[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Maximaal aantal diensten


Burning Eagle

Recommended Posts

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
5 uur geleden zei Ger-1957:

Zojuist telefonische terugkoppeling gehad van IL&T over de mail waarin nog de diensttijd wordt genoemd en dat je op woensdag al aan je wekelijkse rust zou kunnen/moeten beginnen.

 

 (ik mag de naam van de persoon noemen maar doe het niet) 

 

 

 

Heet hij W.D van V ?? :D

Dan heeft het beessie ook een naam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei Ger-1957:

Zojuist telefonische terugkoppeling gehad van IL&T (...)

 

Ik heb zelf -en daarnaast ook diverse collega's- ooit een vraag ingediend bij de IL&T. Iedere mail -geen enkele uitgezonderd- werd daarop keurig per mail door de IL&T beantwoord.

 

Ik vind het daarom nogal bijzonder dat jij telefonisch contact hebt met de IL&T; sterker nog, dat de mensen van de IL&T jou persoonlijk terugbellen. Dat is een ongebruikelijke gang van zaken. Er is op deze manier n.l. niet te controleren wat er is besproken, jij kunt hier op deze manier je eigen draai aan het verhaal geven zonder dat wij ooit weten of hier daadwerkelijk de waarheid word gesproken. Zo word het wel heel gemakkelijk om te zeggen "zie je wel ik had gelijk" en "dat wist ik natuurlijk al"...

 

Op jou mail word door de IL&T  geantwoord dat jou stelling klopt en verdere vragen (conversatie) kan geschieden door op deze mail te antwoorden. Eigenlijk hetzelfde als wat volgens jou telefonisch is besproken.

 

ILT.jpg.60f4fac4d434a79a4871314742ae14c4.jpg.26f1fa0824336383af3cec7bca1c8526.jpg

 

Je vertrouwde mij niet eerder met die mail die ik gepost had want misschien was die mail wel gemanipuleerd door mij, tot ik op jou verzoek gewoon het dossiernummer kon geven omdat ik niks te verbergen heb en ook geen enkele reden heb om hier over te liegen.

 

Op welke manier kunnen wij dit  telefonisch contact van de IL&T met jou verifiëren? Ik vind het een zeer opmerkelijke gang van zaken, vandaar mijn vraag.

bewerkt door Pierre
  • Like 1
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Pierre:

 

 

 

Ik vind het daarom nogal bijzonder dat jij telefonisch contact hebt met de IL&T; sterker nog, dat de mensen van de IL&T jou persoonlijk terugbellen. Dat is een ongebruikelijke gang van zaken.

Zo ongebruikelijk is dat niet hoor;

In de tijd van de discussie hier over het verblijfsverbod in het voertuig tijdens de wekelijkse normale rust ( 45 uur) heb ikooit ook eens een vrij kritische vraag gesteld aan de ILenT

Enige dagen later ging bij mij de telefoon en heb ik zeker een uur aan de telefoon gehangen met die meneer, ze begrepen het helemaal wat mijn aversie tegen dit verbod was.

Ik heb hem dat duidelijk uitgelegd.

Hun antwoord was dat ze de wetten niet maakten maar dat ze slechts de uitvoering ervan moesten controleren.

Ze begrepen heel goed dat een chauffeur liever in zijn comfortabele cabine verbleef dan in een of ander budgethotel ( wat waarschijnlijk niet te vinden zou zijn en waar ook geen parkeer gelegenheid bij was .

Daarom was de controle ook geen speerpunt van de ILenT

 

Hij gaf me nog een tip (zeker w.b. Frankrijk)

Als je een klein pub tentje meeneemt en dat naast je auto weg zet kan men je weinig maken, zeker in Frankrijk niet omdat daar vrij kamperen wijd en zijd  aanvaard is.
 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei Ger-1957:

vraag naar de heer v Voorthuizen.

 

image.png.0e8d559b569e5d79dec31874697601f1.png

G.D van V

 

Omdat dezelfde vraag bij mij al onder de verzendknop zat heb ik ze zondag ook een vraag van dezelfde strekking gestuurd.

En een antwoord van dezelfde strekking terug gekregen.

 

WIJ ( jij Pierre , ik ,en nog wat mensen) hebben dus gelijk gekregen

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei europeaan:

(...) WIJ ( jij Pierre , ik ,en nog wat mensen) hebben dus gelijk gekregen

 

Jij, ik, Ger, Rob en nog vele anderen wisten natuurlijk al veel langer hoe deze materie precies in elkaar zit.

 

Ik ben deze discussie opnieuw begonnen omdat er blijkbaar toch verschil van interpretatie van deze wet is, tot op het niveau van de controlerende en handhavende instanties toe. Dat heb ik laten zien middels een mail met een onjuiste uitleg van de IL&T die mijn collega ontving.

 

Ger heeft daarop de IL&T geïnformeerd hoe WIJ denken dat de wet in elkaar steekt, waarvoor dank. Daarop heeft Ger antwoord gehad van de IL&T en gelijk gekregen op de vraag die HIJ aan de IL&T gesteld heeft. Dus dat WIJ allemaal gelijk hebben, maar dat HIJ gelijk heeft gekregen van de meneer van de IL&T. Zo bedoelde Ger het denk ik. :D

 

Dus nogmaals, dank je wel Ger! 

bewerkt door Pierre
  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zou een antwoord per mail liever hebben dan een persoonlijk antwoord via de telefoon , dat kun je nog verkeerd begrijpen , heb nog wel eens , helaas contact met het RVO , ook zo'n fijne club maar altijd behulpzaam , kreeg ook wel toezeggingen via de telefoon wat de regels waren , zeker als die mij wel uitkwamen vroeg ik daar een bevestiging via de mail van , en dat liep vaak genoeg via een andere collega , en gek genoeg , het was compleet weer anders , dan draait men alles weer terug , tja als je dan te werk gaat hoe het telefonisch gezegd is , tja pleeg je dus in mijn geval of een economisch of een milieu delict , aangezien dat flinke bedragen zijn wil ik mijn antwoorden  per mail hebben .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 3-9-2023 om 08:45 zei Pierre:

 

Ik weet het niet, vond -en vind- het nog steeds discutabel. Of het nou een stagiar is of niet, ik mag er toch van uitgaan dat een instantie als de IL&T die belast is met de handhaving op het rij -en rusttijdenbesluit weet waar ze het over hebben en een enige en juiste uitleg geven?

Wij kregen jaren geleden van hetzelfde il&t een kompleet ander antwoord. Daarin stond dat het aantal diensten niet belangrijk is. Ik kan alleen niet meer in de OR mailbox dus kan dat antwoord niet laten zien. Zal eens vragen of de huidige OR het naar mij door wil mailen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei corne64:

Wij kregen jaren geleden van hetzelfde il&t een kompleet ander antwoord. Daarin stond dat het aantal diensten niet belangrijk is. I

Dan hebben jullie destijds wél het juiste antwoord gekregen.

En Pierre zijn collega duidelijk niet.

Trouwens: als je dat artikel , EU 561/2006 art 8.6 leest hoef je geen universitaire studie gedaan te hebben om te begrijpen dat het zich hier niet om "diensten" maar om de 6x24 uur periode handelt.

 

6.:  Een wekelijkse rusttijd mag niet later beginnen dan aan het einde van zes perioden van 24uur te rekenen vanaf het einde van de vorige wekelijkse rusttijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden