[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Tips na zakken C praktijk?


Farm

Vraag

  • Forumlid

Hallo Allen,

Om even een lang verhaal toch tamelijk kort proberen te houden zal ik de details achterwege laten

 

Vandaag ben ik gezakt voor mijn c praktijk


Reden hiervoor was omdat ik een situatie overschatte en hierbij (heel knullig)  een bord raakte

Spiegels hangen er nog aan, maar was wel schrikken

Om heel eerlijk te zijn is het bord mij niet opgevallen, hij stond bij een rij bomen, ik had mijn aandacht meer op de bus naast mij (wou er naast komen bij een stoplicht)

 

Tevens kreeg ik nog een opmerking over mijn snelheid, dat vond hij soms te traag en soms wat snel

 

Om even bij mijn punt te komen:

Ik anticipeer niet goed, met als resultaat dat ik te laat of te traag reageer

Ik weet dat dit een zwakte is van mij, maar met lessen is het meestal wel goed, ookal is het soms wat trager om zekerder te zijn

Andersom gaat het soms ook wat te snel (dat je toch in de lage groep door een bocht moet)

 

Ik heb een vrij warrig schema gehad met 4 instructeurs, dus dat hielp ook niet echt mee

Hebben jullie tips hoe ik mij hierin kan verbeteren?

Ik neem nog 10 extra rijlessen en mag pas eind juli afrijden (drukte cbr grrrr)

 

Alast bedankt!

Groet farm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Vanaf nu volledig opgaan in een fantasie wereld in de openbare ruimte!

Klinkt vreemd helpt wel, overal waar je bent denk je in dat je een vrachtwagen rijd. Hoogte, breedte, lengte en de benadering van elke situatie denkbaar.

Wat komt op me af, wat is mijn plaats op de weg en hoe ga ik hier mee om straks.

 

Oefening baart idd kunst, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
7 uur geleden zei Farm:

...

Om even bij mijn punt te komen:

Ik anticipeer niet goed, met als resultaat dat ik te laat of te traag reageer

Ik weet dat dit een zwakte is van mij, maar met lessen is het meestal wel goed, ookal is het soms wat trager om zekerder te zijn

Andersom gaat het soms ook wat te snel (dat je toch in de lage groep door een bocht moet)

 

Ik heb een vrij warrig schema gehad met 4 instructeurs, dus dat hielp ook niet echt mee

Hebben jullie tips hoe ik mij hierin kan verbeteren?

Ik neem nog 10 extra rijlessen en mag pas eind juli afrijden (drukte cbr grrrr)

 

Alast bedankt!

Groet farm

Tips?

Ja.

Je bent kennelijk nog niet in staat om geheel zelfstandig de weg op te gaan.....

Meer ervaring opdoen door meer lessen te volgen is het enige dat je kunt doen.

Jammer, maar zo liggen de feiten nu eenmaal.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
17 uur geleden zei DAFne:

Vanaf nu volledig opgaan in een fantasie wereld in de openbare ruimte!

Klinkt vreemd helpt wel, overal waar je bent denk je in dat je een vrachtwagen rijd. Hoogte, breedte, lengte en de benadering van elke situatie denkbaar.

Wat komt op me af, wat is mijn plaats op de weg en hoe ga ik hier mee om straks.

 

Oefening baart idd kunst, succes!

Klinkt goed! Ga ik Proberen

 

42 minuten geleden zei lientje:

Hoe veel rijlessen heb je gehad dat je deze vraag hier stelt  :confused:

28, zoals ik al zei ligt het nog bij anticiperen en soms een lijn bepalen


Rijden, schakelen, bochten maken lukt allemaal erg goed, dokken en achteruit rijden lukt ook wel

Als ik bijvoorbeeld een bocht toch overschat ben ik wel op tijd met corrigeren door iets bij te remmen en naar de lage groep te gaan, dat zei mijn instructeur ook

Echter willen zij natuurlijk dat dit niet nodig is en dat je alles in 1 keer goed kan doen.

Daarom neem ik ook nog extra lessen, maar ik probeer via hier wat extra tips mee te nemen voor die lessen

12 uur geleden zei Murphy:

Tips?

Ja.

Je bent kennelijk nog niet in staat om geheel zelfstandig de weg op te gaan.....

Meer ervaring opdoen door meer lessen te volgen is het enige dat je kunt doen.

Jammer, maar zo liggen de feiten nu eenmaal.

 

Daar heb ik ook vrede mee, zoals ik hierboven zei probeer ik mijn rijgedrag te verbeteren en met hulp moet dat ook wel lukken

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Aanvullend op wat DAFne schrijft. Plak je binnenspiegel af (of zet hem richting hemelbekleding) zodat je gedwongen wordt alleen de buitenspiegels van de personenauto te gebruiken.

 

Ik ben zelf beide keren (C en E) vorig jaar geslaagd met een opmerking over mijn lage snelheid.

Instructeur vertelde mij dat hij vond dat examinatoren daarover nou eens moeten ophouden met 'zeuren'.  Sneller rijden leert men wel bij de baas straks, vond hij.

 

Hij heeft gelijk.. zeg ik nu. :D

 

Gewoon goed je snelheid eruit halen voordat je een actie moet gaan doen, klaar zijn voor de bocht.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 16-5-2017 om 16:26 zei Durashift:

Aanvullend op wat DAFne schrijft. Plak je binnenspiegel af (of zet hem richting hemelbekleding) zodat je gedwongen wordt alleen de buitenspiegels van de personenauto te gebruiken.

 

Ik ben zelf beide keren (C en E) vorig jaar geslaagd met een opmerking over mijn lage snelheid.

Instructeur vertelde mij dat hij vond dat examinatoren daarover nou eens moeten ophouden met 'zeuren'.  Sneller rijden leert men wel bij de baas straks, vond hij.

 

Hij heeft gelijk.. zeg ik nu. :D

 

Gewoon goed je snelheid eruit halen voordat je een actie moet gaan doen, klaar zijn voor de bocht.

 

 

 

Dat over de snelheid klopt wel aardig. 1 van mijn laatste lessen zei mijn instructeur nog tegen mij; rustiger rijden, je rijdt als iemand die al 20 jaar op de truck zit. Is dat niet goed dan?:zegtniets:

en nu rijd ik hetzelfde LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik was even mijn wachtwoord vergeten, maar weet hem inmiddels weer!

Op 16/05/2017 om 16:26 zei Durashift:

Aanvullend op wat DAFne schrijft. Plak je binnenspiegel af (of zet hem richting hemelbekleding) zodat je gedwongen wordt alleen de buitenspiegels van de personenauto te gebruiken.

Gewoon goed je snelheid eruit halen voordat je een actie moet gaan doen, klaar zijn voor de bocht.

Binnen spiegel heb ik afgeplakt en het hielp wel, ik ging bewuster met de spiegels van de luxe wagen om en kon dat weer terug vertalen naar de vrachtwagen

Ik heb nog eens goed met mijn instructeur mijn rijstijl doorgenomen en we hebben wat geoefend, ik kan nu goed mijn rust vasthouden en krijg hem keurig op tijd klaar voor elke bocht of rotonde

 

Examen verliep vlekkeloos (alleen een busje wat mijn weg blokeerde en wat *net* niet paste, maar dat vond de examinatrice niet erg)

 

Het was voor mij uiteindelijk wel een kwestie van beter de rust vasthouden en er mee om kunnen gaan, nu mij dat lukt is het vrachtwagenrijden een stuk makkelijker geworden

 

Op 13/07/2017 om 09:00 zei Dukevanes:

Al geslaagd inmiddels?

Jazeker :D

 

Ben ook al begonnen met de aanhanger, even wennen met bochten maar het lukt wel aardig goed

Voelt wel een stuk leuker met z'n aanhangsel er achter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden