[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Brr.. wat een klap moet dat zijn geweest..


Durashift

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik lees zojuist dit.

 

http://www.rijnmond.nl/nieuws/153276/VIDEO-Dode-bij-aanrijding-op-A29-bij-Hellegatsplein

 

Brr... een jonge collega heeft het leven gelaten..

 

Foto-MediaTV.jpg

 

Hoe is het met jouw collega @marco555? Lijkt mij voor hem ook bijzonder naar / heftig om dit zo achter de auto te moeten aanschouwen..

 

Sterkte voor iedereen daar.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

2 20 jarigen op 1 dag zo, met dat geintje bij kuhne&nagel er bij

sterkte aan de nabestaanden

 

edit

moerdijk is de leeftijd weggehaald, dus die is misschien van een andere leeftijd

niet minder erg

 

http://www.omroepbrabant.nl/?news/263052602/Vrachtwagenchauffeur+overleden,+mogelijk+vastgezeten+tussen+oplegger+en+muur.aspx

bewerkt door trieftol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik me dan afvraag, zou men nog langs gaan bij de constructeur en de opbouw van de achterop gereden vrachtwagen onderzoeken?

Als ik zo naar de beelden en foto's kijk, zie ik een slechte verbinding tussen chassis (hulpchassis) en opbouw. En aan de spatboarden en opbouw van de bak, kan ik opmaken dat het geen afzetbak is.

 

groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

te triest voor woorden dit

sterkte aan de nabestaanden

wel raar dat die bak van die bakwagen "zomaar"

na voren schuift  moet toch niet kunnen lijkt mij

 

edit ayla was me net voor

bewerkt door ec300
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je goed de foto's bekijkt kan je nog veel meer opmaken maar daar komt het leven van die collega niet mee terug. Maar als ik zo naar chassis ed kijk gok ik op een 12 tonner en als je naar het kopschot kijkt zie je dat het zakgoed 2 hoog staat of heeft gestaan. Vraag me dus voorzichtig af of het gehele voertuig voorzien is of was op dergelijke gewichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei ayla:

Wat ik me dan afvraag, zou men nog langs gaan bij de constructeur en de opbouw van de achterop gereden vrachtwagen onderzoeken?

Als ik zo naar de beelden en foto's kijk, zie ik een slechte verbinding tussen chassis (hulpchassis) en opbouw. En aan de spatboarden en opbouw van de bak, kan ik opmaken dat het geen afzetbak is.

 

groet Ron

Weinig dat het tegenhoud lijkt me; hij was geladen met balen meel,zeg een ton of 7 a 8.

Als je chassis dan op zo een dieplader klapt gaat die laadbak gewoon door,die word gekatapulteerd,zoals hier gebeurt is.

Daar helpen geen 50 spanbanden aan,"ladungssicherung "is hier nutteloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^zoals boven beschreven, dat het kopschot eruit komt, kan ik me nog voorstellen, dat drukkend gewicht vereist een constructie met H-binten om dat tegen te houden.

Maar dat zelfs de vloer los van het chassis is gekomen, daar zet ik toch wel grote vraagtekens bij (ik heb danook een opleiding gehad in berekeningen van staalconstructies ed). Dat zou niet moeten mogen, ongeacht het gewicht wat er bovenop is geplaatst.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei ayla:

^^zoals boven beschreven, dat het kopschot eruit komt, kan ik me nog voorstellen, dat drukkend gewicht vereist een constructie met H-binten om dat tegen te houden.

Maar dat zelfs de vloer los van het chassis is gekomen, daar zet ik toch wel grote vraagtekens bij (ik heb danook een opleiding gehad in berekeningen van staalconstructies ed). Dat zou niet moeten mogen, ongeacht het gewicht wat er bovenop is geplaatst.

 

Groet Ron

 

Ik had die gedachte eerst ook. Maar ja, het blijft een constructie dat óp een chassis is gezet. Het maakt er geen integraal onderdeel vanuit..

 

Als ik zie hoever die machine op de vd Vlist naar voren is gedrukt (ook geen kleine jongen volgens mij) moet de botsenergie wel enorm zijn geweest.. Lijkt mij dat dit alleen kan met een, relatief, hoge snelheid en een totale block in één moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei jan45:

Op zich is dit alles terecht en ik vind het ook verschrikkelijk dat er weer een collega niet thuis gekomen is, enkel vraag ik me af wanneer leren we hier nu eindelijk eens wat van.

Wat wil je hier van leren Jan??

T enige wat ik kan bedenken is dat je nu weet dat t vaarseizoen weer begonnen is en de brug om de haverklap open gaat,en ner dus een file kan staan,zoals ook gisteren t geval was.

En als ie weer dicht is sta je voor de sluizen weer aan te schuiven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei ayla:

^^zoals boven beschreven, dat het kopschot eruit komt, kan ik me nog voorstellen, dat drukkend gewicht vereist een constructie met H-binten om dat tegen te houden.

Maar dat zelfs de vloer los van het chassis is gekomen, daar zet ik toch wel grote vraagtekens bij (ik heb danook een opleiding gehad in berekeningen van staalconstructies ed). Dat zou niet moeten mogen, ongeacht het gewicht wat er bovenop is geplaatst.

 

Groet Ron

Wat jaren geleden was er op de rocade van Angoulême een Spanjaard achter op zijn voorganger geklapt.

DE kingpin van zijn trekker was door de klap afgebroken en de trailer had de cabine in de laadbak van de auto voor hem gedrukt.

Je kunt berekenen wat je wilt,tegen dit geweld is niks bestand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei europeaan:

Wat jaren geleden was er op de rocade van Angoulême een Spanjaard achter op zijn voorganger geklapt.

DE kingpin van zijn trekker was door de klap afgebroken en de trailer had de cabine in de laadbak van de auto voor hem gedrukt.

Je kunt berekenen wat je wilt,tegen dit geweld is niks bestand.

En om zoiets te voorkomen blijf ik altijd op enige afstand van mijn voorganger, totdat er zich een rijtje achter mij heeft gevormd. Dan pas sluit ik echt aan. Denk niet dat je meer kan doen, in dat geval wat jij net omschreef. Naast je lichtjes aan te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei europeaan:

Wat wil je hier van leren Jan??

T enige wat ik kan bedenken is dat je nu weet dat t vaarseizoen weer begonnen is en de brug om de haverklap open gaat,en ner dus een file kan staan,zoals ook gisteren t geval was.

En als ie weer dicht is sta je voor de sluizen weer aan te schuiven.

 

4 uur geleden zei shompie:

Ik ben er vandaag weer voorbij gereden. Er staan gewoon geen remsporen. Niets...

 

Wat je hiervan wilt leren?

 

De bakwagen is met hoge snelheid achterop de stilstaande dieplader geknald. Gezien de reactie van @shompie kan je concluderen dat de bestuurder van de bakwagen niet door zijn voorruit gekeken heeft, waardoor hij plankgas achterop de dieplader is gereden.

 

Dus als je wat wilt leren, blijf door je voorruit kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei jan45:

Ik wou het niet zo cru schrijven Shompie, maar je slaat de nagel op de kop. Ik woon er in de buurt en tegen zo"n klap is geen enkele constructie bestand en daar gaat het me om.

 

Vorig jaar de brug ervoor. Een auto van Lelieveld achterop een ballast trailer. Ik heb er vandaag op gelet. De matrix borden zijn buiten werking en doormiddel van een zeil afgeplakt. Ook ligt de plek van het ongeval net na een bocht. De trekker van Van Der Vlist werd vandaag weggesleept vanaf het terrein van rws. Alle betrokkenen vergeten dit nooit meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat jaren geleden was er op de rocade van Angoulême een Spanjaard achter op zijn voorganger geklapt.
DE kingpin van zijn trekker was door de klap afgebroken en de trailer had de cabine in de laadbak van de auto voor hem gedrukt.
Je kunt berekenen wat je wilt,tegen dit geweld is niks bestand.

Net als die auto van Mutserts paar jaar geleden op de A15. Container die de cabine van het chassis ramt. Chassis was ook niet bestand tegen die krachten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei volvofh12:


Net als die auto van Mutserts paar jaar geleden op de A15. Container die de cabine van het chassis ramt. Chassis was ook niet bestand tegen die krachten.

Dat was een chassis dat men in of uit kon schuiven,doordat die kipper er achterin ging is de sper van dit chassis afgebroken.

( aldus mijn oud collega die daar toen werkte)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Wat jaren geleden was er op de rocade van Angoulême een Spanjaard achter op zijn voorganger geklapt.

DE kingpin van zijn trekker was door de klap afgebroken en de trailer had de cabine in de laadbak van de auto voor hem gedrukt.

Je kunt berekenen wat je wilt,tegen dit geweld is niks bestand.

Een kingpin is in mijn optiek geen vergelijk met dit geval.

Een kingpin is idd maar 1 dun stukje staal en meestal gewoon vast met 1 of enkele bouten.

Op het filmpje van het ongeluk hierboven zie ik toch enkele dwarsliggers, welke van een hulpchassis zijn afgebroken, daar ze koud op de zijkant zijn gelast (de las is in mijn optiek afgebroken), ipv dat de dwarsliggers in het hulpchassis verwekt zijn (dmv kantelen de dwarsliggers in het hulpchassis laten zakken).

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Durashift:

 

 

Als ik zie hoever die machine op de vd Vlist naar voren is gedrukt (ook geen kleine jongen volgens mij) moet de botsenergie wel enorm zijn geweest.. 

Die bulldozer staat nog gewoon op zijn plaats hoor. Die is echt niet naar voren gedrukt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kingpin. Stukje staal wat met de apk op slijtage gecontroleerd wordt, zit met 8 bouten vast aan het chassis. Op zich een stevige verbinding. Ware het niet dat die 8 bouten gewoon vast mogen zitten aan de houten delen van de oplegger. Denk hierbij aan de duitse bouwers van lichte kastenwagens.

 

Paar jaar geleden schaarde een duitse trekker-oplegger combinatie op een brug. De truck ging over de vangrail en de oplegger bleef met de poten achter de vangrail hangen. De truck is later naar beneden gestort. Op de grond zat de kingpin nog in de schotel, samen met een stuk hout waarmee de kingpin bevestigd was. De rest zat nog op de oplegger. Deze oplegger had dus gewoon een europesche typegoedkeuring en er rijden er 10-duizenden dagelijks op onze wegen. (Dit verhaal staat volgens mij nog wel ergens hier op de site)

 

De bak van die bakwagen kan dus gerust aan alle regels voldoen, misschien zijn die regels gewoon niet goed genoeg.

 

Sterkte voor de nabestaanden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden