[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Plus geeft meer...


Gast Valkje

Recommended Posts

Tja, we kennen het beroemde zonnetje die zich vastrijd op de onmogelijke plekken.

Maar een dikke Plus voor deze Plus chauffeur.


Dat hij 1 paal omver ( over beter gezegd, er recht overheen ) rijd, ok dan nog, kan iedereen gebeuren.

Maar dan ook finaal een lantaarnpaal omver duwt....dan denk ik ook wel een beetje van...mmm

 

http://schiedam24.nl/nieuws/112/Vrachtwagenchauffeur-kan-zijn-draai-niet-vinden/5697

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vermoed dat deze chauffeur nieuw is in deze job en voor de 1ste keer op dit adres was.

Geen excuus om de boel bij de grond af te knippen (chauffeurs zijn de enige mensen die nooit excuses en verzachtende omstandigheden mogen aanvoeren...), maar het is toch een persoonlijk drama voor de chauffeur.

Vinnut wel sneu voor hem / haar :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^Ik denk dat je gelijk hebt.

Dit is pure stress, zonder stress rij je geen verkeersborden en lantarenpalen plat die je gewoon kunt zien staan.

Ik spreek helaas uit ervaring (is 25 jaar geleden) was in de eerste week bij mijn eerste werkgever.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei marco555:

^^Ik denk dat je gelijk hebt.

Dit is pure stress, zonder stress rij je geen verkeersborden en lantarenpalen plat die je gewoon kunt zien staan.

Ik spreek helaas uit ervaring (is 25 jaar geleden) was in de eerste week bij mijn eerste werkgever.;)

 

Helemaal me je eens!

Kan me ook nog herinneren (ondanks verwoede pogingen e.e.a. te verdringen...) dat zo'n geintje je nog maanden mentaal achtervolgt en je nog onzekerder bent dan je al was.

De kunst is om door die periode heen te komen en dat valt helegaar niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Tobmaran:

 

Helemaal me je eens!

Kan me ook nog herinneren (ondanks verwoede pogingen e.e.a. te verdringen...) dat zo'n geintje je nog maanden mentaal achtervolgt en je nog onzekerder bent dan je al was.

De kunst is om door die periode heen te komen en dat valt helegaar niet mee.

 

En vroeger had je nog het geluk dat het alleen in het streekblad terecht kwam.

Nu met 1 klik ben je gelijk wereldberoemd...LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Pierre:

Dit heeft naar mijn mening ook inderdaad niets te maken met een paaltje over het hoofd zien, maar onervaren, amper ervaring met een gestuurde as en in complete paniek geraakt toen hij -of zij er niet uitkwam en het eerste paaltje raakte . Of hij heeft een gruwelijke hekel aan zijn baas...

Diegenen die gelijk in het diepe werden gegooid toen men nét het rijbewijs had en -net als ikzelf- zonder rij-ervaring en met materiaal wat enige stuurmanskunst behoeft direct dit soort werk als b.v. winkeldistributie mochten gaan doen zullen allemaal weten wat ik bedoel.

Lullig voor de chauffeur, ook lullig voor zijn werkgever die hier niet om gevraagd heeft.

 

"Wie zonder zonde is werpe de eerste steen", en ik denk dat iedereen hier die boodschap goed begrepen heeft blijkens de begripvolle reacties.Toch vraag ik me af hoe de reacties waren geweest als Bartosz uit Pilzno met zijn vrachtwagen aan het maaien was gegaan...;)

 

^^Dan hadden we geroepen dat is cabotage......de schade was dan normaal geweest :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Valkje:

 

En vroeger had je nog het geluk dat het alleen in het streekblad terecht kwam.

Nu met 1 klik ben je gelijk wereldberoemd...LOL

 

Watnzijn we mild voor deze Nederlandse topper. 

 

Als het een oostblok piloot was geweest hadden er wel andere opmerkingen gestaan. 

 

Van mij mogen ze deze chauffeur het komende half jaar naast een mentor chauffeur zetten. Je kind zal daar gespeeld hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei shompie:

 

Watnzijn we mild voor deze Nederlandse topper. 

 

Als het een oostblok piloot was geweest hadden er wel andere opmerkingen gestaan. 

 

Van mij mogen ze deze chauffeur het komende half jaar naast een mentor chauffeur zetten. Je kind zal daar gespeeld hebben.

 

ach ja....deze opmerking zie ik bij elk ongeval voorbij komen......jouw zoon krijgt een opleiding van 5 jaar of langer zoals ik uit je verhalen lees......geeft dat de garantie dat hem zoiets niet zal gebeuren?

 

we kennen de feiten niet iedereen reageert anders op onverwachte situaties en denk dat we allemaal wel eens iets verkeerds hebben gedaan waarvan je achteraf denk......beetje veel stom van me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei josimo:

 

ach ja....deze opmerking zie ik bij elk ongeval voorbij komen......jouw zoon krijgt een opleiding van 5 jaar of langer zoals ik uit je verhalen lees......geeft dat de garantie dat hem zoiets niet zal gebeuren?

 

we kennen de feiten niet iedereen reageert anders op onverwachte situaties en denk dat we allemaal wel eens iets verkeerds hebben gedaan waarvan je achteraf denk......beetje veel stom van me

 

 

Krijgt mijn zoon een opleiding van 5 jaar?

 

Hij hoopt eeind van dit schooljaar zijn opleiding "transport logistiek management" af te ronden. Dat hij nu al een baan heeft aangeboden gekregen waarin hij verder kan leren en waarin alle opleidingen betaald worden is wat anders. En ja, hij gaat ook nog even zijn rijbewijs halen terwijl zijn ambities daar niet liggen.

 

Maar een opleiding van 5 jaar? Ik denk dat als je 5 jaar nodig heb op je papiertjes te halen je toch een ander vak moet kiesen.

 

Maar het is toch zo, iedere oostblokker die een fout maakte werd weggezet als prutser en broodrover. En als het een Nederlander gebeurt was hij onwel geworden of heeft hij een slechte jeugd gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei shompie:

 

 

Krijgt mijn zoon een opleiding van 5 jaar?

 

Hij hoopt eeind van dit schooljaar zijn opleiding "transport logistiek management" af te ronden. Dat hij nu al een baan heeft aangeboden gekregen waarin hij verder kan leren en waarin alle opleidingen betaald worden is wat anders. En ja, hij gaat ook nog even zijn rijbewijs halen terwijl zijn ambities daar niet liggen.

 

Maar een opleiding van 5 jaar? Ik denk dat als je 5 jaar nodig heb op je papiertjes te halen je toch een ander vak moet kiesen.

 

Maar het is toch zo, iedere oostblokker die een fout maakte werd weggezet als prutser en broodrover. En als het een Nederlander gebeurt was hij onwel geworden of heeft hij een slechte jeugd gehad.

 

Dat mag zo zijn maar daar doe ik niet aan mee.....zie ook genoeg nederlanders fouten maken.....tja en social media straft je hard af.

 

maar mijn punt is.....je neemt je zoon vaak mee op de wagen.....en stel dat hij straks eens alleen gaat rijden.......wie zegt dat hij geen fout maakt ondanks jouw gedegen opleiding als meer dan een half jaar mentor chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei josimo:

 

Dat mag zo zijn maar daar doe ik niet aan mee.....zie ook genoeg nederlanders fouten maken.....tja en social media straft je hard af.

 

maar mijn punt is.....je neemt je zoon vaak mee op de wagen.....en stel dat hij straks eens alleen gaat rijden.......wie zegt dat hij geen fout maakt ondanks jouw gedegen opleiding als meer dan een half jaar mentor chauffeur.

 

 

Ben ja al aan de borrel?

 

Ik kan je niet volgen. Die brokkenmaker van plus mogen ze van mij part nog een half jaar naast een mentor chauffeur zetten. Als jij hem in blinde paniek maar ff over een paar palen trekt. Voor hetzelfde geld staat je kind daar op de hoek te kijken.

 

Wat heeft dat met mijn zoon te maken en dat die maar een half jaar naast ij moet gaan zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfffff laat maar......lees gewoon is goed......verdedig niemand en val niemand aan......en nee de borrel duurt nog ff stap zo op om nog ff paar uur het land te ontvluchten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei shompie:

Als jij hem in blinde paniek maar ff over een paar palen trekt. Voor hetzelfde geld staat je kind daar op de hoek te kijken.

 

Had "je" kind daar maar gestaan. Dan was er ook geen schade gereden...........

 

Hooguit een scheldkanonade alsof er een of ander "Amsterdams" viswijf haar zin niet had gekregen. Maar ieder normaal mens had een paar stappen achteruit gadaan, iets wat zo'n paal niet is geleerd.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Teddybeer:

Had "je" kind daar maar gestaan. Dan was er ook geen schade gereden...........

 

Hooguit een scheldkanonade alsof er een of ander "Amsterdams" viswijf haar zin niet had gekregen. Maar ieder normaal mens had een paar stappen achteruit gadaan, iets wat zo'n paal niet is geleerd.......

 

 

Ga jij nu zo'n iemand zitten verdedigen Jan?

 

Als dit een beginneling was die in paniek raakt in zo'n situatie is hij duidelijk nog niet klaar voor dit werk. Daar valt niets aan te verdedigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei shompie:

 

 

Ga jij nu zo'n iemand zitten verdedigen Jan?

 

Als dit een beginneling was die in paniek raakt in zo'n situatie is hij duidelijk nog niet klaar voor dit werk. Daar valt niets aan te verdedigen.

 

stel he stel......het was een hele ervaren chauffeur......simon loos rijd sinds kort voor de plus.....en dit was zijn eerste keer op dit adres

 

en nee ga niet verdedigen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei josimo:

 

stel he stel......het was een hele ervaren chauffeur......simon loos rijd sinds kort voor de plus.....en dit was zijn eerste keer op dit adres

 

en nee ga niet verdedigen

 

 

Je zit als ervaren chauffeur dat het krap word. Je ziet dat er twee palen staan. En dan denk je niet, ik stap ff uit om te kijken ( als ervaren chauffeur he) dan rij je eerst 1 paal ondersteboven en dan nog denk je (als ervaren chauffeur) ik stap niet uit maar rij gelijk de tweede ook maar ff om die vervolgens op een paal beland.

 

Als je nu een onervaren chauffeur ben kan ik dat begrijpen (ver weg hoor), dan moet je weer even met de mentorchauffeur mee.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei shompie:

 

 

Ga jij nu zo'n iemand zitten verdedigen Jan?

 

 

Ik verdedig helemaal niemand.

 

Maar als iemand (in dit geval jij) begint met een onnozele uitspraak als: "stel dat jouw kind daar had gestaan" dan ben je net zo stom als deze chauffeur.

 

Als daar een mens (of dier) had gestaan, dan had die een paar stappen achteruit gedaan en was er hooguit wat gemopperd en had een ieder gewoon zijn weg vervolgd.

 

Toen wij nog een boerderij hadden, deed een verzekeringsagent ook eens zo'n uitspraak na een schade gevalletje van een paar 100 gulden. Stel nu dat daar een vrouw met een kinderwagen had gestaan....... Denk je echt dat die was blijven staan?

 

Het was het laatste wat die maatschappij ooit bij mij verzekerd had, terwijl wij daar ALLES hadden verzekerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan, als het nu realiteit geweest was he wat jij beweerd, dan vielen er nooit geen slachtoffers meer die in de dode hoek van een vrachtwagen verdwijnen.

 

Is een mooie gedachte hoor maar is helaas niet de realiteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ben ik het enigszins wel eens met Ron.

Ik zelf een maatje heb, die ook gewoon voor de leeuwen werd gegooid.

Die had wel zijn papieren gehaald, maar nooit leren omgaan met de factor stress, het verzeild raken in situaties waar jij je echt goed verrijd, nooit geleerd gekregen, als je het niet vertrouwd, stap uit en ga eerst eens kijken of je er kan komen, en noem nog maar enkele voorbeelden op.

Opvallend is ook, geen Nee durven zeggen.

Ik kan goed Nee zeggen, ik durf de telefoon op te pakken en gerust te zeggen, sorry mijnheer de planner, ik kan er niet komen.

Maar mijn maatje werd toen vervolgens naar dat adres gestuurd, en na ruim 45 minuten sturen, de berm redelijk omgeploegd,om 1 pallet af te leveren, terwijl ik de planner en tevens mijn baas had doorgegeven, de klant kan ook even naar beneden komen met zijn stapelaar, maar deze weigerde dat, onder het motto,ik heb er geen tijd voor.

Dus ik heb mijn maatje dat uitgelegd in de kantine, dat hij het zichzelf enorm lastig had gemaakt, ten eerste, bijna een uur werk kwijt was geraakt, wat dus gelijk ervoor zorgde dat hij de rest van de dag moest rijden als een gek om de rest nog te moeten lossen, je soms ook in alle beleefdheid tegen de klant nee kan zeggen, dat gaat niet.

Zijn terecht excuus was, ik vond het een uitdaging om toch voor zijn deur te kunnen komen.

Ja, zei ik tegen hem, uiteraard zijn dat de leukste uitdagingen, alleen wat levert het je de rest van de dag op ?

En daar heeft hij goed over nagedacht en goed tot zich laten doordringen dat die uitdaging hem wel de rest van de dag heeft achtervolgt om de rest nog gelost te kunnen krijgen.

En daar denk ik persoonlijk dat daar het verschil in zit, hoe je iets aangeleerd krijgt.

Dat soort dingen kreeg ik vroeger wel aangeleerd, dan zat je ernaast, dan luisterde je goed wat je verteld werd.

ik spreek dus puur uit mijn eigen ervaring, ik oordeel niet over andere bedrijven.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat jij hierboven beschrijft is herkenbaar.....zelf ook wel meegemaakt.....je belt op met van ik kan er niet komen....met een starre drieasser.....zegt de plannert we komen er elke week..........achteraf blijkt met een bakwagen......als je dan schade rijd kun je je afvragen waar de fout ligt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden