Spring naar bijdragen
HenkieSpankie

Bekeuring Frankrijk voor iets dat in NL gebeurd is..

Recommended Posts

het pasje is zoiezo naai, vooral als je in het binnenland rijd.. file/klanten die zeggen dat je maar ergens anders pauze moet gaan houden/ klanten die je moet halen voor een bepaalde tijd die je zonder pauze wel haalt, maar met niet.. vet lullig allemaal..mjah,, hoop dat ik niet aangehouden word :O

Bij die vriendelijke klant kan je ook net om de hoek gaan staan, het liefst zo dat niemand meer de dam op of af kan.

Hij kan dan wel de politie bellen maar die zijn er pas als jij lang en breed weer weg bent.

En gewoon lekker pauze houden als dat nodig is, dan maar te laat, die klant betaald betaald immers jou boete niet, ook niet omdat je het deed om op tijd bij hem te zijn.

Je baas moet dit maar begrijpen of beter leren plannen.

Want ook hij weet wel waar jij ongeveer je pauze moet pakken.

Maar dit soort wijsheid komt met de jaren, of je houdt het niet vol ;)

Ik heb jaren met bloktijden gereden, heb me er alleen nooit geen zak van aangetrokken.

Pauze is pauze, file is file en telaat is telaat.

Als klanten begonnen te zeiken stelde ik voor dat ze mijn baas maar moesten bellen want tegen mij gaan lopen mauwen is zonde van je energie, het interesseert me namelijk niks zei ik dan.

Wat ze dan soms ook deden, maar meestal niet.

En als ze het wel deden kreeg ik natuurlijk wel commentaar op de zaak, maar dat interesseerde me evenmin.

Misschien denk je nu wel dat ik dan regelmatig nieuw werk moet zoeken.

Nee dus, werk al bijna 20 jaar, nog nooit ergens ontslagen.

één keer werd mijn contract niet verlengt, maar dat kwam vooral door het feit dat het bedrijf af was gebrand en de eigenaar niet opnieuw begon.

Dit was nog voor mij loopbaan als chauffeur.

Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen is dat je jezelf niet moet laten opnaaien door niks of niemand.

want als je daardoor ongelukken maakt of hoge boetes oploopt ben jij als enige verantwoordelijk, onthoud dat goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk Harrie jij snapt het. Als de uren op de digi/tacho maar kloppen vind ik het prima.

Ik weet gewoon dat ik rond 12:15 - 12:30 m'n 3 kwartier maak, het red om weer op de zaak te komen binnen de diensturen. Waar ik sta boeit me niet zoveel, soms is het gewoon nuttig om op bepaalde plekken pauze te houden. Kun je mooi ff winkelen of zo.

Hou niet vaak wat over, maar vorige week toch 1 dag gehad dat ik 8 adressen niet kon doen. Heb ik 's morgens al gezegd dat het niet wat werd, weet wel wat ik op een dag kan doen, 's middags kon er een auto ergens anders wegkomen om mijn handel over te laden en mijn andere afhalers te doen, zodat ik een volle combi kon laden.

Die planners denken alleen maar als het maar in de auto zit vind ik het prima.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maar dat kwam vooral door het feit dat het bedrijf af was gebrand en de eigenaar niet opnieuw begon.

.

Zeker een boze klantLOL

Heb gisteren in harderwijk 5 uur stilgestaan (wachten), gisteravond nog in waalwijk bijgeladen, en om 21:30 zaten mijn diensturen erop, dus naar huis gereden.

Nou reed ik niet voor onszelf, maar voor van der linden uit waalwijk, en de planning denkt dat ik NU in duitsland zit, nee nee, mag om half 7 pas rijden, is 920 km vandaag, dussss, morgen pas thuis.

Ze kunnen wel denken die rijdt wel door, nee meneer.

Volgende week sta ik in frankrijk en kan ik de knip trekken bij de gendarmerie, denk niet dat van der linden mijn boetes betaald.

dus altijd aan de rijtijdenwet houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites