[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Chauffeursopleiding?


Wellenaar

Vraag

  • Forumlid

Goedenavond Truckers, 

 

Al vanaf jongs af aan droomde ik ervan om chauffeur te worden. Op dit moment zit ik in mijn 4e leerjaar van het VWO, veel mensen raden het mij af om chauffeur te worden en iets beters te zoeken aangezien ik VWO doe. Ik zelf vind dat je moet doen wat je leuk vind en dat ik mijn droom moet volgen. Wel ga ik, ná dat ik mijn VWO diploma op zak heb één 3 jarige opleiding doen (Logistiek & Economie). In de tijd dat ik bezig ben met die opleiding, zou ik eigenlijk mijn vrachtwagen rijbewijs willen halen en al korte ritjes kunnen maken in een vakantie bijvoorbeeld. Na die 3 jarige opleiding kan ik er voor kiezen om chauffeur te worden of toch verder gaan als Logistiek manager, Planner, etc. Op dit moment denk ik dat ik toch dat ik uit eindelijk voor het chauffeurs leven kies :p. Maar... nu mijn vraag: Is een Vrachtwagenrijbewijs genoeg om chauffeur te worden? :confused: Ik kan mij namelijk voorstellen dat een werkgever liever iemand uitkiest met een vrachtwagen opleiding als iemand met alleen een rijbewijs. Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit? Met z'n 2 jarige BBL opleiding krijg je volgens mij meer les in de praktijk qua laden en lossen en info over de truck. Wat je niet krijgt bij je vrachtwagenrijbewijs. Ik zou het heel erg waarderen als jullie mij kunnen helpen en/of verbeteren :D . Veel hulp met mijn loopbaan oriëntatie krijg ik niet van school aangezien ze er van uit gaan dat ik naar een universiteit ga :zegtniets:

 

Zeer fijn weekend toegewenst! :wijn:

En voor de harde werkers die geen weekend hebben, werkse! 

 

Groetjes en alvast bedankt! :bey: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik heb wel in de gaten dat bij mijn werkgever een groot deel van de mensen op kantoor, die ik normaal gesproken in pak tegen kom,

ook gewoon werk kleding plus een groot rijbewijs hebben. Gisteren kwam ik er weer een tegen van de afdeling financiën. 

Je kan het dan beter maar al vast hebben voor je met je dure opleiding begint.

Mooi een goed betaald bij baantje en op oproepbasis kan je bij heel veel bedrijven te recht.

Staat goed op je cv en scheelt je weer studieschuld.

 

Studeren is niet meer gratis tegenwoordig.

Een studie kiezen en later spijt hebben van je keuze is een dure bezigheid. 

 

 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden