[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

transportbedrijven voor rechter


swoike

Recommended Posts

  • Forumlid

In België zijn er volgens "Het Laatste Nieuws" een paar veroordelingen voor sociale fraude.

 

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/3154098/2017/05/10/Belgische-transportbedrijven-veroordeeld-voor-sociale-dumpingpraktijken.dhtml

 

In de Brugse rechtbank zijn vanmorgen drie Belgische transportbedrijven veroordeeld voor praktijken van sociale dumping. De drie bedrijven richtten in het buitenland zogenaamde postbusfirma's op. De maatschappelijke zetels waren in het buitenland gevestigd, maar op de zetel vonden in werkelijkheid geen activiteiten plaats. Op die manier ontliepen de zaakvoerders de Belgische sociale bijdragen, terwijl ze wel onderhevig waren aan het Belgische arbeidsrecht.

 

Ik vraag me alleen af wat er in beroep van deze veroordelingen overblijft.

 

Edit: Als ze alle Belgische bedrijven gaan controleren op Oost Europese charters, gaat de sociale inspectie haar werk nog hebben...:angel:

bewerkt door swoike
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Citaat

De maatschappelijke zetels waren in het buitenland gevestigd, maar op de zetel vonden in werkelijkheid geen activiteiten plaats. 

En daar is het verschil met de bedrijven die de laatste tijd in Nederland voor de rechter komen.

Die hebben wel degelijk loodsen en administratie op die locatie's. 

 

En gezien de uitspraak van de rechter laatst die eropneer komt dat "bedrijven met vestigingen in andere landen dan Nederland behoeven het personeel van die vestigingen niet te betalen naar Nederlandse maatstaven" zie ik voor deze bedrijven nog niets veranderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
32 minuten geleden zei HIT:

.

Die hebben wel degelijk loodsen en administratie op die locatie's. 

 

 

Wat moet je met een loods in Bratislava,als je in Nederland alleen goederen vervoert?

DE administratie moet ,op eerste afroep van de autoriteiten ,getoond kunnen worden,maar dat is met een goede internet verbinding en opslag van de gegevens in de cloud een klein kunstje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei *Ger*:

Zo gemakkelijk is het niet als ik zie wat ze er bij ons allemaal voor moeten doen.

Klopt Ger,maar wat ik wil zeggen is dat men niet zonodig een loods,een groot kantoor en een hoop volk  op de vestigingslocatie in het vestigingsland hoeft te hebben.

Een kantoor met iemand die verantwoordelijk is voor de dagelijkse gang van zaken w.b. personeel, tachogegevens, administratie,en die,op eerste afroep ,alle gegevens kan verstrekken aan de controlerende autoriteiten is genoeg.

Hoewel dat ook een behoorlijke organisatie zal zijn,zeker bij een groter bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden