Spring naar bijdragen
danny.dijk

Goedemorgen, ik wil me even voorstellen :)

Recommended Posts

Hallo!

Na een tijdje "stiekem" als een ninja rond te sluipen op chauffeursforum ben ik uiteindelijk toch maar lid geworden.

Mijn naam is Danny, 34 jaar en momenteel woon ik in Duitsland.

Sinds juli 2016 ben ik zonder werk komen te zitten op medische gronden. Omdat ik gewoon in Nederland werkte en in Duitsland woon waren er veel problemen rond een uitkering (januari 2017 eindelijk geregeld!).

Het mooie in Duitsland is dat ze staan te schreeuwen om chauffeurs (C en D) en werd ik na het vinden van een werkgever geheel (voor mij) kostenloos omgeschoold tot vrachtwagenchauffeur.

1 december ben ik begonnen met de rijlessen. 1 maart C gehaald en 8 maart CE. ADR in het zakje en nu wachten tot 4 april voor mijn examen Grundqualifikation Berufskraftfahrer (CCV-B???) om code 95 op mijn rijbewijs te krijgen.

Tussen 10 en 18 april kan ik beginnen bij mijn nieuwe werkgever Winue Trans. Een "klein" transportbedrijf, die met mij erbij 16 chauffeurs heeft. Ze rijden vooral vlees nationaal en internationaal. Ook rijden ze zand en diervoerder, maar dat is niet de "hoofdtaak" van de onderneming.

Mij is verteld dat ik de eerste drie maanden diervoerder zal rijden zodat ik in de buurt ben (mocht er wat gebeuren). Dan zou ik de keuze kunnen krijgen om nationaal of internationaal te rijden. Andere chauffeurs bij het bedrijf zijn zeer te spreken over de werkgever. Iedereen is in ieder geval vrijdag avond thuis. Nationaal of internationaal.

Ik hoop nog veel te leren en te lachen op chauffeursforum en wie weet kan ik in de nabije toekomst ook wel advies geven. Vooral over de miljoenen regels die Duitsland heeft m.b.t. transport.

Nog een fijne dag iedereen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Danny.

Welkom hier, en zo te zien heb jij wel geluk gehad met zo,n baas.

Ik hoop dat je het naar je zin heb daar, en hou ons op de hoogte van je werk daar.

Gr. Dick.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik woon in Niedersachsen, landkreis Emsland. De "grootste" stad dichtbij is Papenburg. Ik woon in één van de vele kleine dorpjes waar alleen een kerk en een bakker is... en een school! Dorpje zelf heet Lehe wat weer onder samtgemeinde Dörpen valt.

Omdat ik in een dorp woon en vele dorpen er om heen, kent elke bedrijf elkaar wel. De meeste bedrijven hier zijn wel goed voor hun werknemers, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Ik heb natuurlijk even onderzoek gedaan naar een toekomstige werkgever. En eigenlijk staan ze allemaal te springen om nieuwe chauffeurs dus ligt te keuze gelukkig meer bij mij dan bij hun. Had ook bij mijn buurman kunnen werken bijvoorbeeld. Maar veel andere bedrijven zeggen: niet doen! De man is een slavendrijver. Nu moet ik weliswaar een "hele" 5,3 km rijden/lopen/fietsen :pnaar me werk maar liever hard werken voor een redelijke baas en in ieder geval vrijdag lekker weekend vieren dan voor een slavendrijver en maar hopen dat je weer eens naast je vrouw mag liggen. :D

bewerkt door danny.dijk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op dit forum
Ik ben zelf veel op de wegen te vinden in noord west Duitsland.
En rij ook met diervoeders
Misschien tref ik je wel eens

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-3-2017 om 10:04 zei danny.dijk:

Ik woon in Niedersachsen, landkreis Emsland. De "grootste" stad dichtbij is Papenburg. Ik woon in één van de vele kleine dorpjes waar alleen een kerk en een bakker is... en een school! Dorpje zelf heet Lehe wat weer onder samtgemeinde Dörpen valt.
(..)

Welkom hier.

Dörpen, daar staat toch een papierfabriek? Ben ik in een vorig (werk) leven een keer op bedrijfsbezoek geweest.  Hebben zo'n schoon afvalwater dat de goudvissen er daar in kunnen zwemmen, weet ik nog. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja... er staat hier ergens in de buurt een papierfabriek. Maken ook nogal wat herrie, vooral in het weekend. Sirenes en harde knallen. Ach, hoor 't toch niet meer. Zou ook niet weten waar de fabriek precies zit :p

Ger komt dus vaak in de buurt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, vorige week dinsdag mijn zijn chauffeursdiploma behaald. Ik ben nu helemaal klaar!

Dacht ik tenminste... haha. Ik naar de gemeente. Rijinstructeur zei dat me rijbewijs klaar zou liggen en gelijk mee kon nemen. Dame verteld me dat het 2-3 weken duurt en of ik nog even € 28 bij wil betalen voor code 95!

Gevraagd of ik me bestuurderskaart kon aanvragen. Nee, eerst rijbewijs (hebben rijbewijs nummer nodig blablabla).

Nou, mag ik dan een voorlopig rijbewijs? JA! Kost € 8 en je mag alleen in Duitsland rijden.

Ik naar me toekomstige werkgever. Hij blij, ik blij... Ik mag stage lopen tot ik me rijbewijs en bestuurderskaart heb. Je krijgt dan een soort vrijstelling omdat je stage loopt. Moet wel elke KM en tijdstip grondig documenteren, maar het mag. Nagevraagd bij diverse instanties... en het mag. Mooi.

Morgen begint me eerste dag! Ik ga om en om met een collega rijden. Tuinaarde. Rustig aan, geen tijdsdruk etc.

Overmorgen mag ik alleen rijden. "Mijn" vrachtwagen wordt morgen door iemand anders gebruikt omdat die van hem in de garage staat. Ik ga de komende weken vooral tuinaarde, krijt (voor de papierfabriek in Dörpen) en... bah... kippenmest vervoeren. Allemaal vrij makkelijke klussen volgens mijn werkgever.

Dus zo maar naar bed, de wekker gaat om 03:30!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites