit haal blijft hij lopen

 

Ik kan deze alleen uitzetten in een hoge gang met de parkeerrem erop

Alles doet het verder

Zekeringen nagekeken, bedrading bij de stuurkolom bekeken, spanning wisselaar op de dynamo vervangen, accu zijn goed

 

Heeft iemand enig idee? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hm, aparte combinatie van storingen.

 

Het laatste punt, niet kunnen uitschakelen van de motor, lijkt mij, gezien de leeftijd van de auto, toch iets met een (versleten?) contactslot te maken hebben.

Dat het contactblok achter de slotcilinder niet meer terug wil draaien zodat de stroomkring niet onderbroken wordt.?

 

http://www.mvwautotechniek.nl/Woordenboek/c/contactslot/contactslot.htm

 

De auto is na het, via de parkeerrem, uitschakelen wel weer opnieuw te starten met de sleutel?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is een hele goede inderdaad, ik had een slechte massastrip tussen de motor en het chassis en heb me rotgezocht naar allerhande vage storingen die ook nog eens slecht te meten waren. Een nieuwe massastrip erop en in een keer van alle vage dingen af. Ik had zo'n geweven strip die onder mijn handen verkruimelde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden